anono1123 Skrevet 2. juli 2005 Del Skrevet 2. juli 2005 Drikk på, hehe... Pisse mye? Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 2. juli 2005 Del Skrevet 2. juli 2005 EDIT: Jeg har også for anledningen spsit realtivt lite idag og jobbet fra 10.00 - 20.50 med en noe stressende jobb... At du er sliten gjør bare at man får en heftigere effekt av det (du tror du blir fullere); promillen stiger ikke. At du har spist lite betyr at du har mye ledig plass i tarmene til godt opptak, så det kan kanskje få opp promillen. Lenke til kommentar
schmelck.no Skrevet 2. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2005 (endret) Spennende, men du vil nok ikke få noe særlig promille. Måling av promille går ut på å måle hvor mange promille (tusendeler) av blodet som er ren alkohol. Når du drikker lettøl, så tilfører du såpass mye væske at alkoholpromillen ikke beveger seg noe særlig opp. Hvis du får høyere promille, så skal det jo i teorien være mulig å bli full på Kefir. #1; Det er forskjellige måter å måle på; blåseapparatene måler g etanol/m³ luft (sikkert i en annen målestokk). #2; Alkoholen tas lett opp, men langt fra all væske går ut i blodet. Hadde vært gøy å ha 6 liter mer blod etter en kveld! #3; Du får høyere promille, men jeg tviler på at man kan bli full på Kefir. Hold deg gjerne på et varmt sted, for da må du ikke så fort på toalettet (egen erfaring), og væska kan ligge lenger i tarmene så man får ut mer alkohol. Anbefaler å ta 3 - 5 i timen (mer hvis du klarer). Man forbrenner vanligvis 0,1 - 0,15 promille i timen.) Tusen takk for et flott innlegg! Så hva tror du om dette eksperimentet? Skal nok fint klare 3-5 i timen! Zethyr: Takk, flott å få slik info! EDIT: -Martin-: nja, bare en gang hittil, men kjenner at det er en gang til snart, jobber med 5 øl nå! Endret 2. juli 2005 av schmelck Lenke til kommentar
highlander Skrevet 2. juli 2005 Del Skrevet 2. juli 2005 Haha, glimrende idè Schmelck Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 2. juli 2005 Del Skrevet 2. juli 2005 Tusen takk for et flott innlegg! Så hva tror du om dette eksperimentet? Skal nok fint klare 3-5 i timen! Zethyr: Takk, flott å få slik info! Hyggelig å være til hjelp, men jeg har langt fra noen doktorgrad innen emnet, så ta det med en klype salt. Det skal bli morsomt å se hvordan det går, for da lærer vi kanskje alle noe nytt. Her kan vi ikke se noe på "fullhetsgrad" siden du er bevisst hva du drikker og gjør det i en så seriøs setting. Det eneste vi kan sjekke er om lettøl gir noen særlig promilleøkning. Jeg vil tro det øker godt så lenge du fortsetter med det inntaket, omtrent like mye som halvparten/tredjeparten så mye vanlig øl. Lenke til kommentar
schmelck.no Skrevet 2. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2005 Tusen takk for et flott innlegg! Så hva tror du om dette eksperimentet? Skal nok fint klare 3-5 i timen! Zethyr: Takk, flott å få slik info! Hyggelig å være til hjelp, men jeg har langt fra noen doktorgrad innen emnet, så ta det med en klype salt. Det skal bli morsomt å se hvordan det går, for da lærer vi kanskje alle noe nytt. Her kan vi ikke se noe på "fullhetsgrad" siden du er bevisst hva du drikker og gjør det i en så seriøs setting. Det eneste vi kan sjekke er om lettøl gir noen særlig promilleøkning. Jeg vil tro det øker godt så lenge du fortsetter med det inntaket, omtrent like mye som halvparten/tredjeparten så mye vanlig øl. Det er det jeg også har tenkt! La oss si klokken er veldig mye, du har drukket men trenger mer, vil det ha noe nytte å stikke nedom 7-11 for å hente noe lettøl? Slik jeg føler meg nå, så vil jeg si ja... Lenke til kommentar
mushi Skrevet 2. juli 2005 Del Skrevet 2. juli 2005 (endret) Er vel forskjell fra person til person hvor mye alkohol kroppen tar til seg, så tror ikke dette blir en fasit for andre enn deg. noen blir full av 3-4 øl, mens andre tåler en kasse. skal bli morsomt å se resultatet da Endret 2. juli 2005 av mushi Lenke til kommentar
Ø.B. Skrevet 2. juli 2005 Del Skrevet 2. juli 2005 Det er det jeg også har tenkt! La oss si klokken er veldig mye, du har drukket men trenger mer, vil det ha noe nytte å stikke nedom 7-11 for å hente noe lettøl? Slik jeg føler meg nå, så vil jeg si ja... Damn. Allerede.. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 2. juli 2005 Del Skrevet 2. juli 2005 Det er det jeg også har tenkt! La oss si klokken er veldig mye, du har drukket men trenger mer, vil det ha noe nytte å stikke nedom 7-11 for å hente noe lettøl? Slik jeg føler meg nå, så vil jeg si ja... Ja, det vil ha en nytte. Alkohol vil alltid bli tatt opp, men det er ikke hovedpoenget her; man har ved flere forsøk bevist at fyll = psykisk for de fleste. Derfor vil det ha en effekt selv om det ikke er alkohol i det, så lenge du ikke vet noe Neste fest tror jeg at jeg skal servere folk sprite med litt smakstilsetninger og se om de blir kanon Lenke til kommentar
jænzsn Skrevet 2. juli 2005 Del Skrevet 2. juli 2005 jeg tror aldri i verden du greier og drikke deg full på lettøl. Lenke til kommentar
schmelck.no Skrevet 2. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2005 Er vel forskjell fra person til person hvor mye alkohol kroppen tar til seg, så tror ikke dette blir en fasit for andre enn deg.noen blir full av 3-4 øl, mens andre tåler en kasse. skal bli morsomt å se resultatet da Ja, jo... Jeg føler meg ganske så gjennomsnittlig når det gjelder alkoholinntak. Har sjekket hva som skjer hvis jeg drikker like mye som alle andre, ganske så likt utfall... Lenke til kommentar
Bertelsen Skrevet 2. juli 2005 Del Skrevet 2. juli 2005 Bare å drikke nok det da. Lenke til kommentar
FuglFøniks Skrevet 2. juli 2005 Del Skrevet 2. juli 2005 (endret) Haha, kongeprosjekt schmelck. Skal følge med her i kveld... Stod forresten mye interessant her, folk har peiling . Tviler dog på at du blir full men, artig uansett . EDIT: Ikke dø av vann(øl)forgiftning nå da . Endret 2. juli 2005 av pain Lenke til kommentar
schmelck.no Skrevet 2. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2005 (endret) Haha, kongeprosjekt schmelck.Skal følge med her i kveld... Stod forresten mye interessant her, folk har peiling . Tviler dog på at du blir full men, artig uansett . EDIT: Ikke dø av vann(øl)forgiftning nå da . Må si at du skal aldri si aldri, kjenner alkoholen godt faktisk... Er på siste 0,5 av flaske 6. Skal ta promilletest ved hver 3 øl... EDIT: Men tanken på at jeg må/skal drikke samme mengde som jeg har drukket nå 2 ganger til er vel akkurat kjempe herlig... Endret 2. juli 2005 av schmelck Lenke til kommentar
Ø.B. Skrevet 2. juli 2005 Del Skrevet 2. juli 2005 Må si at du skal aldri si aldri, kjenner alkoholen godt faktisk... Er på siste 0,5 av flaske 6. Hvis du er full nå tviler jeg nesten på at du er mann nok til få i deg alle Lenke til kommentar
schmelck.no Skrevet 2. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2005 Må si at du skal aldri si aldri, kjenner alkoholen godt faktisk... Er på siste 0,5 av flaske 6. Hvis du er full nå tviler jeg nesten på at du er mann nok til få i deg alle Er langt ifra full ihvertfall, men kjenner altså godt at jeg har drukket. Har vel heller ikke så mange flere skrivefeil enn jeg pleier (ennå)... Skal snart kjøre test... Lenke til kommentar
Peppep Skrevet 2. juli 2005 Del Skrevet 2. juli 2005 Utrolig bra prosjekt. Gleder meg til fortsettelsen. (Satser på at det ikke blir så vellykket at du ikke klarer å holde oss oppdatert. ) Lenke til kommentar
diversity Skrevet 2. juli 2005 Del Skrevet 2. juli 2005 Sinnsykt kult prosjekt Lykke til videre Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå