Tore Skrevet 3. juli 2005 Del Skrevet 3. juli 2005 (endret) Fytte grisen............... (PS litt store bilder for min GPRS tilkobling...) Alle Skader er påført med press fra utsiden av kabinettet... Men pcn er sendt i original embalasje med isoporinlegg.? og esken ser grei ut.? (bølgepappen er stiv dær PSU og Cdrom var under frakt.? Dette var litt vanskelig, men kan ikke begripe at databutikken kan sende fra seg en slik vare å tro kunden blir fornøyd... Hvis eska er ok utvendig så kan det vell ikke være posten, så mang kilos trykk som det må ha vært på PSU.. og cdromene kan ikke komme så langt inn av et plant press fra utsiden..... TV2hjelper deg eller FBI.... tar lang tid, men... Endret 3. juli 2005 av Scorpioen84 Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 3. juli 2005 Del Skrevet 3. juli 2005 (endret) Saken er slik når det gjelder skade i posten. Når du får varen tilsendt... knust så er det du som må kontakte posten og fylle ut skadeskjema hos de. Butikken skal ikke stilles annsvarlig for skade i posten. Det samme gjelder om du sender noe til de og PC`en er knust (Varen må selfølgelig vær forsvarlig innpakket), så er det butikken som må ta kontakt med posten. Samt når jeg ser på bildene... så ser det absolutt ut som en postskade.. har sett utallige av akkurat disse skadene. Endret 3. juli 2005 av Samcki Lenke til kommentar
Pingo68 Skrevet 3. juli 2005 Del Skrevet 3. juli 2005 Bare av rein nysgjerrighet: Har du byttet cd-brenner etter at du brukte 16000 kroner på en pc? Den Memorex brenneren må da være fra 2003 eller noe slikt. Lenke til kommentar
Lasse Ma Skrevet 3. juli 2005 Del Skrevet 3. juli 2005 Bare av rein nysgjerrighet: Har du byttet cd-brenner etter at du brukte 16000 kroner på en pc? Den Memorex brenneren må da være fra 2003 eller noe slikt. Stusset også på akkurat det der, pluss at pc'n kostet 16 000 også klare han ikke å få samme farge på cd-rom som kabinettet? Og hvem kjøper cd-brenner nå til dags? Syns det lukter litt svidd her..... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+654231 Skrevet 3. juli 2005 Del Skrevet 3. juli 2005 CD-brenneren var fra en tidligere PC, ja. Og Forpagninger er ikke på noen måta skadet... og det var fyllt med isopor og masse plastikkputer (STORE). Det virker heller ikke som om databutikken har snakket mer med posten om dette etter at PC'n allerede en gang tidligere har vært hos Posten med klage... der de konstaterte som tidligere sagt at dette helt umulig kunne være fraktskade... Dette også pga så langt in cd-brenner og dvd-rom var presset innover og langt forbi metallsperrer som var bøyd og knekt av :S -Brage M Hult- Lenke til kommentar
Gjest Slettet+654231 Skrevet 3. juli 2005 Del Skrevet 3. juli 2005 Noen som vet om andre store forum hvor jeg kan putte inn dette emnet? Det skal helst være et sted der MANGE ser det! Lenke til kommentar
Billy Bob Skrevet 3. juli 2005 Del Skrevet 3. juli 2005 Noen som vet om andre store forum hvor jeg kan putte inn dette emnet?Det skal helst være et sted der MANGE ser det! Tror du meningene er så annerledes om det er flere som ser saken din? Lenke til kommentar
ting1 Skrevet 3. juli 2005 Del Skrevet 3. juli 2005 Jeg synes det ser ut som om noen på databutikken har sittet eller stått og hoppa på pc en. Dessuten så virker alle de invendige skadene som om de er blitt påført av en irritert ansatt. Men det kan også se ut som disse skadene er et resultat av alt for mye vekt på toppen av kabinettet (jmf. føttene, og at psuen ser bøyd ut. Metallet skal jo deformeres når det kommer under press. Det der ser i allefall ikke noe moro ut å pakke opp Lenke til kommentar
Pingo68 Skrevet 3. juli 2005 Del Skrevet 3. juli 2005 Noen som vet om andre store forum hvor jeg kan putte inn dette emnet?Det skal helst være et sted der MANGE ser det! For å si det slik: denne tråden får meg IKKE til å slutte med å handle hos Databutikken.com. Hvorfor i all verden har Databutikken.com demontert psu, dvd-spiller og cd-brenner for å bytte et skjermkort? Ikke skjønner jeg hvorfor du sender avgårde hele kabinettet på grunn av et defekt skjermkort. Garantien på pc'en er en ting, men en skulle jo tro at garantien på enkeltkomponentene også gjelder. I alle tilfeller har du jo selv vært inne i pc'en for enten å sette i en eldgammel cd-brenner (i en pc som kostet 16000 kroner) eller byttet ut den som stod i. For ikke å snakke om at det er vesentlig dyrer for Databutikken.com å dekke tur/retur porto på et tungt kabinett kontra å sende kun skjermkortet. Nei. Denne tråden lukter SVIDD lang vei. Lenke til kommentar
Fragment Skrevet 3. juli 2005 Del Skrevet 3. juli 2005 (endret) Jeg synes at trådstarter svarer godt for seg, og har fått min tillit. Selvfølgelig er det bare han (og trolig en fra databutikken) som vet sannheten her, men jeg har tiltro til trådstarter. Jeg ser ingen grunn til at han skal ha herpet pc'en sin slik, selv ikke etter et uhell. Kjører du cd-brenneren "i bumm", tar du ikke ut psu og herper kabinettet! Hvorfor i all verden har Databutikken.com demontert psu, dvd-spiller og cd-brenner for å bytte et skjermkort? Godt spørsmål, men er det en "ferdigpc" har jeg opplevd å levert inn hele møkka selv! Go trådstarter! Sikkert en ansatt som ikke tør å innrømme at han har vært "litt" uheldig med pc'en din! Endret 3. juli 2005 av Fragment Lenke til kommentar
|FSK| Skrevet 3. juli 2005 Del Skrevet 3. juli 2005 Må begynne å si meg enig i flere andre her på forumet, hva er greia med å sende inn hele maskinen for bytte av skjermkort? Har du kjøpt hele maskinen komplett e.l.? Lenke til kommentar
oleerik Skrevet 3. juli 2005 Del Skrevet 3. juli 2005 Jeg har også handlet der.. kjøpte en bærbar harddisk..! Når jeg fikk den virket det som om den funket bra.. (var med mp3 spiller osv..) Når jeg plugget den til pcn ble den ikke registrert.. jeg hadde heldigvis en annen kabel av samme type, så jeg prøvde denne.. da registrerte pcn den og alt virket normalt.. ( Hittil er kabelen korrupt.) Jeg var skikkelig ivrig etter å hive masse backup inn der før reinstall av windows...! Jeg heiv alt inn og reinstallerte.. når jeg så puttet den inn i pcn igjen var den tom!! det har skjedd hver eneste gang jeg har puttet noe inn.. Jeg kontaktet dem og sendte inn.. Fikk da tilbake en annen.. uten mp3 spiller og 100gb mindre plass! og ble pålagt 300kr.. Jeg protesterte men dem nektet..! HOLD DEG LANGT UNNA DEM! Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 3. juli 2005 Del Skrevet 3. juli 2005 Bedriften er ansvarlig for varen inntil den er overlevert kunde. Så skader som skjer fra bedrift til kunde er bedriften ansvarlig for og bedriften må ta det opp med posten og få erstatning. Skade som har skjedd ved sending mellom to privatpersoner må mottaker rapportere til posten og kreve erstatning for. Skade som har skjedd ved sending fra privatperson til bedrift må bedriften (mottaker) rapportere til posten og få erstatning for. Tror vel at det kan være posten som er synderen her. Sendte selv noen varer som kom frem ødelagte - esken så helt fin ut men varene var knust. Lenke til kommentar
avtrekkeren Skrevet 3. juli 2005 Del Skrevet 3. juli 2005 Jeg har også handlet der.. kjøpte en bærbar harddisk..! Når jeg fikk den virket det som om den funket bra.. (var med mp3 spiller osv..) Når jeg plugget den til pcn ble den ikke registrert.. jeg hadde heldigvis en annen kabel av samme type, så jeg prøvde denne.. da registrerte pcn den og alt virket normalt.. ( Hittil er kabelen korrupt.) Jeg var skikkelig ivrig etter å hive masse backup inn der før reinstall av windows...! Jeg heiv alt inn og reinstallerte.. når jeg så puttet den inn i pcn igjen var den tom!! det har skjedd hver eneste gang jeg har puttet noe inn.. Jeg kontaktet dem og sendte inn.. Fikk da tilbake en annen.. uten mp3 spiller og 100gb mindre plass! og ble pålagt 300kr.. Jeg protesterte men dem nektet..! HOLD DEG LANGT UNNA DEM! Hadde det ikke vært første posten din så hadde jeg kanskje noenlunde vurdert det du sa... Har handlet en del ganger hos Databutikken, hovedsaklig enkeltkomponenter fra deres ukens tilbud, har aldri hatt noe problemer hverken med levering eller produktene. Når det skal sies så har jeg aldri levert inn noe til retur der heller Still, det virker da ufattelig merkelig at Databutikken skal banke opp maskina på den måten da... Lenke til kommentar
oleerik Skrevet 3. juli 2005 Del Skrevet 3. juli 2005 Det er første posten fordi jeg ikke har vært her før.. har i lange tider holdt meg til itavisen.. Hvis du vil lese så kan du se der og! har postet der! Og er helt seriøs.. kan ihvertfall ikke vært posten sin skyld.. Lenke til kommentar
Nagel Skrevet 3. juli 2005 Del Skrevet 3. juli 2005 Posten og Databutikken får krangle om ansvaret for skadene. Så lenge du kan sannsynliggjøre at skaden har oppstått enten hos Databutikken eller før du har fått pakken hos posten, er Databutikken ansvarlig overfor deg. Uansett hvordan skadene har oppstått, er trusselen om destruksjon av pc-en absurd. De skal få en morsom sak i retten hvis de destruerer pc-en og etterpå påstår at du ødela den før den kom frem til dem. Jeg skulle forøvrig likt å se en mail der de fremsatte et slikt krav. Hvis du kan oppdrive en slik, vil det i mine øyne stille Databutikken i et særdeles dårlig lys. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+654231 Skrevet 3. juli 2005 Del Skrevet 3. juli 2005 Nagel hvis du vil ha en mail som bevis så her er'n: ----------------------------------------------------------------------------------------------- Hei. Ja, vi har mottatt den, men jeg har ikke fått svart tidligere dessverre. Vi sendte deg en mail for litt over en uke siden der vi informerte om at din PC ville bli sendt til desktruksjon dersom du ikke tok kontakt med oss innen 2 uker. Da tar jeg utgangspunkt i at du heller ikke har mottatt den mailen. Som nevnt tidligere. Vi kommer ikke til å erstatte ditt kabinett. Vi kan sende pc'n til deg i den stand den er nå, mot at du betaler den summen du skylder oss. Ta kontakt med oss så fort det er innbetalt så vil vi sende den i retur til deg. Jeg kan dessverre ikke tilby noen rabatt på nytt kabinett og en brenner. Dersom du ønsker å bestille det, samt flytting av det over i et nytt kabinett så kan vi selvfølgelig hjelpe til med dette så fort utestående beløp er innbetalt til oss. Det vil da koste tilsvarende en ny montering, altså 850,- Med vennlig hilsen Thomas Retur & Support databutikken.com ------------------------------------------------------------------------------------------------ Denne e-mailen fikk jeg etter å ha sendt dem en annen e-mail hvor jeg foreslo at vi heller rask kunne komme til enighet ved at de slo av pris på et nytt kabinett og en dvd-brenner(istedet for cd-brenner) og dette var svaret jeg fikk :S -Brage M Hult- Lenke til kommentar
punzel Skrevet 3. juli 2005 Del Skrevet 3. juli 2005 Skjønner ikke helt hvorfor folk begynner å si "Jeg skal ikke slutte å handle der blablalba". Trådstarter bare forteller om sin erfaring, han sier da ikke at folk skal slutte å handle der? Syns det er unødvendig mye frekke innlegg her. Men for å holde meg til topic, så er det jo rart at noe sånt kan skje. Syns også databutikken kunne vært litt mer behjelpelig med å hjelpe kunden her. Kunden har jo alltid rett . Lenke til kommentar
Gjest Slettet+654231 Skrevet 3. juli 2005 Del Skrevet 3. juli 2005 For de av dere som ikke forstår hvorfor jeg vil putte dette ut på andre store Forums er egentlig det bare rett og slett å vise hvor dårlig service Databutikken.com/no har når det kommer til ting som dette ... Og i beste tilfelle finner jeg folk som har hatt akkurat samme problem hos dem... som om sannsynlighetene sikkert er ganske små for det er det da lov til å håpe... Og jeg gjentar ... for de av dere som ikke tror på hva jeg har å si så kan jeg godt sende dere en kort-film av der jeg opner opp esken å finner pc'en min... -Brage M Hult- Lenke til kommentar
charlie di meola Skrevet 3. juli 2005 Del Skrevet 3. juli 2005 ta å sleng opp klippet på putfile dot com da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg