Gå til innhold

Krangel og uenighet mellom kunde og Databutikken!


Gjest Slettet+654231

Anbefalte innlegg

Etter kort tid mottar vi en henvendelse fra kunden der han forklarer at hans PC er skadet. Vi ber han ta kontakt med posten, som er vanlig i slike tilfeller. De gjør en sjekk på hans PC samt emballasje og konkluderer med at de ikke er skyldige ettersom det ikke er skade på ytre remballasje.

Tar jeg ikke helt feil er bedriften ansvarlig for varen helt til den er overlevert kunde ved sending fra bedrift til privatperson.

 

Så slik jeg ser det er det databutikken.com sitt problem, hvordan de så ordner det med posten blir vel databutikken.com sitt problem.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
QUOTE (Christian86 @ 04/07/2005 : 18:26)

dere skyter jo trådstarter for ikke å ta telefonen. Er dere sikre på at dere rekker alle telefonene i løpet av en dag?`(ikke bare i dag)

 

 

De sendte mail, skrev de jo.

 

Og at han har vært foran pc'n i løpet av helga vet vi alle :!:

Endret av Lasse Ma
Lenke til kommentar

Her står det jaggu mye piss.

Hadde denne databutikken vært seriøs hadde det vært helt unødvendig for gutten og starte denne tråden.

 

Det er merkelig at disse såkalte seriøse databutikkene må luftes litt offentlig før de kommer med innrømmelser, kan ikke de bare yte den servicen som kunden har rett på med engang?

 

Men neida, det kan virke som om at butikkene sin politikk er først og nekte, for så siden, hvis kunden trekker dette ut i et forum må gi seg helt eller delvis.

 

Det er jo helt klart at Brag0n ikke skal godta dette ynkelige tilbudet han har fått, og noen skriver tilogmed "det lukter svidd" og "han skal bøye seg i støvet", bøye seg for hva da? et ynkelig tilbud, og en forklaring fra de eneste som kan svare på dette, nemlig Databutikken.com som aldri kommer?

 

Nei, stå på Brag0n, jeg støtter deg!

Lenke til kommentar

:)

Her står det jaggu mye piss.

Hadde denne databutikken vært seriøs hadde det vært helt unødvendig for gutten og starte denne tråden.

 

Det er merkelig at disse såkalte seriøse databutikkene må luftes litt offentlig før de kommer med innrømmelser, kan ikke de bare yte den servicen som kunden har rett på med engang?

 

Men neida, det kan virke som om at butikkene sin politikk er først og nekte, for så siden, hvis kunden trekker dette ut i et forum må gi seg helt eller delvis.

 

Det er jo helt klart at Brag0n ikke skal godta dette ynkelige tilbudet han har fått, og noen skriver tilogmed "det lukter svidd" og "han skal bøye seg i støvet", bøye seg for hva da? et ynkelig tilbud, og en forklaring fra de eneste som kan svare på dette, nemlig Databutikken.com som aldri kommer?

 

Nei, stå på Brag0n, jeg støtter deg!

Skal være enig om at det har stått mye "piss" som du så fint formulerer det, men så er det ikke første gangen at en glup sjel har prøvd å bruke dette forumet for å få masse "godtgjørelse" for alt han/hun har måtte finne seg i fra den slemme nettbutikken. Det er ikke rart at nettbutikkene er skeptiske til alle returklagene de får med tanke på alt som kommer opp i dette forumet hvor mange brukere skryter av at de skal svindle nettbutikken. Ikke for å generalisere men det er ett faktum at mange på dette forumet er svært unge og gjerne utnytter en hver sjanse til å kunne få noe ekstra hvis muligheten byr seg. Det har jeg sett mange poster på (har ikke linker til de postene jeg sikter til og gidder ikke leite).

 

Om det er tilfellet med han som startet denne posten skal jeg ikke svare på, men har flere ting som spriker, blant annet stiller jeg meg tvilende til at pc'n er blitt herpet to ganger, enten av posten eller databutikken. Det er for utrolig, og etter bildene og beskrivelse av skader så høres det jo ut som pc'n har fått skikkelig juling. Databutikken vil jeg tro er profesjonelle, og er ikke tjent med å returnere en herpet pc, og posten, selv om de er uforsiktige av og til, må også ansees som profesjonelle, og i alle fall ikke to ganger på rad vil posten herpe samme pakken.

 

Så da er det bare en tredje part som har vært i kontakt med pc'n. En person som ikke har tid til å ta telefon eller svare på epost, en person som nekter å gå i en muntlig dilalog med forhandler selv om det ville gi han fortgang i saken, en person som til tross for ferie og ikke tid eller lyst til alt dette, har tid til å lage poster i flere forumer for å få sympati og bruke det som press på databutikken.

 

Dette er min mening, dere får være enige eller uenige, det er ett fritt land

Endret av Lasse Ma
Lenke til kommentar

Vel,slik jeg ser det er det her 3 muligheter for hvem som har feil, trådstarter, posten eller webshopen, dermed blir det påstand mot påstand her og i tillegg har trådstarter brutt garantien på varen.

Det jeg også finner besynderlig er at han fikk skader på maskinen BEGGE gangene og uten skader på embalasjen, dermed sier han jo inndirekte at det er webshoppen som er årsaken. Personelig betviler jeg at noen er så "klønete" at de herper samme maskin to ganger :hmm:

Nå har i tillegg webshoppen tilbudt trådstarter nytt kabinett, noe han bør være fornøyd med all den tid han overhode ikke kan bevise at det er dem som har skadet maskinen .

Siden posten nærmest utelukkes her er det da to alternativer igjen.

 

1. webbutikken har klart det mesterstykket å skade samme maskin 2 ganger.

 

2. trådstarter har montert inn utstyr feilaktig noe som har ført til skade i maskinen, han kan også ha utført skaden med hennsikt i håp om nye deler .

 

NB: De to alternativene er bare tanker fra min side etter å ha lest i denne og andre tråder om saken, det PRESISERES derfor at dette IKKE ER BESKYLDNINGER, men mulige måter skaden har skjedd på .

Lenke til kommentar

En ting skal være klinkende klart.

Hvis en vare sendes i retur pga mangel som dekkes av garanti,

så SKAL utgifter for transport refunderes.

Kunden skal ikke betale noe som helst ekstra for ett defekt produkt som må sendes i retur.

Det vanlige er at man tar en kopi at kviteringen fra posten, sender den inn og får refundert beløpet. Slik skal det foregå, så lenge det går under garanti.

 

Til topic, ja jøss så mye "urin" som har kommet her.

Men utrlolig mye bra også da.

Slik jeg forstår det, så har trådstarter innstalert en cd-rom.

Hvis det står i garantien på pc'n at man skal sende den inn for oppgraderingen, så har kunden allerede brutt garantien.

Den saken er rimelig enkel.

Hvis det står i kjøpsbrevet at kunden selv kan oppgradere,

da er det en annen sak.

Men hvem og hvordan mishandlingen har skjedd må vel først og fremst være fokuset her synes jeg. Gå til roten og jobb oppover.

Lenke til kommentar

morsomt dette her.

 

Om det er tilfellet med han som startet denne posten skal jeg ikke svare på, men har flere ting som spriker, blant annet stiller jeg meg tvilende til at pc'n er blitt herpet to ganger, enten av posten eller databutikken. Det er for utrolig, og etter bildene og beskrivelse av skader så høres det jo ut som pc'n har fått skikkelig juling. Databutikken vil jeg tro er profesjonelle, og er ikke tjent med å returnere en herpet pc, og posten, selv om de er uforsiktige av og til, må også ansees som profesjonelle, og i alle fall ikke to ganger på rad vil posten herpe samme pakken.

 

Moro dette, men det du her sier er ca det som samme som dette:

 

Utifra din logikk, så finnes det ikke ord som tilfeldigheter eller uflaks. Eller meg. For hvis det skal være så vanskelig å få ikke fungerende ting, så skulle vel egentlig ikke jeg vært nødt å klage på mobiler som ikke funker :p (satt på spissen)

 

 

QUOTE (Christian86 @ 04/07/2005 : 18:26)

dere skyter jo trådstarter for ikke å ta telefonen. Er dere sikre på at dere rekker alle telefonene i løpet av en dag?`(ikke bare i dag)

 

De sendte mail, skrev de jo.

 

Sendt mail?

Hvor leser du dette? De ringte, men fikk ikke svar. Så anbefalte de at kunde tok kontakt via pm eller mail.

 

 

 

QUOTE (Christian86 @ 04/07/2005 : 17:26)

Selv om motparten leser det, så er det ikke gitt at personen ringer.

 

Hvis man har en sak gående hvor man kan forvente at man blir kontaktet så er det rimeligt tynt og unnskylde seg med at man hadde ferie, i såfall bør motparten varsles om når og hvor samt at man bør være trygg på at man ikke overskrider klagefrister o.l som kan påvirke ens sak.

Dette gjelder jo alle saker og i mange situasjoner kan man tape stort på en slik innstilling.

 

normale klagefrister for forbruker saker er 2 mnder. Klagefrister kan ikke være mindre enn dette.

Hvis man kan forvente å bli kontaktet så betyr ikke det at man skal sitte klistret foran skjermen hele dagen bare for å vente på det.

 

Syns nesten det er morsomt at du forventer at man skal bruke ferien på å sitte klistret foran skjermen, bare for at en butikk skal få det enklere med kontakten.

Lenke til kommentar

Databutikken.com skriver et innlegg her hvor de forteller at de egentlig ikke har noen skyld, men siden de er så hygglige skal de likevel gi han et kabinett.

Så kommer det masse folk som henger vidt med databutikken.com og påstår at kunden bare prøver å lure dem og at kunden bør være ekstremt lykkelig får et kabinett, og glad over den gode servicen til databutikken.com.

 

Jeg bøyer meg i alle fall ikke noe i støvet for databutikken. Hvis det kunden sier bare her et snev av sannhet budre databutikken.com være mer seriøse å erstattet pcen hans med en gang.

Da hadde de kansje også fått en post som het: "god service hos databutikken!" som andre har påpekt.

 

Tenk hvis dere var i kundes posisjon. Ville DU vært ektremt fornøyd med et kabinett å bøyd deg i støvet ?

 

Foresten hvordan vet alle at han har brutt garantier? Har det stått noen steder som ikke jeg har fått med meg?

 

Kunden har alltid rett.

Jeg vil ikke handle hos databutikken mer.

Lenke til kommentar
Kunden har alltid rett.

Jeg vil ikke handle hos databutikken mer.

 

Riktig til en viss grad det :)

Det er ein grunn til at nettbutikker har svartelister over ein del kunder..... :ermm:

 

Så selv om kunden alltid har rett er det ikkje alle man vil ha som kunde..... :roll:

 

Forøvrig meinar eg at trådstarter har "løyst" dette på ein særs dårleg måte, både når det gjelder startingen av denne tråden og forklaring/ detaljer rundt saken.

 

Og for å oppklare epost/ringe-diskusjonen: trådstarter svarte ikkje på epost i løpet av ei veke..... (i følge eige innlegg)

Lenke til kommentar
Kunden har alltid rett.

Jeg vil ikke handle hos databutikken mer.

 

Riktig til en viss grad det :)

Det er ein grunn til at nettbutikker har svartelister over ein del kunder..... :ermm:

 

Så selv om kunden alltid har rett er det ikkje alle man vil ha som kunde..... :roll:

 

Forøvrig meinar eg at trådstarter har "løyst" dette på ein særs dårleg måte, både når det gjelder startingen av denne tråden og forklaring/ detaljer rundt saken.

 

Og for å oppklare epost/ringe-diskusjonen: trådstarter svarte ikkje på epost i løpet av ei veke..... (i følge eige innlegg)

hvis butikker fører svartelister over kunder som IKKE har gjort noe galt, annet enn å være sine rettigheter bevisst så bryter de loven. Det kalles trakkassering.

 

Har selv vurdert å anmelde en butikk for det ved en tidligere anledning, men gjorde det ikke fordi det ville bli påstand mot påstand.

Lenke til kommentar
morsomt dette her.

 

Om det er tilfellet med han som startet denne posten skal jeg ikke svare på, men har flere ting som spriker, blant annet stiller jeg meg tvilende til at pc'n er blitt herpet to ganger, enten av posten eller databutikken. Det er for utrolig, og etter bildene og beskrivelse av skader så høres det jo ut som pc'n har fått skikkelig juling. Databutikken vil jeg tro er profesjonelle, og er ikke tjent med å returnere en herpet pc, og posten, selv om de er uforsiktige av og til, må også ansees som profesjonelle, og i alle fall ikke to ganger på rad vil posten herpe samme pakken.

 

Moro dette, men det du her sier er ca det som samme som dette:

 

Utifra din logikk, så finnes det ikke ord som tilfeldigheter eller uflaks. Eller meg. For hvis det skal være så vanskelig å få ikke fungerende ting, så skulle vel egentlig ikke jeg vært nødt å klage på mobiler som ikke funker :p (satt på spissen)

 

Hva er det du prøver å si? Den der blei litt for dyp for meg...

 

Tilfeldigheter tror jeg på men at pc'n skal bli så til de grader herpet to ganger på rad har jeg meget vanskelig for å tro på. Jeg har vanskelig for å tro på at samme pakken kan bli mistet kraftig i gulvet, eller hva de nå skal ha gjort, to ganger ved to forskjellige forsendinger. Hvis så er tilfelle har posten et seriøst problem! At databutikken to ganger på rad herper samme pc'n har jeg også vanskelig for å tro på da de er avhengig av kunder for å overleve. De jobber i en tøff bransje med høy konkurranse og meget små marginer.

Lenke til kommentar

tidligere har personer nevnt at behandlingen for post er særdeles dårlig. Fall som medfører veldige krav til pakken o.l.

Ser ikke det som umulig at pcen kan ha fått hard medfart og at dette er følgen. Om dette kan ha blitt verre når den så ble sendt på nytt betyr IKKE at databutikken har gjort det bevisst, men at frakten var uheldig.

 

jeg fatter ikke hvor du drar det at Databutikken gjør dette bevisst, ei heller hvorfor butikken hevder seg unskyldt fordi den fungerte når den forlot dem.

 

Hva som har skjedd hos Posten er det da ingen som kan vite helt for sikkert.

Lenke til kommentar
Jeg bøyer meg i alle fall ikke noe i støvet for databutikken. Hvis det kunden sier bare her et snev av sannhet budre databutikken.com være mer seriøse å erstattet pcen hans med en gang.

Da hadde de kansje også fått en post som het: "god service hos databutikken!" som andre har påpekt.

 

Tenk hvis dere var i kundes posisjon. Ville DU vært ektremt fornøyd med et kabinett å bøyd deg i støvet ?

 

Nei,nå er det vel ingen som har sagt du skall bøyed deg heller, og i min kommentar til dette sa jeg følgende:

Bør trådstarter endre topic både her og andre steder og bøye seg i støvet for den service han her får .

 

Dette har ikke noe med å holde med en part eller ikke, men fordi dette er en sak med 3 parter og alle nekter skyld. Hvem kan bevise at dette er det webbutikken som har gjordt?? INGEN, det kan like gjerne være trådstarter eller posten,selv om de fleste utelukker posten her.

Ergo så lenge det ikke finnes en klart skyldig i denne saken og utifra skadene så kan vi jo dele skaden på tre og da har vel webbutikken oppfylt sin del og vel så det .

Dømmer ikke noen her, men det blir feil og for lettvint og kun skylde på en part her . :hmm:

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

over 130 innlegg og 8000 visninger på 2dager,,,,,,,

 

Saken er BIFF..

 

Pakken har blitt påført skade av løs CD-Rom + Hard medfart med Posten..

 

Teoretisk er denne Ferdigbygde PCN uten garanti pga CD-Romen.. Ergo Databutikken er generøse med et nytt kabinett.!

 

Posten har ikke vært forsiktig med pakken, det sier seg selv, men kan ikke klandres 100% pga CD-Rom som var løs/dårlig festet...

 

Kunde, står desverre hjelpesløs... Med PC uten garanti, og selvmontert løs CD-Rom... (Regner med at Garanti er brutt, siden kunden ikke har kommentert eller argumentert denne cd-rommen..)

 

Men synes Databutikken kunne tatt saken med posten....

 

Kunde skal ikke oppgi livet for å vente på en telefon, har tross alt vært 25grader, det beste sommerværet til nå i år.!!!!!

 

Kom dere ut av datahulen å se SOLEN folkens.!! Det finnes en annen verden dær ute,.!

Lenke til kommentar
Spar oss for martyrfaktene. Du er faktisk heldig som får et kabinett, etter at du selv har brutt garantien!

 

Brutt garantien? Bryter du garantien på en bil dersom du åpner panseret?

Ikke nødvendigvis, men det har ingenting med saken å gjøre. Saken er om han har brutt garantien ved å åpne kabinettet og sette inn deler selv, og det har han gjort. Dette er helt vanlig praksis, enten du liker det eller ikke.

 

 

Databutikken.com skriver et innlegg her hvor de forteller at de egentlig ikke har noen skyld, men siden de er så hygglige skal de likevel gi han et kabinett.

I og med at han har brutt garantien, så er det ganske så hyggelig ja.

 

Jeg bøyer meg i alle fall ikke noe i støvet for databutikken. Hvis det kunden sier bare her et snev av sannhet budre databutikken.com være mer seriøse å erstattet pcen hans med en gang.

Kanskje har de fått nok av å bli snyltet av kunder?

 

Foresten hvordan vet alle at han har brutt garantier? Har det stått noen steder som ikke jeg har fått med meg?

Ja, han satte inn en del selv i PCen.

 

Kunden har alltid rett.

Nei, det har han slett ikke. Hvis kunden sier at jorda er flat, så betyr ikke det at han har rett i det.

Lenke til kommentar
Syns nesten det er morsomt at du forventer at man skal bruke ferien på å sitte klistret foran skjermen, bare for at en butikk skal få det enklere med kontakten.

Tja, man bør hvertfall gi beskjed at man ikke er og treffe eller ikke har anledning for og svare så raskt. Et nogenlunde CRM-sytem hos butikken vil kunne lagre dette så kundebehandlerne vet at manglende respons ikke er med vilje fra klager sin side.

I min verden er det helt naturlig og gi en slik beskjed selv om det kanskje ikke er pålagt forbrukeren i loven.

Lenke til kommentar

Positivt med all denne loialiteten til butikken :whistle:

 

Dere må slutte med premisser om at han har brutt garantien osv.. Dere vet ikke situasjonen. Eksempelvis, så er det lite skade forbundet med å sette inn en cd rom, sammenlignet med å sette på en prosessor kjøler. Slutt å være så skeptiske ovenfor kunden. Når det gjelder saks gang og eposter og slik, så må dere huske på at dette er en prosess som har foregått over flere uker. Hvis du skal ha noe liv, må du ikke gå å vente på svar fra en butikk. :no:

 

 

En ting til som er verdt å huske, er at hvis en løs cd rom skal gjøre så mye skade, så må det kabinettet ha blitt behandla vanvittig røft.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...