Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Deres erfaringer med bredbåndsleverandøren

Anbefalte innlegg

Noen som kan fortelle om sine erfaringer med sin bredbåndsleverandør? Telenor, NGT, UPC og Tele2

Jeg skal få meg ADSL ganske snart og er ikke så vel opptatt av pris og ytelse som jeg er av stabilitet, service og at jeg får det jeg betaler for i ytelse. Jeg har vurdert NGT til fordel for Telenor. Ser ut som NGT har gode tilbud og endel jeg kjenner bruker dem.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har Telenor ADSL 4mbit linje.

Alt har fungert greit heile tida, fikk ganske kjapt oppgradert linja.

Har også iptelefon fra IP24, og den fungerer heilt fint sjølv om eg har på masse nedlastinger av torrenter og vanlig nedlasting.

Ventetiden på kundeservice er også kort, måtte ringe og bestille ny hastigheit, sida eg skulle ha fra 1 til 4mbit.

Av og til nettet er nede natt til mandag, det er da Telenor har sin tid dei mekker på nettet sitt, men det er aldri nede meir enn par minutter.

Bror min har Bluecom, fungerer også veldig bra. Kun 1 gang han har ringt til meg og spørt kvifor ikkje internetn hans har virka. Da var det eit eller anna bluecom driev med som gjorde at det ikkje fungerte.

Lenke til kommentar

Har linje fra Catch Communications.

Er ikke noe og klage på der, nei.

Stabilt, god kundeservice (Folk har faktisk litt peiling der), bra utlinje, "god" pris.

Jeg hadde så uflaks at jeg signerte binding rett før sommertilbudene kom, dermed betaler jeg nesten det dobbelte av hva det koster nå.

Har også hørt mye godt om Nextgentel, derfor skal jeg ha linje fra Nextgentel når jeg flytter til Trondheim til høsten. Mye linje for pengene.

Lenke til kommentar

Det jeg ikke har likt med Telenor er at de bruker PnPPP(tror jeg den heter) protokollen... som gjør at man må logge inn med brukernavn og passord når man skal ut på Internett, mens andre leverandører bare trengs det å koble til kabelen og fikse IP adressen...

Lenke til kommentar
Det jeg ikke har likt med Telenor er at de bruker PnPPP(tror jeg den heter) protokollen... som gjør at man må logge inn med brukernavn og passord når man skal ut på Internett, mens andre leverandører bare trengs det å koble til kabelen og fikse IP adressen...

PPPoE heter det. Brukernavnet og passordet ligger i routeren på modemet Telenor leverer. Man slipper å "logge på" hver gang man skal bruke nettet.

Endret av asdfgh
Lenke til kommentar
Har linje fra Catch Communications.

Er ikke noe og klage på der, nei.

Stabilt, god kundeservice (Folk har faktisk litt peiling der), bra utlinje, "god" pris.

Jeg hadde så uflaks at jeg signerte binding rett før sommertilbudene kom, dermed betaler jeg nesten det dobbelte av hva det koster nå.

Har også hørt mye godt om Nextgentel, derfor skal jeg ha linje fra Nextgentel når jeg flytter til Trondheim til høsten. Mye linje for pengene.

Hvis du betaler nesten dobbelt så mye som det koster nå så lønner det seg faktisk vel og bryte kontrakten og tegne et nytt abonnement isteden ville jeg vel tro....Tror man må betale 1000,-nkr hvis man bryter kontrakten før bindingstiden går ut....Ville undersøkt det hvis jeg var deg....mye og spare på det tipper jeg.... :hmm:

Til trådstarter så vil jeg bare si at Bluecom er veldig godt alternativ...Er kjempefornøyd med de---- :thumbup:

Lenke til kommentar

Har selv catch, bare lovord om den..rask linje, stabil, OK pris. Meget god ping. Jeg har sjekket ut dette med å bryte kontrakten med catch. De skal ikke ha 1000,- men de skal ha rabatten du har fått i avslag i forhold til "vanlig" pris på linja. Om noen forsto hva jeg mente..

Lenke til kommentar

Jeg er Telenor-kunde.

Jeg skaffet meg ADSL for litt over et år siden, og det tok ca en ukes tid fra jeg bestilte til jeg var på nett.

Linja er dønn stabil, med unntak av noen problemer jeg hadde i starten (feil på sentralen). Har aldri hatt nedetid bortsett fra det, og når de har vedlikehold, men det har skjedd maks 3-4 ganger. Nå har jeg hatt tilkobling i flere måneder.

Kundeservicen er veldig god, du slipper å vente år og dag, og du får stort sett snakke med folk som kan sakene sine.

Prisene er noe høye, men etter oppgraderingen kan de absolutt forsvares.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...