Gå til innhold

Fra Micro ATX til ATX!

Scotty

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Den praktiske forskjellen mellom ATX og mATX er bare størrelsen på hovedkortet. Kabinettet ditt ser ut til å kunne takle et fullsize ATX hovedkort uten problemer.

_

johanf

Har du/dere noen hovedkort å anbefale? (max pris 800-1000kr)

Lenke til kommentar

Skal du ha med agp eller pci-e?

ser du har integrert skjermkort på det hovedkortet du har i dag. Hvis du ikke har skjermkort i dag men skal kjøpe det nå eller senere, ville jeg gått for et hovedkort med nforce 4 brikkesett, pci-e, og 754 sokkel, f.eks. dette

Lenke til kommentar
Skal du ha med agp eller pci-e?

ser du har integrert skjermkort på det hovedkortet du har i dag. Hvis du ikke har skjermkort i dag men skal kjøpe det nå eller senere, ville jeg gått for et hovedkort med nforce 4 brikkesett, pci-e, og 754 sokkel, f.eks. dette

Jeg skal ha pci-e ja. agp begynner å bli tatt med tiden!? skal ha s939.

Er det integrert skjermkort på hovedkortet mitt? :hmm: har et ATI R9600pro (256mb) jeg.

Endret av Man0war
Lenke til kommentar

Hvilken cpu har du da? -Lite vits å bytte fra f.eks s754 3000+ til s939 3500+

Hva om du kun kjøper nytt skjermkort? -Eller som LasseMa sa, ett hovedkort hvor du kan bruke den samme cpuen men hvor det er plass til ett PCIe skjermkort.

Lenke til kommentar

Hva om du kun kjøper nytt skjermkort? -Eller som LasseMa sa, ett hovedkort hvor du kan bruke den samme cpuen men hvor det er plass til ett PCIe skjermkort.

Profil er en fin ting! :yes::thumbup:

Dette er skjermkortet mitt!

som du ser så er det agp.

hovedkortet mitt så står det s754 men CPUen er s939...?! :hmm:

går det ann å ha pci-e & agp utganger på hovedkortet?

Lenke til kommentar

Profil er en fin ting! :yes::thumbup:

Dette er skjermkortet mitt!

som du ser så er det agp.

hovedkortet mitt så står det s754 men CPUen er s939...?! :hmm:

går det ann å ha pci-e & agp utganger på hovedkortet?

hehe, må nesten være en 754 cpu du har hvis den har stått på det hovedkortet, og da anbefaler jeg forsatt samme hovedkortet. Hvis du skal beholde det gamle skjermkortet anbefaler jeg deg å se på kort med nforce3 chipsett, men samtidig er det litt kjipt å oppgradere hovedkort og måtte følge den gamle agp-standarden. Ville kanskje heller spart litt og kjøpt hovedkort med pci-e og ett rimelig pci-e skjermkort....eller ett litt dyrere ett, ettersom hvor mye du verdsetter høy grafikk i spill. Det skjermkortet du har i dag er vel uansett mer eller mindre utdatert, og litt kjedelig å oppgradere hovedkort nå og måtte oppgradere til ett nytt skjermkort med agp kobling om ikke så alt for lenge.

Lenke til kommentar

hehe, må nesten være en 754 cpu du har hvis den har stått på det hovedkortet, og da anbefaler jeg forsatt samme hovedkortet. Hvis du skal beholde det gamle skjermkortet anbefaler jeg deg å se på kort med nforce3 chipsett, men samtidig er det litt kjipt å oppgradere hovedkort og måtte følge den gamle agp-standarden. Ville kanskje heller spart litt og kjøpt hovedkort med pci-e og ett rimelig pci-e skjermkort....eller ett litt dyrere ett, ettersom hvor mye du verdsetter høy grafikk i spill. Det skjermkortet du har i dag er vel uansett mer eller mindre utdatert, og litt kjedelig å oppgradere hovedkort nå og måtte oppgradere til ett nytt skjermkort med agp kobling om ikke så alt for lenge.

Dette er prosessoren min. 100% sikker at dette er min prosessor!! Kanskje det finnes to "ABIT kv-80" hovedkort (s754 & s939)??

:hmm:

Men hvis jeg skal kjøpe nytt hovedkort så må jeg vel kjøpe nytt skjermkort :cry: Blir mye penger etterhvert! :(

Endret av Man0war
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...