Gå til innhold

Skal til NY med familien - Hva kan jeg gjøre?


DE1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Men har hørt fra noen amerikanske venner at du IKKE må spørre en politimann om hjelp der!

Du vil vist få slengt så mye dritt opp i trynet ditt om at han ikke er noen guide eller vegviser og sånt dritt :!:

Husker en gang jeg var i NY, jeg og noen venner tenkte å spørre en politimann om hvor de solgte de beste donuts'ene i byen. Men ingen av oss turte :tease:

Lenke til kommentar

Da jeg var i NYC for ... leeenge siden, så var jeg med familien i en simulator som finnes i Empire State building, tror det var andre etasje da jaffal. Uansett, det var drit gøy, handlet om at du satt inni et romskip og fløy rundt i en forykende hastighet mens setene vi satt i ristet og snudde på seg i takt med skipet. Simluatoren var vel på størrelsen med en liten kinosal om jeg husker rett. Anbefales på det sterkeste (hvis det enda er der da).

Lenke til kommentar

Ja, den "simulatoren" har jeg tatt alle tre gangene jeg har vært i empire state builing. Veldig artig. Touren heter New York Skyride, som jeg mener, er kun for å vise fram hvor vidunderlig USA og New York er.

 

Men, du/dere må vite at alle plasser i New York er ikke like trygt som Aker Brygge på en lørdags ettermiddag. Styr unna bydelene Harlem, Brooklyn og Bronx. Bronx Zoo er en utrolig bra dyrepark som er ufattelig stor, men med mindre du er med noen som bor og er oppvokst i New York er det ikke noe å anbefale. Yankee Stadium ligger også i Bronx, men det samme gjelder her. Fornøyelsesparken på Coney Island har sikkert noen hørt om også, men der er det utrolig mye narkotika og kriminalitet. Jeg ville ha holdt meg til (deler av) Queens og Midtown ned på Manhatten. ESPN Zone (hvis du er atten) er en konge sportsbar, Hard Rock cafe åpner vel i august på Times Square, Nintendo sjappa som sagt tidligere her, fikk jeg ikke sett fordi den åpna vel dagen før jeg kom. Rockefeller Plaza med sitt lille undergrunnskjøpesenter er veldig kult. Det er altså bare så mye du kan gjøre :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...