Gå til innhold

CNC Vannblokk mkI [FERDIG MED DESIGN/TEST]

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei, skal ikke hardnakket si det Targa_PC.

Men teknisk sett skal det fungere bedre. Har testa litt sjøl ja, og blokkene blir ikke dårligere med redusert høyde på finnene!

Men det finnes allikevel et skjæringspunkt her, mellom effekt og flow.

Lenke til kommentar
da er vel neste mål å lage det i kobber da.

eller som noen sa her i sølv. (kan sikkert bli dyrt)

men får nesten si meg meget imponert over den blokken, bare litt synd den er i ALU.

men hva var tempen med den å på vilken CPU.

Skal lage i kobber, må bare finjustere designen først, og ettersom jeg har tilgang på aluminium så bruker jeg det inntil jeg finner en løsning både fresen, metallet og jeg er fornøyd med :)

Lenke til kommentar
Heh, du har ikke lest mye av tråden, har du vel? :p

det blir vel spørs hva du mener.

om jeg sa han skulle lage den i kobber som han sa han skulle, for han testet jo bare på aluminiumen.

eller var det det at noen nevnte sølv

åå... kom igjen da... det er neste dag nå...  vil se resultatet (helst i sølv)

og forresten, de "testene" du har laget i aluminium, de kan du sende til meg...!

men du kan mene hva du vil.

å ja jeg har lest tråden

Lenke til kommentar

det var vel heller den delen der du lurer på temperaturer som folk pirker på... han har nemlig ikke montert den (har har faktisk ikke vannkjøling engang). han bare lager forksjellige for å finne det optimale mønsteret å frese med og optimere designen.

(men hvis han sender de til meg, skal jeg gjerne teste de jeg... :p)

Lenke til kommentar
Ganske OT men jeg la merke til at tidspunktet i quotene er 1 time forskjellig i fra tidspunktet på posten man quoter, wy? :dontgetit:

for å ikke dra det for langt offtopic så ligger HW klokken en time for seint. for jeg postet kl 12 og ikke kl 11.

end of case

Lenke til kommentar

Da er jeg vel i mål hva angår design. Freste ei blokk i sted, og resultatet ble slik jeg vil ha det. Dybden i blokka er 3mm, tykkelsen på bunnen er 0.4mm. Det er litt riper i bunnen der, men det skal jeg fikse på.

IMG_0307.jpg

IMG_0309.jpg

Da gjenstår det bare å skaffe litt kobber. Har frest ut plexi-toppen og, men har ingen bilder av den enda.

-gaardern

Endret av gaardern
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...