Gå til innhold

Krangel og uenighet mellom kunde og Databutikken!


Gjest Slettet+654231

Anbefalte innlegg

Må bare si at jeg har mine tvil til trådstarters forklaring. Samt jeg tror neppe noen webshop/databutikk med respekt for seg selv vil finne på noe slikt som trådstarter antyder.

 

Jeg ville heller tatt opp saken med Posten da det er MER sannsynlig at skadene er skjedd under frakt. Det er fult mulig å skade innhold i en pakken uten å 'skade embalasjen rundt den. Det at Posten faktisk behandler pakkene dårlig har jeg selv bevitnet da jeg skulle hente en pakke på hovedpost terminalen her jeg bor.

 

Men når man ser på bildene som trådstarter har tatt så synes jeg det er noe muffens med de optiskene enhetene og PSU'en . Vil nesten påstå at det skal litt til for å få noe slikt til.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Min tålmodighet hva trådstarters handlinger angår begynner å gå tom for meg. Å ikke svare på henvendelser når databutikken faktisk forsøker å kontakte han, er regelrett dumt når han nå driver en "boikottkampanje" på forskjellige forum. INGEN pc-forhandler klarer å behandle en maskin så dårlig, da hadde de gått konkurs for lenge siden.

Endret av |FSK|
Lenke til kommentar

Herregud, trådstarter har kanskje et liv og har kanskje ikke sittet framfor pcn hele dagen....................................................................

 

Å slike skader SKJER under transport av pakker.! Altså Posten..

 

Men, å montere optisk enhet som dere så fint kaller det, selv, som er løs.? Dette forverrer selvsagt skadene. Hvis så er tilfellet så må nok kunden si seg fornøyd med nytt kabinett.

 

PS antagelig ikke ved pc igjen før i morgen en gang. :tease::tease::tease:

Lenke til kommentar

Når det gjelder skadene, så synes jeg føttenes tilstand og omformingen av metallet i front, og ved psuen indikerer at at kabinettet har blitt utstatt for høyt trykk i høyde retningen.

 

La oss si at man plasserer et tonn oppå et kabinett som fra produsentens sine ikke er laget med strukturell styrke som primær fokus. Da tror jeg mye av symptomene kan forklares.

 

Når det gjelder installering av cd brenner og innsending av kabinett, så må dere slutte å være så pedantiske. Hvis jeg solgte solgte et ferdig bygget kabinett ville jeg foretrukket å få hele kabinettet inn for reperasjon. Videre kan det være litt skummelt for kunden å bare sende inn et skjermkort/få et nytt tilbake igjen etter kanskje to uker, og så montere det selv, hvis han gjør noe feil så går det i allefall på garantien.

 

Jeg vil si at det er en mulighet for at trådstarter har en spesiell personlighets forstyrrelse som gjør at han har noe personlig mot databutikken, og ikke vil ta på seg ansvar for de skadene han selv har gjort, og prøver å få databutikken til å fikse det for han. Sannsynligheten på dette tipper jeg er 0.1%.

 

Jeg tipper heller at han er lei av dårlig behandling fra databutikken, da han føler at han bare har opplevd trenering og ufine metoder, slik at nok er nok. Han har sannsynligvis brukt mange timer på grubbling, mailing osv over mange dager, og den følelsen er vi vel flere som kan kjenne oss igjen i....

 

 

 

Kjerne problemet er at posten skylder på databutikken og databutikken skylder på posten, og han sitter igjen med regningen. Det interesante for oss andre er, hva gjør vi hvis hverken post eller butikk godtar erstatnings ansvar?

 

Dette gjør meg egentlig litt bekymra for hele net butikk ordninga, da dette egentlig kan skje hvem som helst.....

 

Personlig mener jeg at Databutikken burde gå med på en deal med kunden i stedenfor å støtte seg til prinsipper. Det er de som til slutt blir lidende, da deres konkuranse situasjon er mye mer alvorlig enn posten sin. Har posten noen annen reell konkuranse? Jeg kommer ikke på noe. Hvis databutikken er en seriøs butikk, bør de ikke ha rutiner som tilsier at alle kunder er uærlige, og bare prøver å lure dem...

 

Jeg mener at det lureste for data butikken er å komme til enighet med kunden, og heller bruke sin energi ovenfor posten ved hjelp av netbutikk foreninga eller noe slikt. Hvis kunden er en luring, så får det heller være. For å ha god kunde service må du også tåle å sitte igjen med følelsen av å bli lurt. Poenget er at hvis du tror at alle prøver å lure deg, så påvirker det den måten du oppfører deg på.....

 

 

 

Personlig har jeg veldig god erfaring med databutikken, men siden det er så mange andre netbutikker som jeg også har god erfaring med, tror jeg nok at databutikken må ha et veldig spesielt/ mye billigere produkt for at jeg skal velge de neste gang jeg skal ha noe :hmm:

Lenke til kommentar

Er ikke sikkert han boikoter dem da, det er tross alt sommer, folk har fri, det er fint vær og mulig han har andre ting og gjøre en og sitte inne og lese email eller prate i tlf. vil ikke spekulere på hva som har skjedd med kabbinetet, men kan ikke se hva han har og tjene på og knuse sitt eget kabbinet , hadde forståt det vist han hadde prøvd og heve kjøpet eller noe. . men han har faktisk bare lyst på en pc som fungerer, så om det er posten eller buttiken som har feil så mener jeg at butiken burde fikse pcen (koster ikke mye for et kabinet uten power da) og eventuelt så får butiken prøve og få igjen pengene av posten.

Lenke til kommentar

Det kan godt være mulig som joker sa: At han ikke har sjekket email på lenge og at han ikke har vært inne for å ta telefoner...

Men en annen ting som også er rart, er at i den siste mailen fra databutikken så fikk han ingenting. Men da han begynte å forsvare seg med å opprette tråder i flere forskjellinge forum så fikk han tilbud om ett nytt kabinett.. Det er jo hyggelig at han får det, men uansett så er det litt tvilsomt at databutikken vil gi ham det først nå! Men ikke vet jeg hvem som snakker sant, som han fyren fra databutikken sa at han var 100% sikker på at det ikke var deres feil trenger jo ikke å være sant, men det trenger jo ikke historien til trådstarteren heller å være. For det er ord mot ord som ikke kan bevise noe for oss..

Lenke til kommentar

Hvor mange ganger skal folk påstå at dette ikke er skader som kan skje under frakt, når opptil flere personer har forklart at det er nettopp slike skader man kan få?

 

Og det er ikke så rart at Databutikken tilbyr ham noe når han begynner å lage bråk. Han har tross alt kommet med en rekke halvsannheter og overdrivelser, etter det jeg kan se, og istedenfor å gidde å ta opp krangelen offentlig, så gjør Databutikken det enkleste: De får fyren til å klappe igjen ved å tilby ham noe.

 

Dette er helt vanlig praksis.

 

Nå viser det jo også at vedkommende har montert noe i kabinettet selv, hvilket betyr at han har brutt garantien.

 

Databutikken er med andre ord veldig snille i denne saken, og istedenfor å kverulere med en kunde som ikke har noe å tape på å lyve og slenge dritt om Databutikken, så velger de å gi etter og sende ham noe han strengt tatt ikke fortjener.

 

Dette er i allefall mitt inntrykk av saken så langt.

Lenke til kommentar

Vel,hvem som er annsvarlig for skaden blir vanskelig å bevise i denne saken,men personelig tror jeg Posten har en STOR finger med i spillet her, dette sier jeg utifra egen erfaring.

 

Men ettersom Databutikken skriver følgende .

 

Hvem som er skyld i at kabinettet er havnet i den forfatning det er nå skal ikke jeg gå inn på her, og ettersom alt fungerte utmerket da vi sendte det fra vårt lager, så kan vi tilby kunden et nytt kabinett slik at han i det minste får en fungerende PC med et kabinett uten skader. Jeg har forsøkt å komme i kontakt med kunden på telefon i dag, uten hell. Send gjerne en PM her, eller en epost til oss om når du er å treffe på telefon, eller aller helst ring oss på 69 17 91 20

 

Bør trådstarter endre topic både her og andre steder og bøye seg i støvet for den service han her får .

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+654231

Endelig har Databutikken.com/no gitt lyd fra seg!!!

Jeg har imidlertid noe som kalles "sommerferie", har ikke hatt avtale med noen om å sitte hjemme å gjete verken telefon eller internett.

Dessuten er det lite ønskelig med telefonisk kontakt med en bedrift som jeg har hatt så mye og leeenge problemer med. ALT skal heretter foregå skriftelig. (Det er noe alle burde merke seg)! Dessverre måtte det mye "pes" til før jeg muligens vil få en viss oppreisning. Vi får se hva som hender videre? Det er faktisk ikke bare et kabinett som er mishandlet, men her er div. som ikke lenger virker.

Å mistenke posten kunne vært mulig hvis "original forpakning" var dårlig behandlet, noe den IKKE er. Den er fin både ut- og inn-vendig! Ikke en skramme. Kun datautstyret er mishandlet, grovt. Dette var en PC jeg hedde spinket og spart til av egne skrinne midler. Jeg skal love at den har blitt nedpakket med ytterst forsiktighet, godt sikret, med original emballasje. Jeg har papirer vedr. denne saken som kan opplyse alt om den behandling som er gitt meg, langt mer detaljert enn hva som er utbasunert her.

 

-Brage M. Hult-

Lenke til kommentar
Endelig har Databutikken.com/no gitt lyd fra seg!!!

Jeg har imidlertid noe som kalles "sommerferie", har ikke hatt avtale med noen om å sitte hjemme å gjete verken telefon eller internett.

Vel, har du en sak gående hvor man er i dialog pr brev, e-post eller telefon så forventer vel den annen part at man leser og får med seg det som skjer. At man er på ferie er ikke motpartens sitt problem.

Lenke til kommentar

 

Bør trådstarter endre topic både her og andre steder og bøye seg i støvet for den service han her får .

Faktisk.

 

Hats off.

Jeg er ikke helt enig, Hatten av fordi trådstarter ble tvunget til å ta saken opp i offentlig fora før det skjer noe positivt i saken for hans del?

 

Denne saken skulle aldri havnet her i forumet, databutikken skulle ytt service i utgangspunktet, ikke ventet til de blir hengt ut her. Men det tenkte de vel ikke på at kunne skje når de lempet problemene over på trådstarter etter at Posten åpenbart ødela PC'en hans.

 

Nei, det var ikke databutikken sin skyld, og ikke trådstarter heller. Men hvem er best rustet til å ta en sak opp mot Posten? En sekstenåring eller et multinasjonalt firma med omsetning på millioner av kroner?

 

Tenk om Databutikken hadde sagt til trådstarter at de beklager ulempene for sin kunde, at de vil ta saken opp med Posten selv, og her har du et nytt bedre kabinett som plaster på såret?

 

Da hadde de kanskje fått: "KJEMPEBRA ERFARING MED DATABUTIKKEN!!!" som heading på denne tråden isteden for "BOIKOTT DATABUTIKKEN".

 

Sier seg selv hva som er best butikk, men det har de tydeligvis ikke skjønt hos Databutikken.

Lenke til kommentar

faktisk enig med siste her.

 

Tråden ble startet søndag (som var i går), meg bekjent er dette en høyst slapp dag.

Hvor mange er ute i byen eller liknende når alt annet er stengt?

 

Det faktum at Databutikken har prøvd å ta kontakt er bra det, men så kan vi jo spørre?

 

- skjult nummer? jeg vet ikke hvor jeg skal ringe da

- ringte personen en gang? er ikke alle som sitter med telefonen grodd inn i lomma

 

dere skyter jo trådstarter for ikke å ta telefonen. Er dere sikre på at dere rekker alle telefonene i løpet av en dag?`(ikke bare i dag)

 

Selv om muntlig er like bindende som skriftlig så forstår jeg jo gutten. Har han først hatt såpass med problemer, så er det normalt å ville ha bevis for hva som skjer.

 

 

QUOTE (Brag0n @ 04/07/2005 : 16:59)

Endelig har Databutikken.com/no gitt lyd fra seg!!!

Jeg har imidlertid noe som kalles "sommerferie", har ikke hatt avtale med noen om å sitte hjemme å gjete verken telefon eller internett.

 

Vel, har du en sak gående hvor man er i dialog pr brev, e-post eller telefon så forventer vel den annen part at man leser og får med seg det som skjer. At man er på ferie er ikke motpartens sitt problem.

 

og?

 

Selv om motparten leser det, så er det ikke gitt at personen ringer.

Lenke til kommentar
Nei, det var ikke databutikken sin skyld, og ikke trådstarter heller. Men hvem er best rustet til å ta en sak opp mot Posten? En sekstenåring eller et multinasjonalt firma med omsetning på millioner av kroner?

Ser ikke hvorfor posten hadde svart med annet enn å si "Beklager, men mottaker er den personen som må sende inn klage". Det er jo ikke sånn at databutikken.com kan boikotte posten på noen måte, på samme måte som vi private ikke kan gjøre det. Posten har tilnærmet monopol på små-middels pakker, så de kan også oppføre seg som et monopol!

 

Høres ut som et typisk posten-problem ja, men var den cd-rom'en skikkelig skrudd fast siden den løsnet? Ellers tror jeg nok at litt av hvert kan skje med en pakke, selv om innpakningen ser grei ut... Ikke godt å se av bildene da...

Lenke til kommentar
Selv om motparten leser det, så er det ikke gitt at personen ringer.

Hvis man har en sak gående hvor man kan forvente at man blir kontaktet så er det rimeligt tynt og unnskylde seg med at man hadde ferie, i såfall bør motparten varsles om når og hvor samt at man bør være trygg på at man ikke overskrider klagefrister o.l som kan påvirke ens sak.

Dette gjelder jo alle saker og i mange situasjoner kan man tape stort på en slik innstilling.

Lenke til kommentar
Jeg har imidlertid noe som kalles "sommerferie", har ikke hatt avtale med noen om å sitte hjemme å gjete verken telefon eller internett.

Når du har sendt noe inn til noen for service så bør man faktisk kunne forvente at du følger opp også, og er tilgjengelig for eventuelle henvendelser. Her må du ta kritikk, ellers blir det bare for dumt.

 

Dessuten er det lite ønskelig med telefonisk kontakt med en bedrift som jeg har hatt så mye og leeenge problemer med. ALT skal heretter foregå skriftelig. (Det er noe alle burde merke seg)! Dessverre måtte det mye "pes" til før jeg muligens vil få en viss oppreisning.

Spar oss for martyrfaktene. Du er faktisk heldig som får et kabinett, etter at du selv har brutt garantien!

 

Vi får se hva som hender videre? Det er faktisk ikke bare et kabinett som er mishandlet, men her er div. som ikke lenger virker.

Å mistenke posten kunne vært mulig hvis "original forpakning" var dårlig behandlet, noe den IKKE er. Den er fin både ut- og inn-vendig! Ikke en skramme.

Hvis du hadde vært opptatt av å finne sannheten, og ikke bare slenge dritt, så hadde du fått med deg at flere har påpekt at det kan bli alvorlige skader på utstyret, selv om pakningen ser hel ut. Dette gjelder vel særlig hvis du slenger inn deler selv uten å feste dem skikkelig...

 

Kun datautstyret er mishandlet, grovt. Dette var en PC jeg hedde spinket og spart til av egne skrinne midler. Jeg skal love at den har blitt nedpakket med ytterst forsiktighet, godt sikret, med original emballasje.

Så du velger fortsatt å se bort fra fakta, og heller lene deg på konspirasjonsteorien "Databutikken knuste PCen min mved vilje!!!!"?

 

 

Jeg er ikke helt enig, Hatten av fordi trådstarter ble tvunget til å ta saken opp i offentlig fora før det skjer noe positivt i saken for hans del?

 

Denne saken skulle aldri havnet her i forumet, databutikken skulle ytt service i utgangspunktet, ikke ventet til de blir hengt ut her.

Var det ikke så at Databutikken hadde prøvd å få tak i fyren lenge, før de plutselig ble hengt ut her? I og med at det er brakt på det rene at fyren har ignorert henvendelser fra Databutikken så kan vi jo lure på hvilke andre viktige detaljer han har "glemt" å nevne...

 

 

dere skyter jo trådstarter for ikke å ta telefonen. Er dere sikre på at dere rekker alle telefonene i løpet av en dag?`(ikke bare i dag)

De sendte mail, skrev de jo.

Lenke til kommentar

Visst eg ikkje tar heilt feil var det Databutikken.com eg og hadde mine små konflikter med for en stund siden. Prisene på retur og sant lignet ihvertfall veldigt! Kjøpte ram for 465 kr og måtte betale 400 kr til for å returnere og få nytt :sick:

 

Trur ikkje trådstarter ville ha wasta ein pc til 16000 kr sjøl for å prøve å få pengar ut av databutikken.com mens han veit at det ikkje er nokon garanti for at han lykkjast

 

:hmm:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...