DE1 Skrevet 2. juli 2005 Del Skrevet 2. juli 2005 Topic sier det meste.. Jeg skal til NY en helgetur etter å ha vært i Washington i en uke i høstferien som kommer. Forslag til hva jeg kan gjøre/hva jeg kan besøke der? Glad for innspill... Dette er altså ingen haste sak Lenke til kommentar
Togo Skrevet 2. juli 2005 Del Skrevet 2. juli 2005 Mang en ting som må gjøres i New York City. En kan shoppe, en kan dra på sightseeing, konserter, broadway plays osv. Vær kreativ. New York er verdens største by, og det er tusen milliarder ting å gjøre der. Empire State Building, Circle line, USS Intrepid, Central Park, Wall Street, Trinity Church, Times Square, Fifth Avenue, Macy's, Soho, Chinatown, Little Italy er bare noen få ting. Lenke til kommentar
:---{D Skrevet 2. juli 2005 Del Skrevet 2. juli 2005 Å spørre om ting å gjøre i NY er nesten overdrevent. Det er så mye man må gjøre, som HeavenHell nevnte over her. Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 2. juli 2005 Del Skrevet 2. juli 2005 Snodig, skal også til Washington og Ny Jokke, reiser i slutten av August. Foruten alle de mest kjente turistmålene kan kanskje en rundtur som en av disse være noe. I tillegg kan jo publikum i ett TV-Show kanskje være noe. Og så har vi hangarskipet Intrepid som er ett flytende sea, air and space museum. Lenke til kommentar
Wyldelife Skrevet 2. juli 2005 Del Skrevet 2. juli 2005 David Letherman show! It's the Late show with Daaaaaaaaavid Letterman! Dette MÅ du på! Lenke til kommentar
KristianF Skrevet 2. juli 2005 Del Skrevet 2. juli 2005 Men har hørt fra noen amerikanske venner at du IKKE må spørre en politimann om hjelp der! Du vil vist få slengt så mye dritt opp i trynet ditt om at han ikke er noen guide eller vegviser og sånt dritt :!: Lenke til kommentar
Togo Skrevet 2. juli 2005 Del Skrevet 2. juli 2005 Du kan møte Rupert fra the Late show ja. Hello Deli ligger jo rett rundt hjørnet fra Ed Sullivan teater. Møtte Rupert jeg. Lenke til kommentar
DE1 Skrevet 2. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2005 Takk for mange fine svar..! Lenke til kommentar
x871kx6167ss7 Skrevet 2. juli 2005 Del Skrevet 2. juli 2005 David Letherman show! Er så bra! Var jo en gang David snakket med en norsk publikum... Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 2. juli 2005 Del Skrevet 2. juli 2005 Jeg skal til NY en helgetur etter å ha vært i Washington i en uke i høstferien som kommer. Forslag til hva jeg kan gjøre/hva jeg kan besøke der? Spørsmålet blir nesten KA skal du IKKE gjøre der borte! er så mye rart der at om du kjeder deg så er du ikke noe by menneske som liker liv og finne på ting. Lenke til kommentar
RastaXP Skrevet 2. juli 2005 Del Skrevet 2. juli 2005 David Letherman show! Er så bra! Var jo en gang David snakket med en norsk publikum... Han fikk brev fra Norge åsså engang. Det var en som spurte om David Letterman (sjefen selv) likte å drikke. Mannen som sendte var fra Tromsø, mener jeg å huske. Lenke til kommentar
ehs5 Skrevet 2. juli 2005 Del Skrevet 2. juli 2005 (endret) Late Show with David Letterman er det 18-årsgrense på, så det er nok utelukket for trådstarter. Jeg har sett brev fra Norge minst to ganger (om ikke tre) som Dave har lest opp. Litt morsomt. Men Rupert kan du hilse på! Endret 2. juli 2005 av ehs5 Lenke til kommentar
PC^2020 Skrevet 2. juli 2005 Del Skrevet 2. juli 2005 syns det var artig å besøke den gedigende stadiumet "green garden" eller hva det heter.. Lenke til kommentar
Gef Skrevet 2. juli 2005 Del Skrevet 2. juli 2005 Kom nettopp hjem fra en ferie i USA der jeg var i NYC og andre plasser. Det jeg vil anbefale deg å gjøre er rett og slett og søke på New York City og se hva byen har å tilby. Jeg er sikker på at du vet om endel plasser og ting å se på selv. NYC er en enorm by med noe å gjøre for alle og til enhver tid. Vil absolutt anbefale deg å ta de røde sightseeing bussene som går rundt om i NYC. De viser deg mye av det kjente i byen. Du finner bussene over alt. Circle line er også meget flott. 2 timers båttur langs halve manhattan og ut til frihetsgudinnen. Du har også en 3 timers tur hvor de bringer deg rundt hele manhattan med båt. Vi tok 2 timers turen og det var mer enn nok. Ellers har du attraksjoner som: Empire Statebuilding (hvor man kan komme opp til 86 etasje for en fin utsikt over byen), Crystlerbuliding, Ground Zero, Trump Towers, Central Park, Times Square, Broadway, Public Library og diverse museum. Her kan du starte: http://www.google.no/search?hs=IR9&hl=no&c...=S%C3%B8k&meta= Lenke til kommentar
Fluffe Skrevet 2. juli 2005 Del Skrevet 2. juli 2005 Jeg har vært i New York i en uke og kom hjem igår. Det jeg gjorde var: Nintendo huset, sony huset, empire state buildning, statue of liberty, central park(zoo), times square, kjøpte pretzel i pølsevogn, ground zero, kjørte gul drosje, spiste på kentucky fried chicken, taco bell , Trump Tower , Bloooomingdale, var i harlem, queens, bronx og så hvordan det var der, kjørte sånn trådtog oppe i lufta, Fn bygningen, kjørte sightseeing buss, Intrepid, Besøke NBC Huset (tv kanalen), shea stadium og så på baseball kamp og til slutt en guida tur i Madison Square Garden. ENJOY!! Lenke til kommentar
RastaXP Skrevet 2. juli 2005 Del Skrevet 2. juli 2005 Plassen etter Twin Towers kalles Ground Zero. Var det, det du var ute etter å høre? Lenke til kommentar
H4ngm4N Skrevet 2. juli 2005 Del Skrevet 2. juli 2005 Nei, jeg mente "hvorfor ikke besøke Ground Zero?"... Se tidspunktet for posten før min, så skjønner du sikkert... Lenke til kommentar
Midnight_walker Skrevet 2. juli 2005 Del Skrevet 2. juli 2005 Jeg var i New York på Tirsdag! Jeg besøkte Ground Zero, St. Patrick Church, Broadway, Statue Of Liberty! Du må seff kjøpe pølse på gata! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå