gaardern Skrevet 4. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2005 (endret) Takk for inspill, har forandre kjernen til 20x20mm det gir 2.5mm mere å gå på rundt hele i forhold til orginal tegning. Har også gjort dysa litt kortere, slik at vannet tilføres kun mellom ribbene, ikke rett ut på sidene... Endret 4. juli 2005 av gaardern Lenke til kommentar
Targa_PC Skrevet 4. juli 2005 Del Skrevet 4. juli 2005 Hei gaardern. Ikkje gløym kameraet når du starta fresearbeidet. ( jeg er fortsatt ikke misunnelig, jeg er f...) Lenke til kommentar
Vågebu Skrevet 4. juli 2005 Del Skrevet 4. juli 2005 Er det tegningene i første post du sender til CNC fresen? Hvis jeg har forstått riktig lager du først en 3D-modell, og så kan du sende den til fresen? Lenke til kommentar
gaardern Skrevet 4. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2005 Sende og sende fru blom Etter å ha tegnet, må man bruke et program, f.eks mastercam der man åpner cad-modellen og legger på baner og setter opp verktøy og liknende. (VELDIG kort forklart) På en så enkel del som det jeg skal lage, kommer jeg til å programere kodene inn på cnc-fresen selv, ikke gå veien om mastercam. Men på mer kompliserte biter er mastercam et must. Men cnc-fresing er langt fra å høyreklikke på 3d-tegninga og "send to -> cnc" og vips Lenke til kommentar
gaardern Skrevet 7. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2005 Må revidere tegningene litt, etter å ha testkjørt litt i dag fant jeg et par ting som måtte endres på. Sliter også litt med å få til dysa, ettersom gjengetappen må gå tvers igjennom plexien, hvor viktig er det med dyse? Kan den sløyfes? Kan jo forsåvidt først gjenge opp, og frese en utsparring som jeg limer inn en plate med dyse i...hvis det virkelig er nødvendig... Får fordelt vannet over alle ribbene uten dyse og... Kommer også til å droppe pakningen og gå for silikon eller liknende. Lenke til kommentar
Demogorgon Skrevet 8. juli 2005 Del Skrevet 8. juli 2005 (endret) gaardern' jeg vil fåreslå en alianse: jeg skal ordne toppen, og du ordner bånn. trenger en ny vannblokk nå som jeg migrerer til S939. jeg har laga et par blokker før, men har ikke lenger tilgang på fres. jeg har derimot gjengetapper og nipler tilgjengelig(!). si i fra hvis det høres greit ut vi kan jo kjøre en worklogg i stereo -Marius edit: tihi, vært medlem lenger en deg Endret 8. juli 2005 av Demogorgon Lenke til kommentar
gaardern Skrevet 13. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2005 En liten update. Det har gått litt trått i det siste, litt for fint vær Dette er bare en TEST-fresing, sluttresultatet kommer ikke til å være så sluskete i fresebanene og finishen. Har brukt aluminium her, da jeg har stor tilgang på det Problemet som noen kansje ser er gradene som oppstod der tykkelse på gods går mot 0, altså der 2 "hull" møtes. (Ribbene er lagd ved å overlappe 2mm hull med offsets) Har lagd en alternativ løsning, som bruker sikksakk-ribber. Ved å gjøre det kan hele ribbe-lengden freses uten at det oppstår grader. Planen er da først å frese sporene, deretter å frese 0.5mm forsenkinger som bildet viser for å øke turbulensen. Tar gjerne imot tips og forslag fortsatt Får ikke frest no mere før til helga, men satser på å få gjort en del da, kansje... Tykkelsen på bunnen er forresten nede i 1mm, og 0.5mm der det er forsenkinger. -gaardern Lenke til kommentar
sigen Skrevet 13. juli 2005 Del Skrevet 13. juli 2005 (endret) Den så jo nydelig ut, men jeg ser hva du mener med at den så "sluskete" ut *VilAtGaardernSkalLageBlokkTilMeg* EDIT: Endret 13. juli 2005 av sigen Lenke til kommentar
craven Skrevet 13. juli 2005 Del Skrevet 13. juli 2005 Ohh for en blokk Du er flink! Lenke til kommentar
gaardern Skrevet 15. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2005 Testkjørte en blokk til i aluminium, for å teste ut litt. Litt dårlig finish på grunn av litt hard bruk av stålbørste Brukte også litt lite kjøleveske, så det "kladda" litt, menmen. Her er iallefall 2 bilder av den sist reviderte blokka. Litt finpuss på tegninger så er jeg der -gaardern Lenke til kommentar
galskab Skrevet 16. juli 2005 Del Skrevet 16. juli 2005 tøøøøøøøft , suuuuuupert , men når du mener test .... skal du lage ny da? i kobber f eks Lenke til kommentar
gaardern Skrevet 16. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2005 tøøøøøøøft , suuuuuupert , men når du mener test .... skal du lage ny da? i kobber f eks Jepp, lager final versjonen i kobber, må bare finne beste designet først Lenke til kommentar
sigen Skrevet 16. juli 2005 Del Skrevet 16. juli 2005 Nice! Har lyst til å leke meg litt med den fresen ja! Lenke til kommentar
xD^^ Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 Fytti Katta så pent! Det kommer til å bli helt toppers! Hvilket vannkjølingssett har du? Lenke til kommentar
Flop|s Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 (endret) Oioioioi.. Knallbra! Dette her kan du! Btw, thumbsup for DonRosa bakgrunn Endret 19. juli 2005 av Flop|s Lenke til kommentar
gaardern Skrevet 19. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2005 Fytti Katta så pent! Det kommer til å bli helt toppers!Hvilket vannkjølingssett har du? Takker Har ikke vannkjøling, enda Lommeboka er slank, så når blokka er ferdig håper jeg at noen kan teste den for meg, har en som har sagt seg vilig til å teste, hei Skrue , så vi får se. -gaardern Lenke til kommentar
Zerd Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 Beklager at jeg ikke er helt inne i det, men hva er en cnc-fres? Hørtes ikke ut som noe allemannseie. Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 En CNC-fres er en svært dyr og komplisert maskin, som ofte koster mer enn en mill, i alle fall for de største utgavene! Så gaardern er svært heldig, som har en slik til disposisjon. *misunnelig* Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå