Gå til innhold

Krangel og uenighet mellom kunde og Databutikken!


Gjest Slettet+654231

Anbefalte innlegg

Nei, kunden har fikla rundt i PCen selv.

Howzer, jeg må bare le av deg!

 

Jeg har lest alle innleggene dine og alt du gjør er å rakke ned på diverse folk som legger ut sine egne meninger og tanker. Hele poenget med et forum er vel at dette skal skje? Bare man holder seg til saken er det jo opp til personen som skriver det hva han vil skrive.

 

Alle innleggene dine har ingen argumenter heller og er bare frekke og spydige.

 

Glad ikke du jobber i en webshop!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Spar oss for martyrfaktene. Du er faktisk heldig som får et kabinett, etter at du selv har brutt garantien!

 

Brutt garantien? Bryter du garantien på en bil dersom du åpner panseret?

Ikke nødvendigvis, men det har ingenting med saken å gjøre. Saken er om han har brutt garantien ved å åpne kabinettet og sette inn deler selv, og det har han gjort. Dette er helt vanlig praksis, enten du liker det eller ikke.

 

 

Databutikken.com skriver et innlegg her hvor de forteller at de egentlig ikke har noen skyld, men siden de er så hygglige skal de likevel gi han et kabinett.

I og med at han har brutt garantien, så er det ganske så hyggelig ja.

 

Jeg bøyer meg i alle fall ikke noe i støvet for databutikken. Hvis det kunden sier bare her et snev av sannhet budre databutikken.com være mer seriøse å erstattet pcen hans med en gang.

Kanskje har de fått nok av å bli snyltet av kunder?

 

Foresten hvordan vet alle at han har brutt garantier? Har det stått noen steder som ikke jeg har fått med meg?

Ja, han satte inn en del selv i PCen.

 

Kunden har alltid rett.

Nei, det har han slett ikke. Hvis kunden sier at jorda er flat, så betyr ikke det at han har rett i det.

De fleste butikker operer med "blombe" eller en klisterlepp som de setter på hvis de vil at kunden ikke skal bryte garantien. Har de gjørt kunden oppmerksom på under nnoen omstendigheter at hvis han installerer noe i maskinen selv så brytes garantien.

 

Mulig det bare er meg men jeg prøvde å komme meg inn på sidene til databutikken.com for å se om jeg kunne finne noe informasjon på en kjapp måte ang. garanti, nope der var det bare sider med produkter.

 

Jeg mener at hvis noen skal bryte en garanti på en maskin, selv om den er ferdig-bygd fra webshopens side så BØR de ta på klistermerke bak på maskinen gjerne over en skrue som sier med klar tekst at garantien brytes hvis man åpner maskinen. Hvis ikke dette er her i det hele tatt så hadde jeg tolket dette som om at det var greit at jeg åpnet maskine.

 

De dere sier er at hvis du skifter olje på din egen bil så bryter du garantien på bilen og kan aldri få noe erstatning hvis det skulle skje noe med den.

 

Ser at det er noen her som klager over bildene og mener det er posten som har feil her. Hvis man ser på PSU'en så er denne trykt innover fra utsiden, det samme gjelder CD-brenneren, denne er dyttet lenger inn enn det den skal, til og med forbi skrue-festene. Hvis maskinen da ligger i eske som er beskytet med isopor el. så tviler jeg på at dette ligger hos posten.

 

Mulig det blir litt dumt men jeg skal komme med et eksempel på hvorfor jeg ikke tror det er posten som har noe skyld her. Ta å legg mobilen din på et bord, legg så en hard pappark over tastene, prøv så å trykk kun på en knapp, det er så si umulig du vil garantert trykke over flere knapper. Samme med maskinen også, den har hatt hard embalasje rundt seg ergo, hvordan klarer du å konsentrere trykket på et lite område slik at både PSU og cd-brenner får seg en trykk innover? *min mening*

 

Jeg syntes uansett at databutikken burde ta saken opp med Posten, dette er trossalt en mindre sak for en stor bedrift enn det det er for en enkelt person.

 

Frankie

Lenke til kommentar
Det beste for trådstarter er vel å gå i dialog med Databutikken om å få et nytt kabinett billig og bygge opp PC'n på ny selv. At CD spilleren er ødelagt er ikke store skaden da man får en ny for NOK 100,- noe han fint kan klare seg uten.

Trådstarter har vist null vilje til dialog, siden han bevisst ikke svarer på henvendelser fra butikken. Så at dette løser seg på noen som helst måte er vel lite sannsynlig.

Næmen i hærlig land da, hvor har du det ifra at han BEVIST ikke vil være i dialog med webshopen? Må dere slutte dette tullet da, jeg har selv hatt det slik at jeg ikke sjekker email på noen dager eller uker. Databutikken har ikke sagt hvor mange ganger de har ringt trådstarter iløpet av en dag.

 

Hvis jeg som kunde ringte til min ISP og de ikke tar telefonen, så ringer jeg klart seinere igjen, hvis de ikke tar telefonen da ringer jeg enda seinere eller venter til neste dag, og fra egen erfaring så har jeg ALDRI opplevd at noen bedrifter har ringt meg opp igjen. skal man virkelig sitte vakt rundt telefonen hjemme eller sjekke emailen hvert 10minut? folk har trossalt et liv.

 

Min menig igjen, :)

 

Frankie

Lenke til kommentar

Tenkte jeg skulle komme med en sammenligning her.. Har nå lest tilnærmet hele posten, og jeg fant svaret ditt Ko_deZ som et av de bedre. Aner jeg elktro go kripos her?

 

fra spøk til alvor..

 

Jeg er meget enig i det du sier om hvordan skaden kan (merk kan, og høyst sannsynlig) ha skjedd. Men det at det frikjenner posten er jeg ikke helt enig i. Stål/aluminium (gudene vet hva kabinettet består av) er et naturlig materiale. La oss og anta luft, isopor, luft som "dempende belegg" og tykk papp som holder alt i hop.

 

Etter noen år som sommerjobber og ekstrahjelp hos et møbelhus (bohus) så kan jeg fortelle deg at skader som tydelig ikke er fra produsent, faktisk kan forekomme i frakt, og det uten at det er synlig på de omgivende element (her da hovedsakelig isopor og papp(spesielt tykk papp)). Dette forekommer ofte som fall fra høy eller lav høyde, og fører ofte til skjevheter. Spesielt gjelder dette bordplater i tre. Tre, som er et naturlig material, er ikke automatisk overførtbart til metallegeringer men fysikken det utsettes for er det. Med isoporlag og tykk papp er det ikke nødvendigvis at dette oppdages før kunden (eller vi) har pakket ut og skrudd sammen. Dette er noe som kan være påført både av produsent, under logistikk, hos selger eller hos kunde.

 

Derimot er det en ting som virkelig skyter hull i det jeg skriver over her, og det er at jeg minnes iallefall ett av bildene hvor riper er særdeles fremtredende. Men dette kan jo og seff ha vært riper dannet av normal bruk.

 

Uansett er det morro å se at så mange kan mene så mye om så lite (størrelsen kan jo diskuteres men..). Forresten har jeg heller ikke sett bilder av pappen. Kunne vært interessant.

 

Ha en fin natt og en fortsatt lang diskusjon

 

mvh

 

Escariot

Endret av escariot
Lenke til kommentar

escariot:

 

Registrerer at vi stort sett er enige her.

 

Joda, jeg er enig i at skjulte skader ofte kan forekomme. Da spesielt ved høye fall, der pakkene lander med en stor flatside ned. Det blir da knapt merker i forpakningen, men innholdet utsettes for maaaange G likevel.

 

Det som er avgjørende for min tolkning her, er at smellen som kabinettet har fått i nedre høyre hjørne av baksiden, har både skraper og en skarp bulk. Slike skader kan ikke forekomme uten at kabinettet har truffet noe direkte og hardt. Betonggulv vil kunne ripe opp og bulke på den måten. Hadde det derimot vært (uskadet) isopor rundt, ville man kunne sett myke bulker, og deformasjon, men ikke riper på den måten, og heller ikke slike skarpe bulker. Husk at disse kabinett-innpakningen har isopor og beskyttelse rundt akkurat hjørnene, og for å ripe opp hjørnet slik som her, så må hjørnet ha blitt slått gjennom både papp og isopor-beskyttelse, og helt ut til det traff betong-gulvet (eller hva det nå var) direkte. Da ville man sett tydelige skader på forpakningen vil jeg tro.

 

Hadde derimot kabinettet vært dårlig innpakket, noe det ikke høres ut som i denne saken, vil man sikkert kunne sett slike skader på kabinettet. Det er ikke helt uhørt at kabinett blir sendt i en nøyaktig stor nok pappeske, uten polstring. Min mening er dog fremdeles at man måtte ha sett et hull i forpakningen for å kunne lage slike skraper og bulker i kabinettet.

 

-Ko_deZ-

Lenke til kommentar

Hei,

 

Denne saken nermer sig vel sin avslutning.

 

Avslutningsvis vil jeg bare si, at der ikke er kommt noget frem i denne lange tråd. som endrer på de første tanker jeg fikk, da jeg leste trådstarters første innlegg samt så bilderne av kabbinettet.

 

Jeg syns Databutikken har oppført sig professionelt og korrekt i denne saken - og jeg fortsetter selvfølgelig med å handle hos dei.

 

Posten.no er efter min mening ikke innblandet i denne saken (les f.eks Ko_deZ sitt innlegg rett over)

 

PS. Min mening baserer sig på 19 års erfaring med PC-bygging og Postordre (i DK og siste 8 år i Norge).

 

Mvh

Kimmer

Endret av Kimmer
Lenke til kommentar

Det som ikke er sagt hittil i denne 13 siders diskusjonen kan neppe være verd å sies.

Siden diskusjonen etterhvert bærer preg av å diskutere de som diskuterer og det er lite sannsynlig at det dukker opp nye momenter, stenges tråden.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...