Firesky Skrevet 3. juli 2005 Del Skrevet 3. juli 2005 heisann, jeg sitter å lurer på hva de 8 pinnene bak S-ata diskene mine er til... jeg regner ikke med det er noe master/slave siden dette kun er på P-ata disker jeg har prøvd å google litt men fant lite det er ikke tilfeldigvis noen som vet dette? hadde hvert ganske kult om noen av de var til HDD LED siden jeg ikke har slik HDD led på onboard S-ata kontrolleren min Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 3. juli 2005 Del Skrevet 3. juli 2005 Hvilken disk? Er forskjellig; SATAII (Samsung) er for å sette som SATA1 WD er for Power Managment etc Lenke til kommentar
Firesky Skrevet 3. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2005 det er en slik jeg har Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 3. juli 2005 Del Skrevet 3. juli 2005 Samsung jumper diagram: http://www.samsung.com/Products/HardDiskDr...7_JUMPER-EN.doc Lenke til kommentar
Firesky Skrevet 3. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2005 Samsung jumper diagram: http://www.samsung.com/Products/HardDiskDr...7_JUMPER-EN.doc hmm dette så mer ut som jumper instillinger til P-ata disker... er vel ikke noe valg mellom master og slave på S-ata disker... eller er det? Lenke til kommentar
usæl-gesæl Skrevet 3. juli 2005 Del Skrevet 3. juli 2005 ja hva er dissa jumpera bak der til?.... Lenke til kommentar
X-Fiesta Skrevet 3. juli 2005 Del Skrevet 3. juli 2005 ja hva er dissa jumpera bak der til?.... De er til å velge mellom SATA I og SATA II, da det er noen SATA-kontrollere som ikke klarer dette selv, og man må "låse" disken til SATA I. Det er i hvert fall slik jeg tolker manualen... Lenke til kommentar
Firesky Skrevet 4. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2005 hmm etter som jeg har forstått er desse pinene kun til å velge mellom S-ata1 og S-ata2 er det kun det dem er til? btw takk for manualen Fiesta Lenke til kommentar
X-Fiesta Skrevet 4. juli 2005 Del Skrevet 4. juli 2005 hmm etter som jeg har forstått er desse pinene kun til å velge mellom S-ata1 og S-ata2er det kun det dem er til? btw takk for manualen Fiesta Slik jeg tolker det, kan man "låse" disken som SATA I, slik at diskkontrollere som ikke gjenkjenner den, p.g.a. at den et er SATA II disk(som egentlig skal være tilbakekompatibel...), blir gjenkjent som SATA I. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå