Hardi Skrevet 3. juli 2005 Del Skrevet 3. juli 2005 Hei! Jeg har en hub som deler internett tilkobling mellom to pc-er. Huben har 4 porter pluss en port som heter "uplink". Da jeg kjøpte den, trodde jeg at uplinken skulle kombles til ADSL-Cable modemet. Så prøvde jeg det, men det ble ingen forbindelse med internett. Jeg måtte koble mellom ADSL-modemet og huben via prot 1, og koble de to datamaskiner via port 2 og 3. Så funket alt bra og det gjør det fortsatt. Men spørsmålet mitt er: Hva er målet med uplink porten da? Kan det hende at det er noe eller annet feil ved huben slik uplinken er øddelagt? Håper å få et svar med hva er målet med en uplink port på en hub. Mange Takk:-) Lenke til kommentar
kvase Skrevet 3. juli 2005 Del Skrevet 3. juli 2005 uplink port på en hub er til vis du skal videre koble til en ny hub. Slik fungerer min og slik står det i bruksanvisningen Lenke til kommentar
Zenit Skrevet 3. juli 2005 Del Skrevet 3. juli 2005 Uplink-porten er en helt vanlig port med den egenskapen at den krysser lederne i TP-kabel slik at du kan koble den f.eks. direkte til en annen hub eller annet utstyr som krever krysset kabel. Enhver port i en hub/switch kan gjøre samme jobben bare man har en krysset TP-kabel. Merk at på en god del hub-er kan du ikke bruke siste port samtidig med uplink-porten da disse ofte deler port. At du måtte koble ADSL-modemet ditt til en vanlig port kan være fordi det måtte kobles til med en vanlig TP-kabel, eller at du brukte i utgangspunktet en krysset TP. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå