Gå til innhold

Skal til NY med familien - Hva kan jeg gjøre?


DE1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mang en ting som må gjøres i New York City.

En kan shoppe, en kan dra på sightseeing, konserter, broadway plays osv. Vær kreativ. New York er verdens største by, og det er tusen milliarder ting å gjøre der.

Empire State Building, Circle line, USS Intrepid, Central Park, Wall Street, Trinity Church, Times Square, Fifth Avenue, Macy's, Soho, Chinatown, Little Italy er bare noen få ting.

Lenke til kommentar
Jeg skal til NY en helgetur etter å ha vært i Washington i en uke i høstferien som kommer.

 

Forslag til hva jeg kan gjøre/hva jeg kan besøke der?

 

Spørsmålet blir nesten KA skal du IKKE gjøre der borte! :p er så mye rart der at om du kjeder deg så er du ikke noe by menneske som liker liv og finne på ting.

Lenke til kommentar

Late Show with David Letterman er det 18-årsgrense på, så det er nok utelukket for trådstarter.

 

 

Jeg har sett brev fra Norge minst to ganger (om ikke tre) som Dave har lest opp. Litt morsomt.

 

Men Rupert kan du hilse på!

Endret av ehs5
Lenke til kommentar

Kom nettopp hjem fra en ferie i USA der jeg var i NYC og andre plasser. Det jeg vil anbefale deg å gjøre er rett og slett og søke på New York City og se hva byen har å tilby. Jeg er sikker på at du vet om endel plasser og ting å se på selv.

NYC er en enorm by med noe å gjøre for alle og til enhver tid.

 

Vil absolutt anbefale deg å ta de røde sightseeing bussene som går rundt om i NYC. De viser deg mye av det kjente i byen. Du finner bussene over alt.

 

Circle line er også meget flott. 2 timers båttur langs halve manhattan og ut til frihetsgudinnen. Du har også en 3 timers tur hvor de bringer deg rundt hele manhattan med båt. Vi tok 2 timers turen og det var mer enn nok.

 

Ellers har du attraksjoner som: Empire Statebuilding (hvor man kan komme opp til 86 etasje for en fin utsikt over byen), Crystlerbuliding, Ground Zero, Trump Towers, Central Park, Times Square, Broadway, Public Library og diverse museum.

 

Her kan du starte: http://www.google.no/search?hs=IR9&hl=no&c...=S%C3%B8k&meta=

 

:)

Lenke til kommentar

Jeg har vært i New York i en uke og kom hjem igår. Det jeg gjorde var: Nintendo huset, sony huset, empire state buildning, statue of liberty, central park(zoo), times square, kjøpte pretzel i pølsevogn, ground zero, kjørte gul drosje, spiste på kentucky fried chicken, taco bell , Trump Tower , Bloooomingdale, var i harlem, queens, bronx og så hvordan det var der, kjørte sånn trådtog oppe i lufta, Fn bygningen, kjørte sightseeing buss, Intrepid, Besøke NBC Huset (tv kanalen), shea stadium og så på baseball kamp og til slutt en guida tur i Madison Square Garden. ENJOY!! ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...