Gå til innhold

Krangel og uenighet mellom kunde og Databutikken!


Gjest Slettet+654231

Anbefalte innlegg

Jeg har en liten betraktning å komme med her bare.

 

Et kabinett som er pakket fornuftig, vil ha litt avstand fra alle sider av kabinettet, til esken det er pakket i. Det antar jeg alle er enige i, så jeg fortsetter.

 

Bland bildene som er lagt ut nederst på side 2 i denne tråden, er det bilder av CD-ROMer som er trykket langt innover, og det er tydelig fra bildene at det er påført stor kraft her for å få presset dem innover i og med at metall har blitt bøyd unna. Det ser ut ifra bilden IKKE ut som at CD-ROMene er feilmontert, eller har vært tuklet med etter fallet. Jeg velger derfor å anta at bildene er autentiske.

 

Det andre punktet jeg vil poengtere er bildet av PSU. Det er etter min menin løsningen på hele denne gåten her. PSU er nemlig presset innover. Eneste måten å få til det er om krefter har virket i motsatt retning av av den kraften CD-ROMene har blitt påført. Etter nøyere ettersyn ser jeg at PSU er festet med thumbscrews, som stikker såpass langt ut bak at de er de "bakerste" delene av kabinettet.

 

Det tredje punket jeg vil poengtere er at det er en stor bulk nederst på baksiden. Dette ser man av bildet som viser at føttene er presset "inn i kabinettet" på en måte. Det at føttene er presset innover skyldes nok at det har kommet et veldig kraftig dunk i bakkant, og metallet måtte bøye seg en eller annen retning, denne gang bøyde det seg innover.

 

TEORI:

Kabinettet har falt fra relativt stor høyde, og landet med baksiden av kabinettet mot bakken. Dette vil ha ført til at PSU blir presset innover pga thumbscrews (siden det er disse punktene som har truffet gulvet. Antagelig har den øverste eller den nederste delen av baksiden truffet først, siden de øverste skruene er presset mest inn, samtidig som det var store skader nederst i bakkant.

 

Se for dere et kabinett som faller, og som lander med bakkanten ikke helt flatt mot gulvet, men øvre eller nedre del treffer først. Det første "hjørnet som treffer, vil sprette opp igjen, og det andre hjørnet vil så treffe bakken med nesten like stor kraft. Det er tydelig at både øvre og nedre del av baksiden av kabinettet har blitt truffet med ganske stor kraft.

 

Samtidig vil dette fallet ha sørget for at CD-ROMene har blitt tilført kraft som kan ha påført de skadene vi ser av bildene. De vil nemlig ha vært i motsatt ende av kabinettet, og bli slått innover.

 

Vi legger merke til at alle nåværende fakta som ligger på bordet tyder på et eneste fall, der kabinettet landet med øverste eller nederst del av baksiden først, hvorpå den andre enden av bakplata traff bakken like etterpå.

 

Så kommer rosinen i pølsa:

Dette kan ikke ha skjedd når kabinettet er pakket fornuftig inn. Da er nemlig kabinettet beskyttet av isopor, og uten skader på innpakning kan thumbscrews bak PSU aldri ha blitt påført kraft. og PSU hadde aldri blitt flyttet innover på den måten. Ergo har kabinettet truffet bakken enten før eller etter det ble pakket. POSTEN ER DERFOR FRIKJENT!

 

Nå gjenstår det store spørsmålet: Har dette fallet kommet etter at BragOn pakket ut kabinettet, eller før Databutikken pakket det inn? En av delene må nemlig nødvendigvis være svaret.

 

Min umiddelbare reaksjon er å ta en titt på BragOn sin historie her på HW.no sitt forum. Det første jeg legger merke til her er hvordan han håndterte sitt salg av gammel PC. Hva er PCen min verd?. Dette er altså en person som skal selge PC på QXL, men som faktisk oppriktig er interessert i å vite hva PCen egentlig er verd. Han har altså, i motsetning til mange andre (som ofte kalles svindlere her på forumet), valgt å sette en fornuftig pris på PCen sin. Dette viser etter mitt skjønn integritet og verdighet. Han skriver også i et annet innlegg at han ikke har så fryktelig mye greie på data. Dette kan godt stemme. Jeg kjenner flere som har hatt datamaskin i årevis uten å være nerd av den grunn. De vet å håndtere den, men er ikke så oppdatert på bruktmarkedet, og har vanskelig for å prise slike varer. Jeg vil si at BragOn får 5/6 i min bok for troverdighet. Han har opptrådt relativt saklig i sine poster i denne tråden, og svart godt for seg. I tillegg har han netopp fått seg et nytt skjermkort i PCen, som alle jeg kjenner hadde vært skikkelig klar for å teste ut, meg selv inkludert. Jeg hadde derfor ikke herpa PCen før det var i alle fall testet ut skikkelig. En plan om å utnytte situasjonen ville først opptrådt etter testingen var fullført. Datakjeden skriver selv at de "Etter kort tid mottar vi en henvendelse fra kunden der han forklarer at hans PC er skadet.". Dersom han var misfornøyd, og på jakt etter ny hardware, ville han med fryktelig stor sansylighet ikke utført dette like etter å ha mottatt nytt skjermkort. PCen er jo ellers relativt fresh, så det er kanskje ikke så fryktelig mye å hente uansett. Det å gjøre seg selv til svindler for så lite tror jeg ikke BragOn er typen til å gjøre, sett ut ifra måten han håndterte PC-salget sitt på.

 

Deretter tar jeg en titt på Databutkken.com sine webshop-erfaringer. Det ser slik ut men hensyn på antall stemmer: Totalt: 173 (snitt: 3.66), Siste 6 måneder: 12 (snitt: 3.75). Dette er et ganske dårlig tall. PS-data, komplett, Netshop, MPX, ja, til og med IT Butikken scorer langt høyere. Jeg vil dessuten påpeke at inlegget fra databutikken.com sin medarbeider har sine hull. Jeg har aldri hørt om en stor databutikk som ikke har egen pakkeavdeling. I posten påstås det at kun medarbeideren har vært involvert i HELE prosessen. Dette finner jeg lite troverdig for en så stor bedrift. Det at kunden nå "plutselig" blir tilbydt nytt kabinett vitner i retning av at deres dårlige karakter er fortjent, og at det de skriver kanskje bør tas med en klype salt. Mailen fra Databutikken.com på side 3 i denne tråden sier "Hei.

Ja, vi har mottatt den, men jeg har ikke fått svart tidligere dessverre." Dette viser etter min mening at det er Databutikken.com som fomler med korrespondansen, og ikke vår mann BragOn. Hele den mailen "stinker" dårlig kundebehandling, akkurat slik som hele innlegget til Databutikken.com.

 

Min konklusjon: Databutikken.com har håndtert PCen dårlig, mistet den i gulvet, og så pakket den inn. Om medarbeideren som mistet den gjorde det for å "slippe å svare for seg" eller fordi leder bad ham gjøre det vites ikke. Håpet for Databutikken.com var at Posten skulle ta fallet, og punge ut slik at de slapp å punge ut. Troverdigheten til Databutikken.com er såpass mye dårligere enn det jeg tolker torverdigheten til BragOn, at dette er eneste fornuftige svar.

 

Edit: retter litt på saker og ting som kanskje var litt uklare.

 

PS. Om CD-brenner er øverst eller nederst av de to er kanskje det siste du tenker på når maskinen er såpass herpa, og derfor lett å overse. Siden maskinen ikke starter engang, vil ikke bruk ha avslørt denne forskjellen heller. Jeg ser ikke på det som et tungt argument for at BragOn forsøker en spansk en. Det at Databutikken.com har flyttet om på dem derimot, taler for at de har i alle fall skrudd ting fra hverandre da de hadde den inne for andre gang, og tyder på at de ikke har vært spesielt oppmerksomme når de skrudde den sammen. Det er jo også logisk, for PCen var jo herpa uansett.

Endret av Ko_deZ
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takker :blush:

 

Jeg begynnte å bli litt lei av avsporinger og BS i denne tråden, og så så sinnsykt mye likt så mange ganger. Som hørt av en vis mann en gang:

 

Same shit, different cow.

 

Etter nøyere ettersyn vil jeg faktisk anta at det hardeste slaget traff nedre høyre hjørne på baksiden av kabinettet.

 

To muligheter slik jeg ser det:

*Øvre høyre hjørne traff først, med bakplata i ganske flat vinkel i forhold til gulvet. Mesteparten av kraften i fallet pluss rotasjon tilført av den første lille smellen der thumbscrew traff bakken førte til en skikkelig smell for nedre høyre hjørne.

*Nedre høyre hjørne treffer bakken først, og med relativt stor vinkel i mellom bakplate og gulv. Resultatet er at nedre høyre hjørne tar av nesten hele støtet, for så at kabinettet mer eller mindre velter over og så slår inn thumbscrew og dermed PSU.

 

Uansett, dette skjedde definitivt ikke med kabinettet pakket inn pappeske.

 

-Ko_deZ-

Endret av Ko_deZ
Lenke til kommentar

En ting jeg stusser over når jeg ser nøye på bildene... Bildene fra mars-måned viser en defekt cd-brenner (lukkeren er borte)...

Men det er vel en annen cd-brenner (med lukker i orden) på juli-bildene...

Jeg bare spekulerer litt mer ang. den aktuelle cd-brenneren ble byttet av hvem....

 

Som flere nevnte er dvd og cd-rom hadde byttet om plassene jaja..

Lenke til kommentar
Min konklusjon: Databutikken.com har håndtert PCen dårlig, mistet den i gulvet, og så pakket den inn. Om medarbeideren som mistet den gjorde det for å "slippe å svare for seg" eller fordi leder bad ham gjøre det vites ikke. Håpet for Databutikken.com var at Posten skulle ta fallet, og punge ut slik at de slapp å punge ut. Troverdigheten til Databutikken.com er såpass mye dårligere enn det jeg tolker torverdigheten til BragOn, at dette er eneste fornuftige svar.

 

Vel,nå vil ikke jeg konkludere for noen her, men det som blir ditt store "hull" er jo at dette fallet du beskriver MÅ ha skjedd begge gangene maskinen var inne, synest du ikke det er rart at en og samme maskin detter i gulvet 2 ganger og begge gangene da den var hos webbutikken :hmm:

Jeg velger som sagt å ikke konkludere, men finner saken såpass spesiell at jeg lar tvilen komme alle parter til gode og dermed deler skylden på 3. Dermed skulle vel webbutikken ha oppfylt sin tredjedel .

 

PS: Nei det er ikke merkelig at de tilbyr nytt kabinett, det er ikke første gangen at en webshop tilbyr en erstatning her på forumet for å slippe mere bråk og det blir neppe siste gang.

Dette er noe de fleste er klar over :whistle:

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Nei, det er ikke første gang noen blir tilbudt smøreutstyr fra webshops her på forumet, og heller ikke siste. Jeg liker bare ikke praksisen, og synes ikke at man nå plutselig skal skryte av Databutikken.com fordi de nå forsøker å kjøpe seg ut av en ubehagelig situasjon. Det gir ingen stjerner i mi bok i alle fall.

 

Når det kommer til skadene etter andre retur, så tror jeg at disse også var der ved første retur. Det ble kanskje ikke gjordt en like grundig undersøkelse da, slik at man ikke la merke til de feilene da.

 

1. gang: Åpnet kassen -> pokker, helt herpa -> snakke med webshop -> pakke ned og sende inn igjen.

 

Andre gangen var man mer skeptisk. Sjekket mer, og fant flere skader.

 

Som jeg skrev i den første posten min, så tror jeg skadene ble påført av ETT fall.

 

-Ko_deZ-

 

EDIT: Det er mulig lukkeren lå i esken, og ble satt tilbake på plass før eller under andre returen.

Endret av Ko_deZ
Lenke til kommentar
Nei, det er ikke første gang noen blir tilbudt smøreutstyr fra webshops her på forumet, og heller ikke siste. Jeg liker bare ikke praksisen, og synes ikke at man nå plutselig skal skryte av Databutikken.com fordi de nå forsøker å kjøpe seg ut av en ubehagelig situasjon. Det gir ingen stjerner i mi bok i alle fall.

 

Når det kommer til skadene etter andre retur, så tror jeg at disse også var der ved første retur. Det ble kanskje ikke gjordt en like grundig undersøkelse da, slik at man ikke la merke til de feilene da.

 

1. gang: Åpnet kassen -> pokker, helt herpa -> snakke med webshop -> pakke ned og sende inn igjen.

 

Andre gangen var man mer skeptisk. Sjekket mer, og fant flere skader.

 

Som jeg skrev i den første posten min, så tror jeg skadene ble påført av ETT fall.

 

-Ko_deZ-

 

EDIT: Det er mulig lukkeren lå i esken, og ble satt tilbake på plass før eller under andre returen.

Vel som sagt jeg velger å la tvilen komme alle tilgode her, men registrerer at ditt innlegg her " oser" av kritikk/skepsis til webshoppen/webshopper og at du har tatt et klart standpunkt her :hmm:

Det vi iallefall kan være enige om er at ingen kan bevise noe som helst og dermed bør en heller ikke "dømme" noen , da selv den hviteste engel kan ha skitt på vingene. :)

 

Smøreutsyr?? Vel etter det jeg har reg så har jo de fleste oppnådd å få en bedre ting i erstatning enn den som var skadet .

Kunne vel like gjerne hete "god handel"

:innocent:

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Jeg har selv vært så heldig å ALDRI være i klammeri med noen webshop. Alt jeg har hatt av returer og problemer har blitt løst helt smertefritt. Jeg har selv også kjøpt utstyr fra Databutikken.com uten å ha noe som helst å klage på.

 

Jeg stiller meg kritisk til Databutikken.com rett og slett på grunn av dårlig omtale over lang tid, samt den nåværende "statusen" på webshopguiden.

 

Jeg stilte meg også svært kritisk til BragOn, slik tydeligvis flere andre har gjord, men forandret min innstilling der fordi han tidligere hadde vist eksemplarisk oppførsel i andre saker. Han har aldri vært hverken frekk eller kommer med løgn og fanterier.

 

Jeg har faktisk vært i klammeri med en butikk en gang. PS Data ble startet av venner av min familie, og min mor er fremdeles god venn med kona til gründeren av PS Data, og de bor bare et lite stykke unna der jeg kommer fra i Grimstad. Husker godt at karen startet med å selge utstyr fra garasjen sin. Vi kjøpte datautstyr fra butikk på Stoa noen år seinere, og etter en måned med bråk (vi ville ikke utnytte vennskapet uten at det ble nødvendig) så snakket vi med karen som eide hele sjappa. Han ble veldig glad for tilbakemeldingen, og tok tak i saken. Etter samtaler med flere kunder, fikk noen sparken fra butikken, noen ble flyttet til webshop avdelinga, og vi fikk PCene våre fiksa. Det er sånn jeg husker situasjonen i alle fall. Etter det har jeg faktisk aldri vært i klammeri med en eneste databutikk, bank i bordet.

 

Desverre ble den lange posten min skrevet etter jeg hadde gjordt alle oppdagelsene mine, og kan derfor ha blitt noe farget av at jeg allerede hadde gjordt meg opp en mening om hvordan ting hadde foregått. Det beklager jeg, jeg er ingen journalist. Jeg tør påstå at mye av det journalister skriver også kan være farget av egne meninger, uten at det er noen unnskyldning for mine feil... Mine norsk karakterer var aldri gode med unntak av da vi skulle skrive eventyr... Der gjorde jeg det bra =)

 

-Ko_deZ-

 

EDIT: Glemte å kommentere.

Jeg vil ikke kalle det en god handel, så lenge eneste grunnen til at man får det er for at butikken skal slippe å se dårlig ut foran en stor kundemasse. Det at webbutikker har en tendens til å "kaste" datautstyr etter folk så fort de slenger ut dårlig omtale på forum er en uting. Tenk på alle dem som ikke slenger ut ting her på forumet. For dem så er det ingen lys i enden av tunellen. Nei, takke meg til en webshop som fikser opp ting selv om de ikke får gratis "reklame" og "vi rydder opp etter oss selv" budskaper på forumer rund om i retur. Siden butikken tar en slik helomvending (se mail side 2 i denne tråden, vs inlegg av databutikken.com side 5) og går fra å nekte å gi noe, til å være villig til å gi alt, kun for å redde ansikt her på forumet, velger jeg å kalle dette smøring. Ikke bare av personen som er i klammeri med butikken, men smøring også av oss forumbrukere. Nå er vi langt off topic, men jeg synes denne praksisen vitner om dårlig integritet hos webshop. Om du synes at dårlig behandling kun skal rettes opp dersom kunden går public, så får du for all del lov til å ha den meningen..

Endret av Ko_deZ
Lenke til kommentar
Hvem som er skyld i at kabinettet er havnet i den forfatning det er nå skal ikke jeg gå inn på her, og ettersom alt fungerte utmerket da vi sendte det fra vårt lager, så kan vi tilby kunden et nytt kabinett slik at han i det minste får en fungerende PC med et kabinett uten skader.

Synes det er rart at ikke andre har kommentert akkurat denne delen av innlegget til Databutikken. Her sier Databutikken at de vil tilby kunden et nytt kabinett, ettersom alt fungerte utmerket da de sendte maskinen fra deres lager... Dette er det ingen logikk i, og jeg ser overhodet ingen grunn til at databutikken skal tilby kunden nytt kabinett dersom de vet 100% sikkert at kabinettet var i utmerket stand da det ble returnert første gang.

 

Sitatet "Hvem som er skyld i at kabinettet er havnet i den forfatning det er nå skal ikke jeg gå inn på her", synes jeg også insinuerer at databutikken har noe å skjule. Meget interessant tråd å følge!

Lenke til kommentar

Har hatt et helvete selv med mpx.no angående en retursak, men fikk ordna meg bra fordi jeg hadde tolmodigheten og ballene til å si at et nei ikke er akseptabelt. Jeg sa bare til meg selv at jeg gir meg ikke før jeg hadde fått det jeg ville ha, og det ordna seg til slutt gitt. Få gjerne en forelder til å snakke for deg om du ikke er så flink til å snakke for deg selv ;) Frem med pisken :wee:

Lenke til kommentar

Fordi det er en kinkig sak, så skal ikke rett være rett?

 

Jeg er typen klager hvis pantemaskinen spiser ei flaske uten å gi meg penger for det, og jeg venter gladelig 5 minutt for at butikkpersonalet skal sjaue seg skakk ihjel for å få ordnet opp i det, og gi meg den krona om rettmessig er mi. Fryktelig dårlig timelønn, men rett skal være rett.

 

Kompissen min har kjøpt seg ny bil. En cabriolet faktisk. Bakbremsene kviner noe forferdelig når han bremser, og han har hatt den inne til reparasjon flere ganger for den feilen. Siden dette er en litt kinkig situasjon, der bilen fungerer, men ikke optimalt, så skal butikken og kunden ta og dele tapet? Bilen er jo tross alt en god del tusen mindre verd.

 

Ikke tale om. Ingen av dere hadde godtatt et tap på flere tusen når dere visste at dere hadde retten på deres side! Ikke en eneste en av dere hadde godtatt å ta halve tapet her. Search your feelings, you know it to be true. Dette er jo tross alt sparepengene til gutten....

 

De som skal tape noe på dette, er den som har herpa maskinen, ferdig med det. Er det BragOn, så skal han ikke få et øre av webshopen, og er det webshopen, så skal han få en flunkende ny PC uten å betale et rødt øre for det. Dette er ikke et forhandlingsgrunnlag...

 

-Ko_deZ-

Lenke til kommentar

Synes Ko_deZ kommer med flere gode argumenter, er spesielt enig i den siste der:

 

Ikke tale om. Ingen av dere hadde godtatt et tap på flere tusen når dere visste at dere hadde retten på deres side! Ikke en eneste en av dere hadde godtatt å ta halve tapet her. Search your feelings, you know it to be true. Dette er jo tross alt sparepengene til gutten....

 

Synes nå det bør bli slutt på å antyde at gutten er uerlig uten å komme med noen meget gode argumenter/faktaer om saken som endrer saken drastisk.

Jeg liker ikke at folk antar at jeg er uerlig uten relevant fakta om saken å det tror jeg heller ingen andre gjør. Synes heller vi skal hjelpe gutten uten å anta ting som man ikke har skikkelig grunnlag for.

 

Å foresten hvis det kommer en kunde å påstår seriøst at jorden er flat på min arbeidsplass trekker jeg den konklusjonen at denne personen må ha noen forstyrringer av et eller annent slag. Ler litt gir han rett i hans påstand å spør om han skal ha noe hjelp.

Lenke til kommentar

Ko_deZ, nydelig arbeid utført ! kunne ikke sagt det bedre selv, men vet du hva?

de skadene der ligner som de på mitt... var så uheldig og miste min gamle siemens pentium 2 ned trappa en dag :p

så helt likt ut nesten hehe... må si meg helt enig at her er det webshoppen som har utført på litt feil måte...

men så må du gi rom for litt tvil og? gutten har jo ikke svart på lenge...

kanskje som du sa, han prøver på en spansk en? hva om han tok den ut av pakken helt fin, skulla ta den med ned / opp til rommet sitt og mista den? dette er ikke anklagelser eller noen ting men sånn "what if..." og når det gjelder det videoklippet, lett og bare pakke den ner og feike teipen også pakke den opp skadet foran kamera?

 

jeg er blandt den typen som når jeg får noe dyrt i posten så tar jeg bilder med datomerking på ;) slik at jeg slipper slike ting... :) koster det over 5000kr så tar jeg bilde når jeg henter pakka til og med! hehe

Lenke til kommentar

BragOn har ikke svart nylig fordi han er bortreist eller noe slikt. Det forklarte han i en tidligere post her, jeg gadd ikke lete den frem.

 

Det er klart det er rom for tvil. Jeg kjenner ikke denne BragOn karen, men jeg synes han virker oppriktig, og han har langt større troverdighet i mine øyne, enn det Databutikken.com har.

 

Som Teddy sier, så er det ingen logikk i innlegget til Databutikken.com. Hvorfor gi kabinett når de er 100% sikre på at det ikke var dem? Jo, som jeg har sagt tidligere SMØRING! I denne saken kan det jo hende Teddy har rett, og at det også er på grunn av dårlig samvittighet...

 

Det med bilder og dokumentasjon sørger jeg også for når jeg kjøper dyre ting. Ellers så pleier det å hjelpe å sende en kopi av vitnemålet mitt til web-butikken de gangene de hinter til at jeg kan ha feilbehandlet hardware. "Når jeg har utdannelse som lar meg lage slike ting, tror du ikke jeg vet å håndtere det?" + Elektroingeniør vitnemålet pleier å hjelpe. Lurer faktisk på om det er derfor jeg aldri har hatt trøbbel med returer.... Nå sender ikke jeg inn ting dersom jeg har selv skylda for at det er ødelagt heller da.

 

-Ko_deZ-

Endret av Ko_deZ
Lenke til kommentar

Nå mener jeg ikke noe som helst om hva som har skjedd i dette tilfellet, men har selv opplevd at ting har blitt skadet i posten inne i hele pakker. Mottok en godt innpakket PC i fjor, der CD- Romen faktisk var bøyd inne i maskinen! Den var helt banan- formet, og pakken var hel! Ikke skjønner jeg hvordan det hadde skjedd, men det er faktisk mulig. Jeg er 100% sikker på at det var posten som var synderen. Resten av maskinen var hel, bortsett fra en liten sprekk i plast-dekselet foran.

Endret av CastorFiber
Lenke til kommentar
Det med bilder og dokumentasjon sørger jeg også for når jeg kjøper dyre ting. Ellers så pleier det å hjelpe å sende en kopi av vitnemålet mitt til web-butikken de gangene de hinter til at jeg kan ha feilbehandlet hardware. "Når jeg har utdannelse som lar meg lage slike ting, tror du ikke jeg vet å håndtere det?" + Elektroingeniør vitnemålet pleier å hjelpe. Lurer faktisk på om det er derfor jeg aldri har hatt trøbbel med returer.... Nå sender ikke jeg inn ting dersom jeg har selv skylda for at det er ødelagt heller da.

 

-Ko_deZ-

Er du virkelig seriøs når du sier at du legger ved kopi av vitnemålet i retursaker? :ohmy:

 

Får jo nesten inntrykk av at du har en del retursaker.

 

Hva utdannelse har med å håndtere saker skjønner jeg ikke. Ei kløne er nå ei kløne, utdannelse eller ei. Det er dermed IKKE sagt at jeg mener du er ei kløne.

Lenke til kommentar
Min umiddelbare reaksjon er å ta en titt på BragOn sin historie her på HW.no sitt forum. Det første jeg legger merke til her er hvordan han håndterte sitt salg av gammel PC. Hva er PCen min verd?. Dette er altså en person som skal selge PC på QXL, men som faktisk oppriktig er interessert i å vite hva PCen egentlig er verd. Han har altså, i motsetning til mange andre (som ofte kalles svindlere her på forumet), valgt å sette en fornuftig pris på PCen sin.

Bare et litet sitat fra BragOn i et annet innlegg, #2179131:

 

"Og forresten :cry: ... Når jeg tenker hva den er værdt ..... så tenker jeg mer hva jeg burde kreve av penger for den ;)"

 

Hva man krever for en pc kontra hvilken verdi pc'en har, er to forskjellige ting. BragOn er ikke noe bedre enn andre.

Lenke til kommentar

Det er fremdeles en del ting som virker underlig/uoppklart her.

 

Trådstarter er 16 år, og må derfor ha foresattes/foreldres underskrift hvis han vil handle på nettet. Hvis min 16-årige sønn hadde brukt kr 16000,- av sine sparepenger for å kjøpe en PC og erfart det samme som trådstarter, så hadde vel jeg, som foresatt, tatt tak i saken for lenge siden? Tross alt så ville jeg allerede vært involvert i saken, siden jeg har godkjent handelen?

 

Det er alt for mye vi ikke har noen mulight til å vite noe om i denne saken, siden vi baserer våre vurderinger på påstander som fremkommer i et forum på internett.

Å gi seg til å vurdere om folk er ærlige, basert på hva som sies i et forum, er umulig. På internett er alt - og ingenting - sant.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...