Gå til innhold

ny billig hd

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Etter som jeg har hatt 2 Seagate og 2 Maxtor av nyere merke liker jeg best Maxtoren den scorer høyere på Ytelse. Mens Seagate og Samsung hardisker har mere støysvake disker.

Western Digital og Maxtor for noen synes det knatrer av disse men kommer ann på hvor kresen en er for lydnivå.

En 200gb er vel å få mest for pengene.

Lenke til kommentar

Seagate Barracuda er meget støysvak, men jeg har mye problemer med den. Etter bare noen dagers bruk, begynte jeg å få masse ødelagte sektorer, og i senere tid har den begynt å lage ulyder ved oppstart. Nesten som om noe sitter skjevt inni der. Men alle andre ser ut til å være fornøyd med den disken.

Størst sannsynlighet er det for at det er brukerfeil, men at den blir herpa av vanlig windows-bruk er litt kjipt.

Lenke til kommentar

Chief_R-W: Maxtor har jeg hørt mye negativt om, bl.a. at de blir fort ødelagte. Enten har jeg hørt feil, eller så har du vært heldig.

Mixel: Du har sikkert fått en dårlig disk eller misshanlda den selv ( :tease: ), for jeg og "alle" andre som har Seagate Barracuda er fornøyd som du sa

Lenke til kommentar

Har 3 maxtordisker, og må si meg fornøyd med dem. Ikke noe tull whatsoever, og to av dem står i en filserver som står på hele døgnet. Har en disk/parti feil, så er det lite man kan gjøre med det, disker er tross alt skjøre saker, og det skal ikke mye til under transport før noe går galt. Om noen disker klikker, vil ikke det si at det er en dårlig fabrikant. Også hører man da mer om det som er negativt enn det som er positivt :)

Lenke til kommentar

Har faktisk en Seagate disk også, og den har oppført seg bra heldigvis :) Desverre fikk jeg en defekt seagate disk tidligere(DOA), men slike ting skjer med jevne mellomrom. Den fabrikanten jeg har hatt mest uhell med er IBM :no: Pga. dette kjøper jeg aldri Hitachi heller, mener de har for mye til felles. WD-diskene jeg har hatt har også oppført seg stort sett bra :)

Lenke til kommentar

Ja, godt råd til trådstarter: Holde deg langt borte fra IBM-disker!

WD er greie disker, men de lager endel lyd, og jeg har hørt blandete tilbakemeldinger på de. Noen fornøyd, andre hater diskene.

Men en sikker vinner fra WD er jo Raptor, det er eden eneste WD-disken jeg har erfaringer med, og jeg elsker den! (utenom at den lager mye lyd da)

Lenke til kommentar

Ein Raptor er for dyr per GB sidan det er 10 000 rpm.

Har ein 120GB Seagate Barracuda S-ATA og er strålande fornøgd, som mange andre også er.

Produkter med feil kan alle komme borti, men det er ikkje værre enn å kontakte selgar og kreve reparasjon eller ny.

Lenke til kommentar

hvorfor gjør du ikke bare kort prosess og kjøper 1-2x 200 GB Samsung SpinPoint disker?

Prisen på en 200 GB Samsung SpinPoint P120 200GGB: 795 kr på komplett.no

Prisen på en 200 GB Seagate Barracuda 7200.7 200GB: 850 kr på komplett.no

du ser jo litt prisforskjell da. dessutten så skal Samsungen være mye stillere enn det Seagaten er. selv skal jeg kjøpe en Samsung SpinPoint 250 GB snart. mulig jeg bytter ut både WD og Seagaten min.

Samsungen får veldig god kritikk på komplett.no

forresten kan jo ta prisen på en 250 GB med det samme:

Prisen på en 250 GB Samsung SpinPoint P120 250GB: 990 kr på komplett.no

Prisen på en 250 GB Seagate Barracuda 7200.8 250GB: 990 kr på komplett.no

vel prisen på 250 GB diskene var jo den samme, men ville absolutt gått for en samsung. kanskje 2? hvis du kjøper 2x200 GB Samsung disker blir det jo 1590 kr på komplett.no. veldig billig :)

Lenke til kommentar
Ja, godt råd til trådstarter: Holde deg langt borte fra IBM-disker!

IBM disker? Heter det ikke Hitachi i dag. Hehehe. Nei seriøst så kan du kjøpe alle merkene i dag, de er så gode i dag at du ikke vil merke noe serlig forskjell mellom dem. Selv har eg 4 Hitachi, 1 seagate 1, maxtor 1, samsung 4 WD og 1 2.5" Toshiba fordelt på 6Pc'er

Endret av Kjetil Lura
Lenke til kommentar
:w00t: heeelt enig hatt to samsung spin point disker de er helt supre så godt som ingen lyd :love: og aldri noen feilmeldinger :D ps....western disker duger di og..men noen bråker og er ustabile andre er stabile og meget støysvake hatt to av dem og totalt ulike i lyd og varme...rart... :dontgetit: ligg unna seagate den nye serien til dem er kun problemer med....huff! :thumbdown:
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...