marius90 Skrevet 2. juli 2005 Del Skrevet 2. juli 2005 hei. er på jakt etter et ikke altfor dyrt lydkort som jeg kan koble stereoforsterkeren min i og en subwoofer. subwooferen skal direkte på lydkortet ikke inn i stereo forsterkeren. finnes det et slikt kort? altså denne subben: http://www.netthandelen.no/?s=8645&g=0&expand=,170172 og en vanlig stereoforsterker som jeg ikke finner link til. Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 2. juli 2005 Del Skrevet 2. juli 2005 (endret) Det vil si ALLE lydkort med 5.1 utgang? Når du skal ha stereo så er det best å kople lydkortet til forsterkeren, for så å ta høytallerutgangene via subben. Da får du best lyd. Ellers så må du nok bruke en minijack til 2x RCA, og finne subutgangen på vanlige lydkort. Og sette PCen til 2.1, da vil det funke med alle lydkort som har 5.1 kanals utgang. Billig og bra er Creative Audigy 2 som koster ca 340,- hos komplett EDIT: Men for deg vil jeg nok anbefale at du kjører høytallerene igjennom suben, og setter oppsettet til vanlig stereo, det vil gi best resultat. Endret 2. juli 2005 av AndersT2 Lenke til kommentar
marius90 Skrevet 2. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2005 Det vil si ALLE lydkort med 5.1 utgang? Når du skal ha stereo så er det best å kople lydkortet til forsterkeren, for så å ta høytallerutgangene via subben. Da får du best lyd. Ellers så må du nok bruke en minijack til 2x RCA, og finne subutgangen på vanlige lydkort. Og sette PCen til 2.1, da vil det funke med alle lydkort som har 5.1 kanals utgang. Billig og bra er Creative Audigy 2 som koster ca 340,- hos komplett EDIT: Men for deg vil jeg nok anbefale at du kjører høytallerene igjennom suben, og setter oppsettet til vanlig stereo, det vil gi best resultat. hvis du leser i denne topicen så vil du se at jeg har hatt problemer med dette, så du får lese selv. men det du sier om kjøre høyttalere gjennom subben er det sånn du mener? Koble kablene som går til hoytalerene til "INPUT FROM AMPLIFIER" på sub'en, og deretter et nytt strekk kabler fra "OUTPUT TO SPEAKERS" på sub'en til hoytalerene. Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 2. juli 2005 Del Skrevet 2. juli 2005 helt riktig, det skal gi det beste resultatet ved kun bruk av stereo høytallere og en sub. Fikk en på jobben til å teste, og han kom dagen etter å sa det var en stor forbedring. Lenke til kommentar
marius90 Skrevet 2. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2005 helt riktig, det skal gi det beste resultatet ved kun bruk av stereo høytallere og en sub. Fikk en på jobben til å teste, og han kom dagen etter å sa det var en stor forbedring. da gjør jeg det imorgen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå