Gå til innhold

Innvandrere som krever...

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

og hvem er "vi"? :D

du sier 100 år, man kan argumentere for at dette er en kort periode i menneskets historie

jeg, norsktimene? heller samfunnsfagtimene, men jeg sov ikke da heller.

Nasjonalstatsideen, som kombinerer makt og politikkutøvelse innen et avgrenset territorium, er en relativt ny utvikling i historien. Ideen om nasjonal suverenitet ble legitimert med Westphalen-freden i 1648. Den likviderte Pavens og den tysk-romerske keiserens overhøyhet, bidro til å etablere den suverene absolutistiske staten. Dette ledet til nasjonsbyggingsprosjekter med (utvikling av) felles språk og kultur. Denne nasjonalismen resulterte i en kraftig mobilisering som i stor grad har formet samfunnsutviklingen de siste 200-250 årene.

http://www.sv.uio.no/mutr/publikasjoner/ra.../index-3_1.html

har noe med det første innlegget ditt å gjøre synes jeg

Endret av modellmakt
Lenke til kommentar

Hmm... Hvorfor skal innvandrere kreve så mye da? Hvorfor kan de ikke bare prøve og være "norske", istedenfor å gi seg selv masse plage ved å kreve ditt og datt? Kultur har lite å si, de kan godt rette seg etter norske lover, regler og normer uten å komme med argumentet: "Jeg er <insert religion/nasjonalitet here>, særbehandling! Nå!".

Endret av SupremeX
Lenke til kommentar
Kultur har lite å si, de kan godt rette seg etter norske lover, regler og normer uten å komme med argumentet

du er paradoxal og enten vet det selv eller ikke :mrgreen:

"lite med kultur å gjøre" og så sier du at de skal rette seg også etter norske normer :!:

holder ikke det med prinsippet "likhet for loven" (som forøvrig kan diskuteres hvordan det fungerer) og forhold til juridisk lovverk? (som forøvrig også er et kulturelt uttrykk)

Endret av modellmakt
Lenke til kommentar

1. Religion i seg selv bør ikke fjernes fra pensum, fordi dette handler om historie i tillegg til at det gir forståelse for andre kulturet. Det som må kuttes ned på er "kristendom er rett". De innførte jo KRL i stedet for Kristendom da jeg gikk på grunnskolen en gang. Om dette har fått stor innvirking på hva som blir lært til elevene, vet jeg ikke.

2. Norge er ikke et kristent land. Dette er bare bullshit. Ja, det finnes en majoritet som er kristen av det norske folk, men det betyr ikke at det skal være pålagt å være kristen. Religion og tro er en privatsak.

3. "Alle innvandrere krever nå". Nei, nei og atter nei. Først skal jeg se bevis på at noen i heletatt har krevd dette, og så skal jeg se bevis på at ALLE INNVANDRERE er enig om dette. Idiotisk.

Lenke til kommentar

I denne tråden er det faen meg mange feige sjeler. "Jeg er ikke rasist", mens innlegget lyser av noe helt annet. Muslimer som kommer til Norge skal ikke kreve en dritt. De får tak over hodet og mat i kjeften. Gjør de noe for det?? Neppe. De færreste av dem jobber for det de får, og isåfall får de støtte av staten itillegg. Situasjonen i Oslo er helt tragisk hvor det nå bygges enda en moské. Muslimer som KREVER ting kan du faen meg få billig av meg. Ta et scenario med at en gruppe norske hadde flyttet til Pakistan; hadde vi fått Norsk-undervisning inkludert til alle i skolen der nede? Haha, neppe. SNYLTENDE innvandrere er det faen meg for mange av her i landet, og det blir faen meg bare flere. Og enkelte partier vil ta inn FLERE? Hva tenker de på? Unnskyld meg, men når muslimer kommer til Norge får de faen meg rette seg etter våre skikker o.l. Greit at de får bo her, men da skal de faen meg ikke:

• Ta seg så jævli godt til rette at de driter i å lære seg ordentlig norsk f.eks.
  • Ha en "fest" annenhverdag for en eller annen idiotisk ting som skjedde for 1500 år siden da Muhammed gikk over en ørken elns.
  • Bygge svære moskéer som preger altfor mye av bybildet. EN moské er MER enn nok for Oslo, og nå skal de liksom ha flere?

Det er mye mer, men jeg kommer ikke på mer atm. Dere påpeker at VI er rasister? Hva tror dere de tenker om oss? "Jævla hvite faen". Bombe? Neppe.

Nei, at folk ikke skjønner at Oslo / Norge har et seriøst problem er ufattelig. Nå krever muslimene mer Islam i Norge, men hva blir det neste? De krever "så og så mange" muslimer på Stortinget? HELL NO.

Edit:

Ikke la meg komme innpå forskjellen på vestlige og østlige innvandrere. Den forskjellen er så gigantisk at det er en diskusjon for seg selv.

Edit #2:

Når får jeg vel warning for dette innlegget og? Har fått warning for et lignende innlegg tidligere, men jeg skjønner ikke hva som er feil med innlegget? Rasistiske uttalelser? LOL?

Endret av dimiles
Lenke til kommentar

jeg mener også det samme.

--

Min nabo er 42 år, (merk Norsk opprinnelse) Han har tre barn, og kone. Han arbeider hele tiden og får nesten ikke sett barna sine. Og attpåtil har han ikke mye penger til ferie o.l.

Men derimot min andre nabo, har 2 barn (merk innvandrer) Jobber ikke en jævla time om dagen, letter faen meg ikke hånda for noe men har en mye dyrere bil en han som jobber. Og har mer enn nok med penger, siden han er naboen min vet jeg nokså mye om han og vet at han IKKE har fått med seg penger fra utlandet. Han har bodd her i snart 3 år, kan ikke ett fnugg av Norsk språket, vil også legge til at klæra han har er nokså dyre.

--

Dette sier jo at den norske stat vektlegger et finere opphold for innvandrere enn de med norsk opprinnelse. Blir egentlig meget frustrert over dette!

Endret av satyr-wongraven
Lenke til kommentar
snip

Ok, jeg skal innrømme at det kom dårlig frem av innlegget, men det jeg mente var hvorfor de ikke bare kan være normale, uten å kreve sykehusfløyer, egne dusjer osv bare på grunn av religion...

Dusj
  /           \
Kristne    Muslimer

Jeg synes ikke det skal være slik...

Lenke til kommentar
jeg mener også det samme.

--

Min nabo er 42 år, (merk Norsk opprinnelse) Han har tre barn, og kone. Han arbeider hele tiden og får nesten ikke sett barna sine. Og attpåtil har han ikke mye penger til ferie o.l.

Men derimot min andre nabo, har 2 barn (merk innvandrer) Jobber ikke en jævla time om dagen, letter faen meg ikke hånda for noe men har en mye dyrere bil en han som jobber. Og har mer enn nok med penger, siden han er naboen min vet jeg nokså mye om han og vet at han IKKE har fått med seg penger fra utlandet. Han har bodd her i snart 3 år, kan ikke ett fnugg av Norsk språket, vil også legge til at klæra han har er nokså dyre.

--

Dette sier jo at den norske stat vektlegger et finere opphold for innvandrere enn de med norsk opprinnelse. Blir egentlig meget frustrert over dette!

Typisk situasjon! Makan!

Innvandringspolitikk er for lite vektlagt blandt partiene. Når jeg får stemme til høsten vil partienes holdning til innvandring være meget sentral når jeg velger parti. (les FrP sannsynligvis)

Lenke til kommentar
jeg er for å hive ut alle såkalte "nordmenn" ut av landet, sende de til svalbard eller noe, så blir det litt bedre leveforhold her i landet

Ja det er jo nordmenn som er overrepresentert innen all form for kriminalitet i dette landet. Hadde nok vært bedre med muslimsk styre og sharia lover..

Lenke til kommentar

tenkte mer på å fryse kapitalen til "etniske nordmenn" og så sende de til finnmark / svalbard på arbeidsleir.

ellers er kriminalitet noe relativt :D kan du vise til statistikk fra ssb eller bare slenger du ut påstander i løse luften slik som meg?

hadde nok vært bedre med sparta-styre

Endret av modellmakt
Lenke til kommentar
skal dem være norske får den tåle og væra norske mener jeg.. :roll:

Men det er helt greit at du, som innbygger av Norge, radbrekker det norske språk til de grader? Jeg føler at min kulturav blir trampet på! Til Svalbard med deg!

Endret av gspr
Lenke til kommentar

Jeg er for å hive ut alle rasister fra Norges land. Kast de til Iran, tving de til å lære seg språket, justere seg til kulturen, bli sett ned på, ledd av om de i det hele tatt prøver seg på språket, ledd av på grunn av hudfarge, ledd av på grunn av klesplaggene de har på seg osv. Og mistet retten til å ha noen som helst krav, noe som også kalles ytringsfrihet. Så skal vi se hvor tøffe dere er.

Innvandrere er beinmargen til fremtiden vår. Jeg mener at vi må endre holdningen vår til innvandrere, dermed får vi et bedre samfunn! I andre land blir man oppmuntret til å snakke språket, her ler man av innvandrere som prøver å snakke norsk, SAMTIDIG med at vi KREVET at de skal lære seg et språk man snakker i ETT land i verden, et lite land, et vanskelig språk attpåtil, med store dialektforskjeller, nynorsk osv. Hadde vi vært litt mer medmenneskelig og faktisk prøve å HJELPE våre nye landsmenn tror jeg nok også resultatet ville blitt bedre, flere hadde TURT å prøve å integrere seg uten å risikere å bli diskriminert og utledd enda mer!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...