Panda5 Skrevet 2. juli 2005 Del Skrevet 2. juli 2005 (endret) Hver gang jeg logger på windows får jeg opp følgende feil: Connection Error (Microsoft)(ODBC Microsoft Access Driver) Microsoft Jet-motoren har stoppet prosessen fordi du og en annen bruker prøver å endre de samme dataene samtidig.(-1611), HY000 Jeg har forsøkt med systemgjenoppretting til et tidligere tidspunkt uten hell. Feil som forekommer ved følge av dette problemet (som jeg har oppdaget): - Får ikke logget meg inn på Hotmail, antar at det har noe med dette problemet å gjøre ettersom jeg ikke kom inn dit etter denne feilen oppstod. - ScanDisc under windows virker ikke, stopper under 2. eller 3. prosess - Har også fått problemer med brannmuren pga. dette, så håper noen kan svare så snart som mulig Bruker windows XP, Service Pack 2, Microsoft Access 2002 --------------- På http://dbforums.com/t961070.html står det noe lignende, bare at jeg ikke holdt på med noen database og feilen kommer opp hver gang windows starter. --------------- Er evig takknemmelig hvis noen kan hjelpe Endret 3. juli 2005 av Panda5 Lenke til kommentar
Ryoichi Skrevet 2. juli 2005 Del Skrevet 2. juli 2005 Hei Panda5, Du har ikke tilfeldigvis ActiveX aktivert på skrivebordet? ODBC Microsoft Access Driver, er en funksjon som windows har for og holde orden på servere o.l. Denne slår blandt annet inn på ActiveX. (web-elementer) ODBC lagrer denne informasjonen, og lar deg prøve igjen etter 60 sekunder. Det er også mulig at dette er en VB feil. Du kan også lese mere om ODBC på Microsoft's sider Lenke til kommentar
Panda5 Skrevet 3. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2005 (endret) Hei, Jeg fant ut av feilen selv, med litt hjelp fra deg Ryoichi For når du nevnte ODBC kom jeg på at jeg hadde glemt å kontrollere ODBC-panelet for å se om det kunne hjelpe meg videre, der fant jeg ut at brannmuren bruker en database (som starter hver gang windows starter ettersom brannmuren tar den i bruk). Grunnet feilen jeg fikk måtte det være en feil i databasen, så jeg forsøkte først å reparere den uten at det lykkes. Jeg tok derfor å reinstallerte brannmuren og nå er hele problemet løst. Tusen takk likevel Endret 3. juli 2005 av Panda5 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå