Xander^ Skrevet 2. juli 2005 Del Skrevet 2. juli 2005 Hei! Jeg har såvidt fått opp en hjemmeside som funker greit. Men støter på et irriterende problem. Når jeg "redigerer" siden online via Dreamweaver så vil ikke opera automatisk oppdatere siden når jeg besøker den ett minutt etter. Jeg blir pent nødt til å trykke "Refresh" for at den skal oppdatere endringene. Dette skjer ikke i firefox av en eller annen grunn.. Det samme skjer når dama skal besøke siden med opera med en sin egen pc. Noen som vet hva jeg må gjøre? Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 2. juli 2005 Del Skrevet 2. juli 2005 Du er da uansett nødt til å trykke refresh? Og om du må det, hva er så problemet? Ekstremt lat? Lenke til kommentar
Xander^ Skrevet 2. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2005 Du er da uansett nødt til å trykke refresh? Og om du må det, hva er så problemet? Ekstremt lat? Lat nei.. Men hvis en venn av meg skulle klikke seg inn klokken 14.00 for så å klikke seg inn igjen klokken 18.00 vil han ikke se forandringene jeg har gjort mellom akkurat det tidspunktet.. U see..? Lenke til kommentar
Domodyret Skrevet 2. juli 2005 Del Skrevet 2. juli 2005 Be han renske cache da, CTRL+F5. Lenke til kommentar
Xander^ Skrevet 2. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2005 Be han renske cache da, CTRL+F5. Hmm..løser jo ikke akkurat problemet.. Da må jeg jo nesten skrive på hovedsiden: "Trykk ctrl + f5 hver gang dere kommer inn hit" Litt vanskelig løsning spør du meg.. :!: Lenke til kommentar
Oldie Skrevet 3. juli 2005 Del Skrevet 3. juli 2005 Preferences-Advanced-History: Merk av for "always" i check documents, check images, check other. Det burde hjelpe... Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 3. juli 2005 Del Skrevet 3. juli 2005 Men hvis en venn av meg skulle klikke seg inn klokken 14.00 for så å klikke seg inn igjen klokken 18.00 vil han ikke se forandringene jeg har gjort mellom akkurat det tidspunktet.. 4 timer > 1 minutt Oldie: Det vil jo ikke hjelpe for andre enn han selv. Og nettlesere vil da hente den nye versjonen av sida etter 4 timer, dessuten har det vel noe å si om man lukker og åpner nettleseren igjen, noe man vel gjør når det er snakk om et par timer. Lenke til kommentar
Blib Skrevet 3. juli 2005 Del Skrevet 3. juli 2005 (endret) Problemet kommer vel av at cache-systemet i Opera er litt for "effektivt". Legg til følgende linje i <head>: <meta http-equiv="pragma" content="no-cache" /> Funker for meg iallefall Edit: Altså, hvis jeg forstod problemet ditt rett: At brukere som kommer til siden din ser en eldre versjon enn den nyeste. Denne linjen gir nemlig beskjed til Opera at den ALLTID *skal* hente ned og vise den nyeste versjonen av siden din. Endret 3. juli 2005 av Blib Lenke til kommentar
Oldie Skrevet 3. juli 2005 Del Skrevet 3. juli 2005 Helt riktig Mr.Berg. Jeg anbefaler herved alle som bruker Opera til å gjøre den smule justeringen. Så er en garantert "ferske nyheter". Opera er "jukserask" ved å benytte RAM i litt for høy grad... Lenke til kommentar
Xander^ Skrevet 3. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2005 Problemet kommer vel av at cache-systemet i Opera er litt for "effektivt". Legg til følgende linje i <head>:<meta http-equiv="pragma" content="no-cache" /> Funker for meg iallefall Edit: Altså, hvis jeg forstod problemet ditt rett: At brukere som kommer til siden din ser en eldre versjon enn den nyeste. Denne linjen gir nemlig beskjed til Opera at den ALLTID *skal* hente ned og vise den nyeste versjonen av siden din. Tusen takk! Skal jeg legge den i hver .html-fil jeg har lagret på hjemmesiden, eller bare i index.html som ligger i rot-mappen? Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 3. juli 2005 Del Skrevet 3. juli 2005 I hver HTML-fil. Med mindre man bruker et php inkluderings skript Lenke til kommentar
Xander^ Skrevet 3. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2005 I hver HTML-fil. Med mindre man bruker et php inkluderings skript Ja, når du nevner php så plages gjesteboken min også med samme problem. Må trykke refresh for å oppdatere hilsene hver gang jeg besøker den. Du har vel ikke koden for å fikse det? Lenke til kommentar
Domodyret Skrevet 3. juli 2005 Del Skrevet 3. juli 2005 Kanskje den samme som du har fått ifra før, eller har du prøvd? Lenke til kommentar
Xander^ Skrevet 3. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2005 (endret) Kanskje den samme som du har fått ifra før, eller har du prøvd? Vel, det virker som at den er bygt opp helt anderledes..usikker på hvor jeg skal paste koden Kopierte litt av den: <?php /** * ---------------------------------------------- * Advanced Guestbook 2.3.1 (PHP/MySQL) * ---------------------------------------------- */ $include_path = dirname(__FILE__); include_once $include_path."/admin/config.inc.php"; include_once $include_path."/lib/$DB_CLASS"; include_once $include_path."/lib/image.class.php"; include_once $include_path."/lib/template.class.php"; if (IS_MODULE) { if (!eregi("modules.php", $HTTP_SERVER_VARS['PHP_SELF'])) { die ("You can't access this file directly..."); } $ModName = basename(dirname( __FILE__ )); ob_start(); include("header.php"); $GB_PG["base_url"] .= "/modules/$ModName"; $GB_SELF = basename($HTTP_SERVER_VARS['PHP_SELF']); $GB_PG["index"] = "$GB_SELF?op=modload&name=$ModName&file=index"; $GB_PG["admin"] = "$GB_SELF?op=modload&name=$ModName&file=index&agbook=admin"; $GB_PG["comment"] = "$GB_SELF?op=modload&name=$ModName&file=index&agbook=comment"; $GB_PG["addentry"] = "$GB_SELF?op=modload&name=$ModName&file=index&agbook=addentry"; Endret 3. juli 2005 av Xander^ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå