Eirzik Skrevet 2. juli 2005 Del Skrevet 2. juli 2005 Heisann.. Kjører en Opel Corsa 1994 modell.. Sliter med at tenningslampen min begynner å lyse avogtil. noe som fører til at bilen ikke går på tomgang. Virker veldig rart, men den bare dør helt ut om jeg ikke holder den over 750/800 omdreininger... (Fungerer helt som normalt under vanlig kjøring) Jeg tipper selv at det må være noe med reguleringen av tomgangen som er ødelagt eller ikke virker skikkelig.. Noen som peiler hvor slikt utstyr sitter på Corsa B? Tror kanskje det kan hete for Tomgangsregulator, uten at jeg er helt sikker på det... Håper på tilbakemeldinger her! Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 2. juli 2005 Del Skrevet 2. juli 2005 Da ville jeg justert tomgangen opp litt var jeg deg... Hvor denne sitter er jeg ikke helt sikker på siden du ikke sier noe om motoren... Lenke til kommentar
Eirzik Skrevet 2. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2005 hmm... tror ikke det går an å justere den opp! den virker 100% stabilt i utgangspunktet, men om jeg kjører en liten mil så begynner den å lyse (den gule tenningsfeillampen) . Og da virker ikke tomgangen i det hele tatt.. men når den slutter å lyse er alt i skjønneste orden.. Lurer på om dette er elektronisk styrt av tomgangsregulatoren, eller....! Hmmz... får sjekke det ut med Opel tror jeg. Opel Corsa B 1.6 16v [RS] 1994 Modell:) Har riktignok ikke sett etter denne tomgangsdingsen, men må vel sitte et sted på motoren:p Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 2. juli 2005 Del Skrevet 2. juli 2005 Den har jeg ikke annet et prøvd... Ikke skrudd noe som helst på enda. Har en kamerat som har en fet en, med diverse dill og dall på motor og karroseri++ Kjempebil!!! Men detta høres ut som noe el.kluss Lykke til i hvert fall Lenke til kommentar
Eirzik Skrevet 2. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2005 Det er en kongebil! Kjøpte meg styling fra Danmark... ganske billig på www.bilstyling.dk..blir ferdig med lakkeringen i nesten uke, så da skal jeg legge ut noen bilder!=) Lenke til kommentar
Steyni Skrevet 2. juli 2005 Del Skrevet 2. juli 2005 helt i enden av gassvireren kan det være en skrue som kan styre tomgangen... Lenke til kommentar
Shotherra Skrevet 2. juli 2005 Del Skrevet 2. juli 2005 Corsa er stygg, drittbil, jævlig å kjøre, og altfor liten... No Offence!! Kan hende at det er tomgangsregulatoren som er gåen, det med at lampen lyser for tenningfeil skjønte jeg ikke helt? Det er vel ikke motorlampen som lyser? Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 2. juli 2005 Del Skrevet 2. juli 2005 Denne bilen er IKKE som andre Corsaer, tro du meg!!! Det skjer noe i den bilen kontra andre Corsa'er... Men jeg vil tro tomgangsregulatoren er sliten/dårlig kontakt eller lignende Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 2. juli 2005 Del Skrevet 2. juli 2005 Hvor mye rpm bruker den å ha på tomgang da? du sier du må holde den på 750-800? det er jo normalt tomgangsturtall på de fleste bilene. Min Camry har 750rpm på tomgang, har du noe lavere tomgang en det til vanlig så må bilen være feiljustert, små motorer har som regel "høyt" tomgangsturtall (850-1000rpm ) Lenke til kommentar
Targa_PC Skrevet 2. juli 2005 Del Skrevet 2. juli 2005 Men jeg vil tro tomgangsregulatoren er sliten/dårlig kontakt eller lignende Diselmotorer har dette. Bensin motoren er litt anderledes. Tenningslampa begynner å lyse, hva forteller det? Jo at dynamoen ikke leverer strøm/spenning. Siden en bensinmotor må ha strøm/spenning til coil`en og dermed gnist på pluggene, må dynamoen fungere. Du må bytte spenningsregulator på dynamoen. Jeg kan ta feil, men jeg tror problemet ditt ligger der Lenke til kommentar
Shotherra Skrevet 3. juli 2005 Del Skrevet 3. juli 2005 Men jeg vil tro tomgangsregulatoren er sliten/dårlig kontakt eller lignende Diselmotorer har dette. Bensin motoren er litt anderledes. Tenningslampa begynner å lyse, hva forteller det? Jo at dynamoen ikke leverer strøm/spenning. Siden en bensinmotor må ha strøm/spenning til coil`en og dermed gnist på pluggene, må dynamoen fungere. Du må bytte spenningsregulator på dynamoen. Jeg kan ta feil, men jeg tror problemet ditt ligger der Er mer kjent med ladelampa. Må spenningen over batteri, lader og ledninger når bilen står på tomgang... Lenke til kommentar
Targa_PC Skrevet 3. juli 2005 Del Skrevet 3. juli 2005 Er mer kjent med ladelampa. Det er jeg og, men valgte å bruke Corsa_racer egne ord Lenke til kommentar
bergaloevera Skrevet 6. juli 2005 Del Skrevet 6. juli 2005 På min omega 87 så begynte den lampa og lyse periodisk. Jeg la samtidig merke til at cupelys/instrumentlys lyste sterkere når lampa lyste og tenkte at det ikke kunne være annet enn spenningsregulatoren. Jeg byttet den, Problem solved! Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 6. juli 2005 Del Skrevet 6. juli 2005 Har den singelpoint innsprøytning? (kun én dyse) Sjekk pakninga under insprøytninga, de har en tendens til å ryke og gi falskluft. Lenke til kommentar
Eirzik Skrevet 10. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2005 Grrr... du som snakka dritt om Corsa så kan ej sei at; Ja, en standard corsa e ca søppel!! men ikke uttal deg om World Cup`en uten å ha prøvd den.. det er skikkelig morro:) Er ikke noe opel fan egentilg, men det er faktiks en EKSTREMT bra bil opel har laget der.. har kjørt 60 000 km med den nå, og har kun hatt 1500 i utlegg på den:) og det var en bensinpumpe....| men som sagt... hmm.... tror ikke det har noe med dynamoen å gjøre da... lyset blir aldri svaker/sterkere... det er enten eller! Og når det lyser så klarer ikke bilen å gå på tomgang..! Hørte med en kar som hadde opplevd noe lignende på en calibra, og der var det tomg. reg. som var gåen... men hvor er den? gasswaieren? hmmmz.... *gruble*' Lenke til kommentar
Eirzik Skrevet 10. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2005 hmm... men hallo.. kanskje dere misforstår... jeg MÅ holde den manuelt... med gassen, den klarer ikke å gå på tomgang! visst jeg slipper gassen mens lampen lyser så er det rett ned på null... den fjusker aldri - det er enten eller... så.... Lenke til kommentar
agvg Skrevet 10. juli 2005 Del Skrevet 10. juli 2005 hmm... men hallo.. kanskje dere misforstår... jeg MÅ holde den manuelt... med gassen, den klarer ikke å gå på tomgang! visst jeg slipper gassen mens lampen lyser så er det rett ned på null... den fjusker aldri - det er enten eller... så.... Er det varsellampen for motorstyringen som lyser så reis til et merkeverksted og få de til og lese ut feilkoden fra elektronikken, koster ikke mange kr og gir deg masse info om hva som gir denne feilen. Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 12. juli 2005 Del Skrevet 12. juli 2005 Lampa kan varsle mager blanding pga falskluft Lenke til kommentar
Shotherra Skrevet 12. juli 2005 Del Skrevet 12. juli 2005 Sjekk tomgangs regulatoren da... Hvis du ikke har så mye peil så kan du dra på et verksted å få til å ta ut en feilkode. Særlig hvis motorlampa lyser så er du nødt til det unasett... Lenke til kommentar
trondbue Skrevet 14. juli 2005 Del Skrevet 14. juli 2005 Hvis du vil vite omtrent hvordan tomgangsregulatoren ser ut kan du se på bildet under. Det er den som den røde pilen peker på. Ser nok omtrent slik ut i din også vil jeg tro. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå