superreven Skrevet 2. juli 2005 Del Skrevet 2. juli 2005 Kjøpte en samsung HD for å sette inn i en maskin som jeg kun har en DVD-ROM. Da jeg skulle sette inn HDen la jeg merke til at det ikke sto på dekselet hvor "pin'en" skulle stå for at den skulle være master, slave eller master w/ slave present.. Så jeg tok jeg ut "pin'en" av HDen, da jeg synes å huske at dette var trixet for å sette den som singel... Var dette riktig av meg? Kom opp en error melding da jeg skulle starte om noe med IDE config som var feil.. etc. men det kom ikke andre gangen jeg startet opp.. Da slo jeg meg til ro med at det var bra greier, men så: kom samme error'en opp igjen.. noen dager senere.. selv om jeg hadde startet den mange ganger i løpet av den perioden uten problemer. DVD-ROMen står som master forresten, og de deler IDE kabel.. vil det då være riktig å sette HDen som slave heller? Lenke til kommentar
Krezzo Skrevet 2. juli 2005 Del Skrevet 2. juli 2005 http://www.samsung.com/Products/HardDiskDr...ersguide_02.htm <---- kan den hjelpe?? .. Lykke til Lenke til kommentar
superreven Skrevet 2. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2005 Takk! Den hjalp, men jeg lurer på om det beror på om jeg har den optiske drive'en koblet til samme IDE kabel? Bør ikke en være master og den andre slave da? Lenke til kommentar
joshgroban Skrevet 2. juli 2005 Del Skrevet 2. juli 2005 Du må bruke master og slave, kan ikke ha to på master! mener å huske at master er den siste og slaven er i midten! Så hvis du er usikker på hva slave er på pinsa, ville jeg bare tatt ut pinnen!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå