ChrchBrnr Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 De kan da kreve til de blir blå. Hvorfor fortsetter vi egentlig å diskutere en sak som sikkert bare er oppspinn? Det blir for søkt "hei, hørte dere at alle muslimer krever fire moskeer pr by, egne sykehus og dansegalla?" Hvem har sagt hva, og hvorfor diskuterer vi om noen skal kastes ut av landet pga noe vi aldri har sett bevis på har blitt sagt? Saken er ikke oppspinn, det er et faktum at de krever ting spesielt for muslimer. Kan nevne blant annet: Egne Muslimske Skoler, Egne Muslimske Barnehager, Egne Muslimske avdelinger på Aldershjem og vet ikke om det stemmer men det forundrer meg ikke at de nå krever egne avdelinger på sykehus. Saken er at desto fler de blir desto større sjangser er det for at snillistiske regjeringer etterkommer kravene og det er da farene oppstår, det er ikke noe negativt i at dette blir diskutert i det hele tatt siden det anngår fremtiden til ALLE i dette landet. Jeg har sagt det før og sier det igjen, det er VI som skal kreve av dem og ikke omvendt, det er vi som gir dem et trygt land å bo i og det er vi som betaler for at de skal ha det bra, det blir da urimelig av dem å kreve noe som helst foruten at vi skal respektere dem som mennesker noe som er selvsagt i mitt syn. Innvandrere som kommer hit uten mål og mening fordi de kan gå inn i et muslimsk miljø som ligger tett opptil det de er vandt til fra hjemlandet er en risiko for landet og dette skjer hver dag. Jeg vil også legge til at etter dagens Terror i London som Al Quaida har tatt ansvaret for så blir ikke saken noe bedre, jeg vet at dette ikke inkluderer alle muslimer langt ifra men sånne miljø som vi har fått masse av i Norge idag rekrutterer slike mennesker og gjør det hele lettere for dem. Vi må også ta i betraktning at muslimene er å se på som verdens mest fanatiske folk og de er villige til å strekke seg langt for å bli dominerende. Liker ikke å dra inn tall i diskusjoner men sist jeg så et tall for antall muslimer i Norge så var det over 100.000 stykker og dette er ganske lenge siden. Kan også stille spørsmål om hvorfor krever ikke Afrikanerne egne avdelinger og skoler? Hvorfor krever ikke Vietnamesere sånt? Kjenner muslimer jeg og de er tilsynelatende "normale" men for å være ærlig så har jeg ikke peiling på hvor dypt fanatismen stikker i dem og om en av dem eller alle kanskje en dag sprenger seg selv og 10 nordmenn i lufta eller om de finner på andre ting som er like ille. Er enig i at man burde gjøre det vanskligere å bli Norsk statsborger. Mener også at de som begår alvorlige kriminelle handlinger som ikke er Norske Statsborgere burde bli sendt til det landet dem kom ifra og sone straffen de har blitt pålagt av norsk rett til å sone i det landet. De burde også få total forbud mot å flytte til noe annet land etter endt soning. Lenke til kommentar
Domodyret Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 (endret) Er det ikke slik at det først kommer én, og når denne har statsborgerskap, så kommer hele familien? Ang. det i London: Nå trues Danmark, Italia, og indirekte Norge. Endret 7. juli 2005 av Domodyret Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 (endret) Saken er ikke oppspinn, det er et faktum at de krever ting spesielt for muslimer. Det er jo greit om du kan dokumentere disse faktumene. Jeg har sagt det før og sier det igjen, det er VI som skal kreve av dem og ikke omvendt Pølseve. Innvandrere skal få lov til å kreve så mye de vil. Om vi bør innfri kravene eller gidder høre på dem er dermed ikke sagt. Men vi kan ikke munnbinde de bare fordi de er innvandrere. De kan få lov til å kreve på lik linje med alle andre her til lands. Det kalles ytringsfrihet Innvandrere som kommer hit uten mål og mening fordi de kan gå inn i et muslimsk miljø som ligger tett opptil det de er vandt til fra hjemlandet er en risiko for landet og dette skjer hver dag. Det er et resultat av dårlig integrering. Vi er jo alle enige om at vi har et langt bedre samfunn og har langt mer fokus på firhet og menneskerettigheter. Når vi har det så bra og har en så bra "pakke" å tilby, hvorfor frister da ikke dette enkelte innvandrere? For meg er det tydelig at vi selger produktet dårlig. Endret 7. juli 2005 av Dotten Lenke til kommentar
ChrchBrnr Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 Er det ikke slik at det først kommer én, og når denne har statsborgerskap, så kommer hele familien? Ang. det i London Nå trues Danmark, Italia, og indirekte Norge. Det er nok desverre sånn, familie gjennforening heter det men tror det mest gjelder for asylsøkere og ikke for innvandrere da disse som regel kommer hele familier på en gang. Det er i og for seg helt greit, men det som er galt er at de kommer og blir ikke integrert og blir da lukket ute/inne i et muslimsk miljø som ligger utenfor resten av Norge, de får barn i Norge som ikke kan Norsk når de begynner på skolen selv om de har bodd hele livet i Norge etc, det er blant annet derfor de krever Muslimske skoler. Mener at dette er et meget alvorlig problem og det blir bare verre og verre. Grunnen til at de tar tid for at familien skal kunne gjennforenes er jo nettopp fordi at den personen som er blitt Norsk Statsborgerskap skal ha fått tid til å skape et godt utgangspunkt for integrering av familien, med jobb, venner, plass og bo osv men det motsatte skjer jo siden disse ikke vil integreres og målet deres er å komme til et rikt land som er så likt deres eget som mulig. Lenke til kommentar
ChrchBrnr Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 Saken er ikke oppspinn, det er et faktum at de krever ting spesielt for muslimer. Det er jo greit om du kan dokumentere disse faktumene. Jeg har sagt det før og sier det igjen, det er VI som skal kreve av dem og ikke omvendt Pølseve. Innvandrere skal få lov til å kreve så mye de vil. Om vi bør innfri kravene eller gidder høre på dem er dermed ikke sagt. Men vi kan ikke munnbinde de bare fordi de er innvandrere. De kan få lov til å kreve på lik linje med alle andre her til lands. Det kalles ytringsfrihet Innvandrere som kommer hit uten mål og mening fordi de kan gå inn i et muslimsk miljø som ligger tett opptil det de er vandt til fra hjemlandet er en risiko for landet og dette skjer hver dag. Det er et resultat av dårlig integrering. Vi er jo alle enige om at vi har et langt bedre samfunn og har langt mer fokus på firhet og menneskerettigheter. Når vi har det så bra og har en så bra "pakke" å tilby, hvorfor frister da ikke dette enkelte innvandrere? For meg er det tydelig at vi selger produktet dårlig. Kan sikkert dokumentere alt for det har vert i media men det er 30 grader ute og jeg gidder ikke grave i gamle saker på dagbladet/vg.no Joda de skal få ytre sine meninger, men når dem krever og regjeringen innfrir da blir saken en annen. Det er et resultat av dårlig integrering. Vi er jo alle enige om at vi har et langt bedre samfunn og har langt mer fokus på firhet og menneskerettigheter. Når vi har det så bra og har en så bra "pakke" å tilby, hvorfor frister da ikke dette enkelte innvandrere? Det er tydeligvis kun muslimer som ikke er fornøyde, det er tydeligvis bare dem som vil forandre det Norske Samfunnet til det samfunnet dem av forskjellige grunner har flyttet ifra. Muslimer (igjen understreker at de nok finnes mange som ikke er det jeg beskriver) vil ikke ha frihet og menneskerettigheter, det ser vi på måten de behandler sine jenter/damer på og på måten de ser ned på alle andre religioner og menneskeslag på, jeg vil påstå at muslimer er blant de mest rasistiske folka i verden, dette på grunn av deres fanatiske syn på religionen. Vi selger ikke et produkt, vi gir dem et alternativt land i bo trygt og godt i siden de av en eller annen grunn har måtte flytte fra opprinnelse landet. Ergo vi gir dem noe av vårt og får en haug med problemer som takk. 1: Ekstrem Kriminalitet som bare blir værre og værre 2: Ekstremt høye utgifter 3: Overfylte fengsler 4: Etniske Nordmenn som offer for Drap, voldtekter, flykapringer osv 5: Et miljø som ikke vil inbefatte seg med resten av landet og som ikke blir fornøyde før de har full kontroll Det er ikke tvil om at dette problemet har økt kraftig fra 90 tallet og oppover og i takt med den økte innvandringen, når de samme folka skal begynne å kreve ting som vil sette dem enda mer utenfor det norske samfunnet så er det helt klart at noe er galt en eller annen plass, spørsmålet er da om det er Nordmenn det er noe galt med eller Muslimene som ikke er fornøyde. Jeg tror de har mer i gjære enn det disse talsmennene deres sier, de virker polerte og glatte på tv men fanatismen ligger å lurer overalt. Kall meg paranoid så mye dere vil men det var nok få som mistenkte dem som sprengte seg selv i lufta i London idag også (om det var det som skjedde) Lenke til kommentar
Lollapalooza Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 Trådstarter nevnte ikke noe om innvandrere, bare muslimer, og muslimer trenger vel ikke være innvandrere? For alt jeg vet kan jo naboen min være muslim uten at hun går rundt med burka... eller? Lenke til kommentar
AudunSæther Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 For alt jeg vet kan jo naboen min være muslim uten at hun går rundt med burka... Riktig. Lenke til kommentar
howzer Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 For alt jeg vet kan jo naboen min være muslim uten at hun går rundt med burka... Trond Ali "Naivskjeggmann" Lindstad Lenke til kommentar
ChrchBrnr Skrevet 8. juli 2005 Del Skrevet 8. juli 2005 Trådstarter nevnte ikke noe om innvandrere, bare muslimer, og muslimer trenger vel ikke være innvandrere? For alt jeg vet kan jo naboen min være muslim uten at hun går rundt med burka... eller? Herregud da mann... 99.9999999% av muslimene i Norge er innvandrere, nei jeg har ikke sett om dette er et tall som kan 100% dokumenteres men dere skjønner hva jeg mener.. ikke dra denne diskusjonen ned på et kveruleringsnivå. Lenke til kommentar
AudunSæther Skrevet 8. juli 2005 Del Skrevet 8. juli 2005 Er jo litt greit å ha det klart hva man egentlig snakker om. Om man sier "innvandrer" kan det jo likegodt være snakk om en svenske som en tyrker. Men, skjønner forsåvidt poenget ditt. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 8. juli 2005 Del Skrevet 8. juli 2005 (endret) Jeg vil også legge til at etter dagens Terror i London som Al Quaida har tatt ansvaret for så blir ikke saken noe bedre, jeg vet at dette ikke inkluderer alle muslimer langt ifra men sånne miljø som vi har fått masse av i Norge idag rekrutterer slike mennesker og gjør det hele lettere for dem. Jeg minner igjen om at vi har en egen tråd for terroren i London. Og nei, al Qaida har ikke tatt på seg ansvaret. En gruppe ingen har hørt om før som kaller seg "Secret Organization group al Qaeda Organization in Europe" og som påstår(!) at de er knyttet til al Qaida, har på en webside tatt på seg ansvaret. Dt er noe helt annet, og beviser ingenting. De av oss som er så gamle at de husker terroren på 70-tallet husker at da var det minst to-tre forskjellige fraksjoner som tok på seg ansvaret etter hver aksjon. "Alle" var sikre på det var al Qaida i Spania også, og så var det ikke dem allikevel... Så lenge det bare er spekulasjoner hvem som står bak, blir det feil å bruke det i en debatt om innvandrere i Norge. Jeg regner med at dere klarer å la det poenget ligge og holde dere til saken. Geir Endret 8. juli 2005 av tom waits for alice Lenke til kommentar
sumptrollet Skrevet 8. juli 2005 Del Skrevet 8. juli 2005 (endret) skrap Endret 8. juli 2005 av sumptrollet Lenke til kommentar
ChrchBrnr Skrevet 8. juli 2005 Del Skrevet 8. juli 2005 Jeg vil også legge til at etter dagens Terror i London som Al Quaida har tatt ansvaret for så blir ikke saken noe bedre, jeg vet at dette ikke inkluderer alle muslimer langt ifra men sånne miljø som vi har fått masse av i Norge idag rekrutterer slike mennesker og gjør det hele lettere for dem. Jeg minner igjen om at vi har en egen tråd for terroren i London. Og nei, al Qaida har ikke tatt på seg ansvaret. En gruppe ingen har hørt om før som kaller seg "Secret Organization group al Qaeda Organization in Europe" og som påstår(!) at de er knyttet til al Qaida, har på en webside tatt på seg ansvaret. Dt er noe helt annet, og beviser ingenting. De av oss som er så gamle at de husker terroren på 70-tallet husker at da var det minst to-tre forskjellige fraksjoner som tok på seg ansvaret etter hver aksjon. "Alle" var sikre på det var al Qaida i Spania også, og så var det ikke dem allikevel... Så lenge det bare er spekulasjoner hvem som står bak, blir det feil å bruke det i en debatt om innvandrere i Norge. Jeg regner med at dere klarer å la det poenget ligge og holde dere til saken. Geir Er klar over det, la også til i en post i en parentes (vis det var dette som skjedde) Skal ikke trekke forhastede slutninger, men om dette viser seg å ikke være en muslimsk aksjon så er det mer enn nok av andre eksempel en kan trekke frem så det gjør forsåvidt liten forskjell i mine poenger. Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 8. juli 2005 Del Skrevet 8. juli 2005 Hva med å kutte ut all religion på skolen og heller la de selv lære sine egne om sin religion ? Staten ville spart, og muslimene og de kristne kunne fortalt hvordan det egentlig skjedde på egne lokaler. Lenke til kommentar
Innos Skrevet 8. juli 2005 Del Skrevet 8. juli 2005 Altså, det at vi skal ha mer om Islam på skolen synes jeg er helt greit, enig med MrLee at vi også skal lære mer om andre religioner som hinduismen, budhismen og jødedommen, for vi har ærlig talt mye mer om kristendommen en alle andre religioner til sammen, vi kan alt masse om kristendommen, mye av vitsen med krl på skolen er jo at vi skal lære om andre religioner, og deres verdier for så å respektere og forstå dem bedre, ikke for å bli gode kristne! F.eks hvis sønnen/datteren din(enten du har eller får) har en jøde og/eller en muslim på overnatting, er det jo litt trist for han/henne hvis du kan så lite om religionen at du serverer pasta med svinekjøtt og fløtesaus til middag. Men at de skal ha egen avdeling på sykehus er helt sjukt, vi er jo mennesker alle sammen, selv om vi ikke har samme religion. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 8. juli 2005 Del Skrevet 8. juli 2005 Hva med å kutte ut all religion på skolen og heller la de selv lære sine egne om sin religion ? Tja, kan de servere fakta på skolen så kanske unger slipper å bli alt for mye påvirket om de har fanatiske kristne, muslimske eller andre religiøse foreldre. Lenke til kommentar
Peri Skrevet 11. juli 2005 Del Skrevet 11. juli 2005 Det er i og for seg helt greit, men det som er galt er at de kommer og blir ikke integrert og blir da lukket ute/inne i et muslimsk miljø som ligger utenfor resten av Norge. Virker som dette er veldig utbredt i Sverige: http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article1077398.ece "-Det er litt flaut å gå rundt som svenske. Jeg slipper unna siden jeg er finsk og folk kjenner meg, men kommer du inn her som svensk og blond, kan du bli banka og slått ned. Bare ekte Rinkeby-boere kan regne med hjelp om de skulle bli utsatt for noe." "De forteller at de fleste jentene i Rinkeby ikke engang får lov til å snakke med gutter på torget. Hvis de blir sett av venners foreldre, går ryktene raskt. De blir kalt horer." Lenke til kommentar
Bro2 Skrevet 12. juli 2005 Del Skrevet 12. juli 2005 angående det modellmakt sier, er jeg enig. I tillegg burde flere fått godkjent utdanningene sine. Vi har nok mange leger osv. i Norge her, men siden de ikke er vestlige, blir det ikke godkjent. Hvor mange utdannede leger ville gidde å ta utdanningen helt på nytt???Vi kunne ihvertfall hatt et avsluttende kurs, et ett-års kurs der de som har østlige utdanninger får "oppgradert" utdanningen sin i forhold til Norge, norsk praksis osv. Hadde du hatt en anelse om hva du 'snakker' om her tror jeg du ville holdt munn... Jeg har snakket med leger som er virkelig oppgitt over situasjonen i dag. Mange innvandrerleger har gått på skikkelig skoler og lært faget ordentlig... Mange er så hårreisende dårlig at det ikke er til å tro. En ting er å lære seg pensum...en annen ting er å være en god lege. For å ta en prakteksempel kan jeg nevne en muslimsk lege som tok imot en norsk kvinne som hadde blitt mishandlet av sin mann. Den norske kvinnen fikk ikke helt den forståelsen hun hadde ventet... kvinner skal nemlig tåle litt bank mente legen... Det må være noe av det mest provoserende jeg har hørt og desverre er det flust med lignende historier... Kanskje er dette god legeskikk i muslimske land men slik legepraksis hører i alle fall ikke hjemme i Norge! Hadde man hatt en spørreundersøkelse over de norske etniske (som er vandt til norske leger) som får behandling av utenlandske leger er jeg redd det ville kommet fram litt av hvert... Mange utenlandske leger som kommer til Norge har fått innpass via Sverige, noe som har gjort det vanskelig for det norske systemet å fange opp udyktige leger (siden de allerede har fått godkjent utdanningen i Sverige). Selv om man er 'utdannet' lege betyr ikke det at du på noen måte er egnet til å praktisere som lege... Lenke til kommentar
Wabby Skrevet 13. juli 2005 Del Skrevet 13. juli 2005 .... Vel, det som også er skremmende er at mange eller noen av dem som søker asyl i norge kommer og påstår at de har den og den utdannelse og så viser det seg at de ikke har _noen_ utdanning at all! De trenger bare å si at papirene og attestene ble brennt eller andre billige unskyldninger. Er skremmende... Litt off topic - Men en nabofamile som er Irakere, mannen og kjærringa er alltid hjemme, dag, kveld.. alltid. De har nå fått hus med stor tomt på verdi av 1.5 mill minst, bytter biler i hytt å pine.... Lurer fælt på hvor de pengene kommer ifra... Gjør meg kvalmt, døttrene får alt de peker på omtrent. Lenke til kommentar
Even. Skrevet 13. juli 2005 Del Skrevet 13. juli 2005 Vi kunne ihvertfall hatt et avsluttende kurs, et ett-års kurs der de som har østlige utdanninger får "oppgradert" utdanningen sin i forhold til Norge, norsk praksis osv. Tror det finnes Nordmenn, og innvandrere som har tatt utdanningen utenfor vestlige land må ofte ta et kurs der de går et år for å "friske opp" utdanningen sin. Finnes sikkert mange leger, tannleger, kirurger og andre høyt utdannede personer som må rydde med handlevogner på Coop og vaske på skoler pga. at utdanningen deres ikke er godkjent. Var i tyrkia for 5-6 år siden og snakket med en av de som bodde der. Han sa at en av 1000 søkere kom inn på universitet. Regner med at siden kravene er strengere har de minst like bra utdanning som norske universitetsutdannede. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå