Gå til innhold

Asus A8N-SLI med TWINX1024-4400C25 blåskjerm

Per O.

Anbefalte innlegg

Hei, jo, da har jeg jo kjøpt meg en ny pc.

Alt funket helt fin i starten, men så fikk jeg blåskjerm etter en formatering.

Er det noen som kan hjelpe meg?

Spec:

Asus A8N-SLI

Corsair TWINX1024-4400C25

AMD Athlon 64 3500+ 2.2GHz Socket 939, 512KB, BOXED m/vifte

PowerColor Radeon X850XT PE 256MB GDDR3 PCI-Express, VIVO/Dual-DVI, Retail

Takker på forhånd for alle svar!

- Per O.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har samme hovedkort som deg, har funka fint for 2 dager eller så. Fikk 2 bluescreens i dag.

bad_pool_caller 0x0000000C2

A8N-SLI

TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 1024MB Dual Pack

Kit w/two matched PC3200 CL2.5 DDRs

amd64 3500

gf6600gt

augidy2

Eneste forskjellen jeg har gjort siden I går og i dag, var å installere en vifte i kabinetet for å hjelpe på varmen. CPU ligger på rundt 40c ved load og mobo rundt 34c (og det er relativt varmt pga sommern).

Har oppdatert bios til siste offisiele, (ikke beta). Har ikke hatt noen bluescreen igjen enda.

Har spilt bf2 greit uten noe tull med når jeg kjørte 2 klienter med EVE-Online i dag ble det bluescreens, men rart fordi har gjort det dem siste dagene også uten tull...

Får grå hår i hue av dette.

Lenke til kommentar

Nope, bluescreen igjen i dag. Nappa ut et par corsair ram brikker jeg hadde i en annen maskin og bytta ut disse twinmos'ene. Får se om det hjelpder..

Veit det er den dere store A8N threaden på forumet her, men det er litt ork å rote i for clues...

Rota litt på nete, fant denne posten ;

click me!

"Hi, I've had my computer running fine for the past 5 months and then randomly I start BSoDing with BAD_POOL_CALLER (0xC2). I tried rolling back drivers and updating my bios, but alas, nothing. I took a look at my minidumps and it is indeed a problem stemming from my audigy 2 drivers:

BugCheck C2, {7, cd4, 2020001, 84633e38}

Unable to load image ctoss2k.sys, Win32 error 2

*** WARNING: Unable to verify timestamp for ctoss2k.sys

*** ERROR: Module load completed but symbols could not be loaded for ctoss2k.sys

Unable to load image ha10kx2k.sys, Win32 error 2

*** WARNING: Unable to verify timestamp for ha10kx2k.sys

*** ERROR: Module load completed but symbols could not be loaded for ha10kx2k.sys

Unable to load image ctaud2k.sys, Win32 error 2

*** WARNING: Unable to verify timestamp for ctaud2k.sys

*** ERROR: Module load completed but symbols could not be loaded for ctaud2k.sys

Probably caused by : ctoss2k.sys ( ctoss2k+646b )

I haven't tried installing the new RealTek drivers for onboard sound yet -- I heard that might work. Or I might try remove the audigy completely and swap it into a new PCI slot and try reinstalling everything. I tried disabling the onboard sound in the BIOS but I only see onboard game card and audio codec. I tried disabling both those but they did nothing. Does anyone have any suggestions I should try to fix this up? "

Samme greiene jeg får her når jeg debugger min memory dump.... ikke lenger et hk/minne problem ser det ut som :(

Endret av KeyStroke
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...