Gå til innhold

Oppgradering av gammel IBM!

Anbefalte innlegg

Skal oppgradere en gammel IBM aptiva, som til dags dato er 300mhz, litt over 300 mb sdram, og har 10gb hd.

Tenkte på å få tak i et gammelt soket a via kt133 kort og en cpu på rundt 1ghz, da kan jo rammen benyttes og slik slipper det å bli så dyrt.

Men jeg trenger vel da ny psu og? er vel sånn gammel type kontakter på den som står i tror jeg.

Noen som har et gammelt soket a hk og en gammel soket a cpu som de vil bli kvitt for en veldig billig penge?

Er det mulig å bytte en slik gammel type kontakt med en ny atx om det ikke er på den psu som står i maskinen? har en ødelagt 340w som ikke starter så.

Endret av reyerd
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva skal pcen brukes til? Budsjett?

Vil anbefale å få tak i demobrukt/ brukt/ billig nytt hk, socket a.

>vurder en brukt cpu og få tak i noe ram som koster slekk å ingenting.

Enig der, er ikke mye å hente i en gammel IBM.

Lenke til kommentar

greit nok at den ikke trenger og være stor. Men etter min mening så er det bare bortkastet å drive å oppgradere en slik ibm data. Skal du oppgradere han så må det vær gratise deler du får hos venner og bekjente. Jeg var i oslo hos tanten min og fikk skru ut alt jeg ville i gammelpcen. Så da fikk ejg oppgradert "fil-servern" min oppe.

lykke til, trenger du ram så kan du få en 128brikke hos meg mot porto

Lenke til kommentar

hvis du velger system overnevnt så burde du minst kjp en 256 brikke ekstra og hiv inpå. Om ikke en 512brikke (koster 350kr). IIntegrert skjermkortet tar 64-128 ram (128 anbefales) og da er det bare 128 igjen, og det er minimumskravet til xp. Alså jeg anbefaler 512ddr-ram som minimum!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...