Gå til innhold

lydkort som støtter stereo og har subwoofer inngan

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det vil si ALLE lydkort med 5.1 utgang?

Når du skal ha stereo så er det best å kople lydkortet til forsterkeren, for så å ta høytallerutgangene via subben. Da får du best lyd.

Ellers så må du nok bruke en minijack til 2x RCA, og finne subutgangen på vanlige lydkort. Og sette PCen til 2.1, da vil det funke med alle lydkort som har 5.1 kanals utgang. Billig og bra er Creative Audigy 2 som koster ca 340,- hos komplett

EDIT: Men for deg vil jeg nok anbefale at du kjører høytallerene igjennom suben, og setter oppsettet til vanlig stereo, det vil gi best resultat.

Endret av AndersT2
Lenke til kommentar
Det vil si ALLE lydkort med 5.1 utgang?

Når du skal ha stereo så er det best å kople lydkortet til forsterkeren, for så å ta høytallerutgangene via subben. Da får du best lyd.

Ellers så må du nok bruke en minijack til 2x RCA, og finne subutgangen på vanlige lydkort. Og sette PCen til 2.1, da vil det funke med alle lydkort som har 5.1 kanals utgang. Billig og bra er Creative Audigy 2 som koster ca 340,- hos komplett

EDIT: Men for deg vil jeg nok anbefale at du kjører høytallerene igjennom suben, og setter oppsettet til vanlig stereo, det vil gi best resultat.

hvis du leser i denne topicen så vil du se at jeg har hatt problemer med dette,

så du får lese selv.

men det du sier om kjøre høyttalere gjennom subben

er det sånn du mener?

Koble kablene som går til hoytalerene til "INPUT FROM AMPLIFIER" på sub'en, og deretter et nytt strekk kabler fra "OUTPUT TO SPEAKERS" på sub'en til hoytalerene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...