Ol'H Skrevet 17. juli 2005 Del Skrevet 17. juli 2005 I hvertfall i visse deler av landet Min favoritt er vannet på kvaløya i Tromsø, det værste jeg får er det vannet på østlandet (rundt mjøsa, oslo og i østfold). Det sies at vannet er ennå bedre i nordreisa, men det kan jeg ikke huske smaken på. Kvaløya er stor. Kanskje godt på bygda, men ikke godt i boligfeltene. Vannet i Nordreisa er helt ok, men er jo renseanlegg der også. Vannet er som regel best på bygda der alle har egen brønn å ikke noe renseanlegg som fjerner alle de gode bakteriene... Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 17. juli 2005 Del Skrevet 17. juli 2005 syns vannet fra mjøsa er helt greit jeg. er dog noen ganger de har klora det litt vel mye. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 17. juli 2005 Del Skrevet 17. juli 2005 Klor er en skikkelig uting, det er vel den mest smaksforringende rensingen jeg vet om. HalTan: Jeg vet ikke hvor vannet på Østerås kommer fra, men jeg synes det er ganske pyton, kloret, missfarget og død smak. Hyrlen: Jeg tenker på boligstrøkene på kvaløysletta. De får vann fra vassdraget opp mot kjølen. Vannet smaker skikkelig fjellvann. Ikke spor av bassengsmak (klor) eller overdrevet med mineraler (magnesium, kalium og særlig kalk gjør at vannet smaker dødt) Lenke til kommentar
CFD Skrevet 17. juli 2005 Del Skrevet 17. juli 2005 Simen1 da.. Du må ikke vise deg for mye her siden da kommer halve forum.hw.no og klager på at du er inkompetent til å være moderator =P Iallefall det som skjedde her.. Nå har nok forumet forandret seg litt siden det skjedde med meg da. Drikker grunnvann her. Hver gang strømmen går så får vi ikke vann og kan ikke trekke ned på dass.. Kunne kanskje vært en fordel med en UPS på akkurat den pumpa ,men nå flytter jeg snart så det er ikke mitt problem. Ligger på rundt 5liter nå.. Er ikke så bra å drikke så mye tror jeg. Får jo litt trening hvis jeg tenker på alle de kaloriene jeg bruker på å gå ut på toalettet Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 17. juli 2005 Del Skrevet 17. juli 2005 Hyrlen: Jeg tenker på boligstrøkene på kvaløysletta. De får vann fra vassdraget opp mot kjølen. Vannet smaker skikkelig fjellvann. Ikke spor av bassengsmak (klor) eller overdrevet med mineraler (magnesium, kalium og særlig kalk gjør at vannet smaker dødt) Har vært der oppe, vannet er et rent fjellvann ja og det er lite vegetasjon rundt å i vannet så kanskje ikke så rart at vannet smaker slik det gjør. Men gamle rør i enkelte av boligfeltene spiller muligens inn. Lenke til kommentar
gsn Skrevet 17. juli 2005 Del Skrevet 17. juli 2005 (endret) Simen: Det med 6-8 liter var tatt fra hukomelsen fra en eller annen lærebok når jeg gikk på barneskolen. Bommet grovt tror jeg, leste nettop dette på dagbladet: "Den tredje omkomne, en 20 år gammel jente, hadde drukket 11 liter vann i løpet av to til fire timer, i et forsøk på å skulle avgi en urinprøve." "Men vanlige folk kan ta det helt med ro. Normale mennesker klarer ikke å presse i seg så mye vann at det er noen helsefare, beroliger divisjonsdirektør Erik Dybing i Nasjonalt Folkehelseinstitutt, etter å ha hørt den uvanlige historien." Sporer vi litt av med å snakke om hvor vann smaker best? kan forstå sammenhengen med vann mengder, men... Edit: Fant også dette på db.no "Leah falt i koma etter å ha tatt en ecstasytablett hun kjøpte for hundre kroner. I et misforstått forsøk på å unngå overoppheting av kroppen drakk Leah tre liter vann på styrten. Kroppen tålte ikke alt vannet og Leah ble vannforgiftet." Endret 17. juli 2005 av gsn Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 17. juli 2005 Del Skrevet 17. juli 2005 Huffda, det høres ut som jeg var i faresonen med et jevnt inntak på ca 1 liter i timen i ca 20 timer i strekk. Skummelt! Lenke til kommentar
bizkit` Skrevet 18. juli 2005 Del Skrevet 18. juli 2005 haehae = D herlig, blir bra å følge med fremover ;D drink up! Lenke til kommentar
tbend Skrevet 23. juli 2005 Del Skrevet 23. juli 2005 Konge prosjekt! Kanksje vi skulle teste det her å gården også! Hvor kjøpte du måleren? Lenke til kommentar
schmelck.no Skrevet 23. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2005 (endret) Konge prosjekt! Kanksje vi skulle teste det her å gården også! Hvor kjøpte du måleren? Kjøpte den her: http://www.bikerman.no/HIDE/CA4000/ca4000.htmlbikerman.no, de var de eneste som hadde fått inn CA4000 og hadde den på lager. Er ganske sikker på at Torshov bilrekvisitia ol. kun fører CA2000 (forrige modell, har hatt rykte på seg å løpe løpsk ved høy promille). Takk for støtten btw (gjelder egentlig alle som har postet her da..). Endret 23. juli 2005 av schmelck Lenke til kommentar
Anette_ Skrevet 23. juli 2005 Del Skrevet 23. juli 2005 Må bare si at jeg digger denne tråden og håper du finner på noe mer ala mythbusters igjen snart! Mythbusters er yndlingsprogrammet mitt på tv og jeg syns du lagde en bra norsk versjon Lenke til kommentar
schmelck.no Skrevet 23. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2005 Må bare si at jeg digger denne tråden og håper du finner på noe mer ala mythbusters igjen snart! Mythbusters er yndlingsprogrammet mitt på tv og jeg syns du lagde en bra norsk versjon Takk takk :-) Digger programmet selv, kanskje jeg få testet 3,7% neste lørdag, men med tanke på at jeg fikk 1,8 med lettøl så tror jeg at jeg vil få mer promille enn hva som er mulig å måle. Ikke fordi at apparatet ikke klarer det, men fordi jeg rett og slett ikke klarer å blåse lenge nok Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 23. juli 2005 Del Skrevet 23. juli 2005 Må bare si at jeg digger denne tråden og håper du finner på noe mer ala mythbusters igjen snart! Mythbusters er yndlingsprogrammet mitt på tv og jeg syns du lagde en bra norsk versjon Ja, eneste myten jeg kommer på som jeg ikke vet om er riktig er at det er kokosnøtt-guff i appelsinjus, fordi det er billigere, og det bare står "med fruktkjøtt" ikke hva slags fruktkjøtt (er jo helt sikkert bare skrot, men gøt å få verifisert allikevel). AtW Lenke til kommentar
Togo Skrevet 23. juli 2005 Del Skrevet 23. juli 2005 Du må prøve med bong da. veldig raskt å få nedpå drikke.De som ikke vet hvordan en bong fungerer: -Finn en tom brusflaske(0.5 liter) -Brenn eller lag ett hull litt mindre enn tommelen din litt under midten -fyll i drikke -hold for hullet -ta flaska til munnen -sug ut luft samtidig som du klemmer på flaska -rett flaska vertikalt -klem ut flaska til normal form og slipp tommelen mens du svelger som en gud. Legger ved bilde Den samme effekten kan oppnås mye enklere ved bare å putte et sugerør med knekk i en ølflaske og pek knekken nedover (sett at flasken står normalt). Ultimate party trick! Lenke til kommentar
schmelck.no Skrevet 23. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2005 (endret) Må bare si at jeg digger denne tråden og håper du finner på noe mer ala mythbusters igjen snart! Mythbusters er yndlingsprogrammet mitt på tv og jeg syns du lagde en bra norsk versjon Ja, eneste myten jeg kommer på som jeg ikke vet om er riktig er at det er kokosnøtt-guff i appelsinjus, fordi det er billigere, og det bare står "med fruktkjøtt" ikke hva slags fruktkjøtt (er jo helt sikkert bare skrot, men gøt å få verifisert allikevel). AtW Hm... Er selv veldig glad i både appelsinjus med fruktkjøtt og bounty, og bare konsistenen på kokos/appelsin fragmentene virker ihvertfall svært forskjellige. Hvis det hadde vært kokos i appelsinjuicen så er det jo krav til at det skal være tydelig merket. Sikkert en produsent som gjorde det for lenge siden og så har det oppstått en vandrerhistorie, men kan sikkert ringe Tine på mandag og spørre om dette er sant (minn meg evt på det). EDIT: HeavenHell: http://forum.hardware.no/index.php?showtop...dpost&p=4442629 Endret 23. juli 2005 av schmelck Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 23. juli 2005 Del Skrevet 23. juli 2005 Sikkert en produsent som gjorde det for lenge siden og så har det oppstått en vandrerhistorie, men kan sikkert ringe Tine på mandag og spørre om dette er sant (minn meg evt på det). Jeg tror ikke det vil hverken bekrefte eller avkrefte myten. De kan jo lyve av forskjellige grunner, eller at telefondama ikke vet noe om det. Jeg ser bare for meg en måte å finne det ut på: Knuse myten selv, ved å prøve å etterligne det og se om det vil være noen formidabel kvalitetsforskjell eller ikke. Lenke til kommentar
schmelck.no Skrevet 23. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2005 (endret) Sikkert en produsent som gjorde det for lenge siden og så har det oppstått en vandrerhistorie, men kan sikkert ringe Tine på mandag og spørre om dette er sant (minn meg evt på det). Jeg tror ikke det vil hverken bekrefte eller avkrefte myten. De kan jo lyve av forskjellige grunner, eller at telefondama ikke vet noe om det. Jeg ser bare for meg en måte å finne det ut på: Knuse myten selv, ved å prøve å etterligne det og se om det vil være noen formidabel kvalitetsforskjell eller ikke. Ooooh! Genialt! I'm on it! EDIT: Skulle laget en mythbusting tråd, noen forteller en myte, andre prøver å bevise/motbevise den... Endret 23. juli 2005 av schmelck Lenke til kommentar
Fredrik Larsen Skrevet 23. juli 2005 Del Skrevet 23. juli 2005 Må bare si at jeg digger denne tråden og håper du finner på noe mer ala mythbusters igjen snart! Mythbusters er yndlingsprogrammet mitt på tv og jeg syns du lagde en bra norsk versjon Ja, eneste myten jeg kommer på som jeg ikke vet om er riktig er at det er kokosnøtt-guff i appelsinjus, fordi det er billigere, og det bare står "med fruktkjøtt" ikke hva slags fruktkjøtt (er jo helt sikkert bare skrot, men gøt å få verifisert allikevel). AtW Hehe, kanskje det. Har også hørt at jordbærsyltetøy lages av bl.a epler. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 23. juli 2005 Del Skrevet 23. juli 2005 Supert! En mythbusting samletråd hadde vært noe. Med liste over myter og link til trådene om knusingen av hver av mytene. "Den store .. tråden" bruker ofte å bli veldig lange og uoverstiktlige, så jeg synes det er greit å ha en tråd for hver myte. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 23. juli 2005 Del Skrevet 23. juli 2005 Har også hørt at jordbærsyltetøy lages av bl.a epler. Jeg har hørt at champagnebrus ikke lages av champagne. Det er vel derfor de har døpt de om fra champagnebrus til "bruk med champagnesmak" også Men jeg aner ikke hvordan man skulle gått frem for å knuse denne myten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå