Gå til innhold

Innvandrere som krever...

Anbefalte innlegg

Han har da aldri sagt at du har noe med Vigrid å gjøre. Det han sier kan tolkes som at han mener at meningene dine kan sammenlignes med mange av de Vigrid har. Kanskje litt på kanten, men fremdeles - han angriper meningene dine, og ikke den som person. Om du velger å rapportere dette får være opp til deg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Han har da aldri sagt at du har noe med Vigrid å gjøre. Det han sier kan tolkes som at han mener at meningene dine kan sammenlignes med mange av de Vigrid har. Kanskje litt på kanten, men fremdeles - han angriper meningene dine, og ikke den som person. Om du velger å rapportere dette får være opp til deg.

Meningene mine er ikke i nærheten av det Vigrid mener, han kaller meg altså rasist, nazist og nasjonalist med den komentaren der og jeg er ingen av delene foruten kanskje litt Nasjonalromantisk.

Han bedømmer meg på mine meninger på et grunnlag som ikke eksisterer og dette er helt feil. Det viser bare hvor lite han har i en diskusjon som denne å gjøre når han ikke kan se forskjell på argumentene jeg skriver og det Vigrid oppererer med.

Jeg skrev også at jeg ikke kom til å rapportere det i og med at han bare viser hvor lite han vet med den komentaren.

Lenke til kommentar

Synes mange bruker litt feil begrunnelser her.

For dette er ikke en diskusjon der "vi hater negerne" (unnskyld uttrykket men det er slik jeg føler det)

Kunne like godt vært nederlender,franskmann eller Tysker.

Samma saken.

Innvandrere er ikke nødvendigvis Indere,Pakistanere eller Japanere.

Saken går på det at "vårt kjære land Norge"( Ja jeg kaller det vårt land :mad: )

har en mellomstillt styreform.

Vi har ikke en styreform der vi har alle for seg selv(du er din egen lykkes smed) men en styreform der de som bli vellykka ikke får noe mens de som sitter på ræva får diverse stønader. Men nå har vi heller ikke en styreform der alt skal deles....

Dermed kan jeg velge å bare sitte hjemme å vente på at systemet skal ta tak i meg.

Dette er allikavell ikke nok til at jeg skal leve i luksus men nok til at jeg skal klare meg.

Men som sagt.Ikke legg skylda på de som er anderledes enn "oss".

For de er faktisk IKKE det!

Selv er jeg sterkt imot at noen skal komme inn i landet vårt "å kreve" at de skal få ditt og datt.

Men mange i denne diskusjonen trekker direkte linken til Pakistanere o.l (Muslimer). Ikke gjør det.

Skal de være her så kan de klare seg på samme måten vi gjør på.

Men vi har jo også "Norske" snyltere.....

Så Nevner dere Vigrid!

Har absolutt ingenting med saken å gjøre.

Vigrid er en nazistisk organisasjon som har nazistiske mål.

Her gjelder det alle folkeslag uanfektet av tro og mening.

Lenke til kommentar

Hva hvis alle svensker eller dansker i norge skulle kreve sine egne avdelinger på sykehus? ville vi da hatt en diskusjon om det? ville vi kastet de ut av landet?

Jeg velger å tro at de som vil kaste disse menneskene ut lider av frykt for det ukjente.

Endret av LifEstEElEr
Lenke til kommentar
Å? Men det er jo nettopp det de i Vigrid sier, at de er nazister..

det er vist mange her inne som ikke helt vet hva nazismen går ut på. det er veldig mye mer enn bare å gasse jøder, å hate negere(får å være litt usakelig)

det er nok fult mulig å være medlem i en organisasjon som vigrid uten å være nazist. holder godt å lenge med å være rassist der.

Lenke til kommentar
Å? Men det er jo nettopp det de i Vigrid sier, at de er nazister..

det er vist mange her inne som ikke helt vet hva nazismen går ut på. det er veldig mye mer enn bare å gasse jøder, å hate negere(får å være litt usakelig)

det er nok fult mulig å være medlem i en organisasjon som vigrid uten å være nazist. holder godt å lenge med å være rassist der.

Jeg vet veldig godt hva nazisme går ut på og hva det er. Men om man spør en i Vigrid om personen er nazist eller ikke, er det jo stor sjanse for at denne personen sier at han/hun er akkurat det. Selv om personen kanskje ikke er det, det er poenget mitt...

... At mange sier de er nazister selv om de egentlig ikke vet hva nazisme går ut på.

Endret av -mAdz-
Lenke til kommentar

Masse rare meninger om hva Vigrid er her. Vigrid er en Nazistisk organisasjon med ekstremt rasistiske meninger, de blander også inn Norrønt i det hele. Jeg syns dem er patetiske og blir dårlig når jeg ser at VÅR kultur og arv blir misbrukt av idioter som dette.

Over til saken:

På 70/80 Tallet så var integrasjon av innvandrere en enkel sak, rett å slett fordi det var så få av dem at de måtte integrere seg for å kunne fungere. Nå i dag kommer det så mange inn og så mange får bli at de ikke lengre MÅ integrere seg i følge dem selv, derfor får man krav fra dem.

Grunnen til at vi ikke diskuterer Svensker, Dansker eller Nederlendere her er at dem aldri har krevd noe som helst for demmes nasjonalitet. Alle nederlendere jeg kjenner og har kjent i dette landet har integrert seg 100% iløpet av kort tid etter at de kom, de har også lært seg språket så bra at de ikke har noen problemer med å fungere. Og det faktum at Muslimer er overrepresentert blant innvandrere uansett nasjonalitet gjør også saken lettere, det er kun Muslimer som forlanger egne Barnehager, Skoler og Avdelinger på Instutisjoner. Når vi ser Muslimene forlange dette så ser vi også at de motsetter seg all integrasjon og at viljen til dette er ikke eksisterende (det finnes selvfølgelig unntak). Og man kan da spekulere i hva dem vil her.

Vi ser at når dem kommer til Norge så blir dem satt ut rundt forbi i distrikta der man har bruk for dem, men etter kort tid så flytter dem til storbyene for der bor fetter Hassan eller onkel Hamir. Resultatet er nå at for eksempel oslo har store Bobler av muslimske miljø som opererer helt på sidelinjen av norsk lov. Tenker da med omfattende Tvangsgifting osv. Et miljø som ikke vil lære seg Norsk, et miljø som ikke vil være en del av resten av Norge, et miljø som motsetter seg mye av Norsk lov rett å slett fordi deres religion ikke passer til Norsk Lov.

Skal vi bruke historien som lærebok så ser man at i de landa der muslimene har fått holde på lenge nok blir det bråk og det ender tilslutt med krig. Er det fordi dem vil integreres og fordi dem er så flotte å ha i landet eller er det fordi de ikke kan leve i fred med andre kulturer og religioner fordi religionen deres forbyr dette?

Ja for dere unge som har muslimske venner og sier at dem er helt som Nordmenn flest så stemmer nok dette akkurat nå, men om noen år så blir forskjellene større og de fleste av disse Muslimene (spesielt guttene) vil trekke seg tilbake i miljøet og bli endel av det istedenfor guttegjengen deres, dette skjer blant nordmenn også men ikke på samme måte. Ettersom jeg har skjønt så er ikke de muslimske jentene så veldig sosiale og de jobber for det meste hjemme eller i butikker osv (dette gjelder selvfølgelig ikke allle). De lager et miljø for seg selv der de kan la vær å snakke Norsk og la vær og være i kontakt med det Norske miljøet. Og desto mer dette får utbedre seg så kommer det fler og fler inn i dette miljøet og tilslutt er de så store at de forlanger mer enn "bare" egne barnehager, skoler og avdelinger.

Endret av ChrchBrnr
Lenke til kommentar

De kan da kreve til de blir blå. Hvorfor fortsetter vi egentlig å diskutere en sak som sikkert bare er oppspinn? Det blir for søkt

"hei, hørte dere at alle muslimer krever fire moskeer pr by, egne sykehus og dansegalla?"

Hvem har sagt hva, og hvorfor diskuterer vi om noen skal kastes ut av landet pga noe vi aldri har sett bevis på har blitt sagt?

Lenke til kommentar
Og om han/hun ikke oppfyller et slikt krav da er det foten i ræven og tilbake til der han/hun kom fra?

Siviliserte mennesker som kan oppføre seg normalt er velkomne, mennesker som går amok med kniv på trikken er det ikke.

Du ser vel problemene med en slik praksis? Hvis ikke så er det bare til å tenke seg litt om. Jeg kan godt hjelpe deg litt på vei om du står fast ;)

En slik praksis du beskriver er brutal og kan virke urettferdig, liten tvil. Men i et samfunn med fri innvandring vil dette være et minoritetsproblem, da jeg tror ærlige, hardt arbeidende utlendinger som kommer i beste mening ikke har planer om å begå kriminelle handlinger for å livnære seg.

Har du noen andre forslag på innvandringsproblematikken enn det jeg kom med ? Jeg ser nemlig ikke mange ulempene med å gjøre det vanskeligere å bli norsk statsborger.

Endret av T.F.T
Lenke til kommentar

Siviliserte mennesker som kan oppføre seg normalt er velkomne, mennesker som går amok med kniv på trikken er det ikke.

Ja du nevner jo her trikkedrapet, hvor det faktisk var det norske psykiatrivesenet som feilet. En psykisk syk mann som ikke fikk den nødvendige oppfølgingen.

For det har seg slik at mange av flyktningen, av helt "naturlige" årsaker er psykisk syke. Å oppleve krig hele livet kan få den effekten. Om du kun er for innvandring av normalt friske mennesker så har du skjønt lite. Det er ikke de som trenger vår hjelp mest.

En slik praksis du beskriver er brutal og kan virke urettferdig, liten tvil. Men i et samfunn med fri innvandring vil dette være et minoritetsproblem, da jeg tror ærlige, hardt arbeidende utlendinger som kommer i beste mening ikke har planer om å begå kriminelle handlinger for å livnære seg.

Har du noen andre forslag på innvandringsproblematikken enn det jeg kom med ? Jeg ser nemlig ikke mange ulempene med å gjøre det vanskeligere å bli norsk statsborger.

Bedre integrering rett og slett. Og en holdningsendring blant nordmenn. Det har aldri vært en fordomsfri holdning i Norge. Aldri. Vi kan jo prøve å legge fordommene på hyllen for en gangs skyld. Og vi må bare akseptere at det vil finnes råtne epler blant innvandrere akkurat som blant innfødte nordmenn. Og vi må akseptere at flyktninger kan ha en traumatisk bakgrunn som gjør at de kanskje aldri vil fungere som det vi karakteriserer som normale mennesker igjen. Men vi skal selvfølgelig reagere på slikt og ta tak i problemene. Uten å diskriminere.

Å hive ut de som ikke oppfører seg er dødfødt og jeg fatter ikke at det er noe enkelte bruker tankekreftene til. Det er temmelig innlysende at det ikke er et reelt alternativt og vi bør bruke kreftene på å finne bedre løsninger.

Å sende noen ut kan medføre å sende dem tilbake til den visse død, tilbake til krig, tilbake til fattigdom, det kan medføre at innvandrere føler at en stor urett blir begått mot dem som gruppe og det kan øke forskjellene mellom innvandrere og nordmenn. Det kan medføre at en far blir sendt hjem til er herjet hjemland og etterlater seg bar uten noen til å forsørge dem her hjemme.

Du er vel klar over at de fleste flyktninger er familier? Eller mener du at man skal straffe hele familien også kanskje? For det er det som skjer i praksis. Og jo lenger mann øker grensen for norsk statsborgerskap jo større blir problemene hvis man skal drive å hive ut folk. For folk gifter seg, får barn, får arbeid.

I praksis er løsningen du nevner lite gjennomtenkt og lite gjennomførbart. Litt konsekvensanalyse er alt man trenger for å skjønne det. Frustrasjonen mot problemene som er er forståelig. Men la oss fokusere på å løse problemet uten å skape flere andre i prosessen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...