borstad Skrevet 26. juli 2002 Del Skrevet 26. juli 2002 Abit BD7 II INTEL P4 1.6 SILENT VIKING kjøler GeForce4 Ti4200 Rett etter jeg booter maskinen så gir den bare ifra seg langt pip - lang pause - langt pip osv osv... Finner ingenting på Abit sine support/forumsider. Vet noen hva dette problemet er og hva man evt. kan gjøre for å fikse det? Takknemlig for alle forslag Lenke til kommentar
argon264 Skrevet 26. juli 2002 Del Skrevet 26. juli 2002 Sjekk manualen til hovedkortet. På mitt HK betyr det at RAM er defekt eller ikke installert. Lenke til kommentar
oam Skrevet 26. juli 2002 Del Skrevet 26. juli 2002 sikker på at cpu'en sitter ordentlig i? Lenke til kommentar
Ganjaman Skrevet 26. juli 2002 Del Skrevet 26. juli 2002 Har du prøvd og sette RAM-en i forskjellige "RAM slotter"? _________________ Abit KR7A-Raid AMD Ahtlon XP 1900+ 512 MB DDR RAM MAXTOR DiamondMax Plus D740X, 60GB Creative Audigy Player Chieftec Dragon Big Tower m/dør Blå Gainward Geforce 4 Ti 4600 750 XP WinXP Pro BKK 10Mbit/10Mbit [ Denne Melding var redigert av: Ganjaman på 2002-07-26 21:22 ] Lenke til kommentar
borstad Skrevet 26. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2002 Problemet er fikset (RAM'en var ikke satt skikkelig i). Tusen takk for hjelpen! :smile: Lenke til kommentar
mbst Skrevet 26. juli 2002 Del Skrevet 26. juli 2002 Ja, som sagt over, sjekk RAM'en. Det er nesten garantert RAM'en som ikke sitter skikkelig. Holder nemlig ikke nødvendigvis at "klammene" på slot'en passer inn i hullene i brikkene, må ofte presse brikkene relativt hardt nedi slotten også. Pass bare på at du ikke knekker noe da! Trenger ikke presse så hardt.. Hadde selv problemer med dette da jeg for en tid siden bygget ny PC. Gikk i flere dager og klødde meg i hodet.. så fikk jeg tips om RAM'en, og det stemte! Lykke til! :smile: Lenke til kommentar
mbst Skrevet 26. juli 2002 Del Skrevet 26. juli 2002 For tolkningslister for de forskjellige beep-kodene ved oppstart, sjekk http://www.bioscentral.com Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå