Nissen Skrevet 25. november 2001 Del Skrevet 25. november 2001 Har noen erfaring med zip-drive? Lenke til kommentar
tvika Skrevet 25. november 2001 Del Skrevet 25. november 2001 Har hatt zipdrive i mange år nå og er godt fornøyd. Jeg har paralellport drive noe som er litt tungvint, men de nye usb diskene løser nok dette. Bruker zip disk hovedsaklig til å overføre store datamengder fra jobb pc til hjemmepc. Fint også til backup. Kan anbefalse ___ TV Lenke til kommentar
pbns1979 Skrevet 25. november 2001 Del Skrevet 25. november 2001 Jeg har en 100 mb intern IDE zip hjemme og på jobben, som jeg bruker til å ta med meg filer frem og tilbake. Fungerer meget bra. Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 25. november 2001 Del Skrevet 25. november 2001 Hva med en cd-rw? Bruker du samme program mellom pcene du flytter data mellom så går det fint. Lenke til kommentar
pbns1979 Skrevet 25. november 2001 Del Skrevet 25. november 2001 Problemet er vel at det ikke er alle som har en cd-rw i hver maskin. I utgangspunktet så snakket de jo om portable zip-driver, mens jeg bare nevnte at jeg brukte en stasjonær zip-drive i hver maskin. Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 26. november 2001 Del Skrevet 26. november 2001 Har en paralell zip stasjon som ikke er brukt på en stund. (LAN nå). Fungerer fint og zip diskettene er ganske solide så de tåler en del. Ikke verdens raskeste, men grei nok. Kommer opp som en ekstern harddisk på min datamaskin menyen. (I alle fall på win98se) har ikke brukt den siden da. Den var litt stor å ta med seg. Spesiellt strømomformeren på kontakta var et skikkelig beist. Tung å ta med seg fra plass til plass. Lenke til kommentar
jan rune Skrevet 26. november 2001 Del Skrevet 26. november 2001 hva med å kjøpe ett usb kabinett og en gammel harddisk på 5-6 megabyte,blir ikke så mye dyrere enn å kjøpe 6extra zip disker+zip drive!! Lenke til kommentar
Nissen Skrevet 1. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2001 Hvilken type Zip Drive er best, SCSI, USB eller intern? Mvh Nissen Lenke til kommentar
TiaZzz Skrevet 1. desember 2001 Del Skrevet 1. desember 2001 > Hvilken type Zip Drive er best, SCSI, USB eller intern? Om det er intern eller ekstren har ingen ting å si. Dvs. IDE og paralell får du bare intent, og USB bare eksternt. De kjappeste er SCSI og IDE, de treigeste er USB og paralell. Dette har med protokollen og/eller implementasjonen av denne. Jeg har en ekstern SCSI. Fin den. Men 100MB Zip begynner å bli gamle nå. Du får sikkert en billig brukt. Lenke til kommentar
the_ruthless Skrevet 2. desember 2001 Del Skrevet 2. desember 2001 *Fikk med ett lyst på Zip/Jaz-drive* Kan man boot'e fra de? Hvor lang tid tar det å flytte, lets say, 50MB fra harddisk til Zip-disk? Lenke til kommentar
8483838383 Skrevet 4. desember 2001 Del Skrevet 4. desember 2001 Quote: On 2001-11-26 16:23, jan rune skrev:hva med å kjøpe ett usb kabinett og en gammel harddisk på 5-6 megabyte,blir ikke så mye dyrere enn å kjøpe 6extra zip disker+zip drive!! 6 MB fylles jo ganske kjappt dah :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå