Gå til innhold

Tilbakemeldinger på AMD oppsett max 20k

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har satt opp ett fint oppsett, men jeg lurer litt på cpu valget. Maskina skal hovedsaklig brukes til spilling, men jeg er ikke villig til å gå høyere enn X800XL. :whistle:

Oppsett

RAM

Håper på noen gode svar ang lista. Om jeg evnt skal gå ned til 3500 CPU

:w00t:

dyr harddisk.. mer utav 2x200 eller 2x250;)

Lenke til kommentar
Kjøpt deg ett bedre skjermkort. X850XTPE eller det nye 7800GTX ifra nvidia.

Har satt opp ett fint oppsett, men jeg lurer litt på cpu valget. Maskina skal hovedsaklig brukes til spilling, men jeg er ikke villig til å gå høyere enn X800XL.
Lenke til kommentar

Ser du satser på papst, så du må bry deg litt om støy. Jeg hadde gått for samsung\Seagate\Hatachi. som støyer mindre.

Jeg ville selv valgt Hitachi T7K250 250gb. Den bråker lite, og er den 7200rpm-disken med desidert lavest bootetid\søketid. Så i dag, i disse NCW\sata2 tider, så er nok ikke raptoren verdt det, i tillegg bråker den. Så da I tillegg til å bruke Hitachi som OS-disk, kan du jo gå for Kompletts tilbud på Samsung 250gb til 980,-\970,- på Psdata. Samsung støyer som kjent lite i likhet med de nye diskene til Hitachi, og Samsung er igjen den 7200rpm-disken med høyest overføringshastighet, passer dermed ypperlig til lagring ;)

Jeg hadde nok valgt bare en 3000+ venice for å så klokke opp (Ved klokking av både Venice og San Diego, lander de på ca samme frekvens) , men siden dette ikke er en klokkepc, er cpuen grei, men den doble cachen tjener du ikke mye på, bare så det er sagt. ;)

Asus A8n SLI premium? Hva tenker du at du skal bruke de andre PCIE portene til? Ikke verdt, spør du meg, gå for Deluxe, eller DFI Lanparty hvis du ikke har helt spessielle behov.

Ellers er det ett herlig system, men må spør, hvorfor så dyr ram når det er ikke er avgjort om det blir noe klooking? Foreslår Kingston Hyperx Utra Low latency til 1695,- med timing 2-2-2-5-1

Lenke til kommentar

Hmm kanskje jeg skal teste denne disken da isteden for raptor får jo mer disk + at jeg hørte på den koselige klikke lyden i raptor disken *grøsse*

Da er det byttet til 2xHitachi Deskstar T7K250 250 GB S-ATA

1k til overs :!:

Endret av Heatseeker
Lenke til kommentar

Ok, så ikke at det var 2gb arm du hadde i tankene ;)

Gå for Hitachi disken som OS, kan anbefale det, da jeg har prøvd den.

Maxtor disken er etter min erfaring gode og raske disker, men Diamondmax 9, som jeg har to av bråkte litt for mye for min smak. ;)

Da har du et kjempeoppsett :thumbup:

Men Deluxe utgaven har da også s-ata2 støtte, eller har jeg gått glipp av noe?

Lenke til kommentar
Kjøpt deg ett bedre skjermkort. X850XTPE eller det nye 7800GTX ifra nvidia.
Har satt opp ett fint oppsett, men jeg lurer litt på cpu valget. Maskina skal hovedsaklig brukes til spilling, men jeg er ikke villig til å gå høyere enn X800XL.

Er greit det men han kjøper jo kremen av "alt" utenom det som har mest å si i spilling - skjermkort-. Feil disponering av penga spør du meg.

Lenke til kommentar
Det med X800XL er fordi jeg ikke er no kresen ang grafikk, spiller nå bf2 med ett lusent powercolor radeon 9600. Seff hadde det vært fint med 7800GTX, men jeg har ikke bruk for den når det kunne se seg slått i CS:S.

Ok greit at man ikke bryr seg om grafikk men da ser ikke jeg poenget med å kjøpe en slik fet pc, men folk har ulike behov.

Når det gjelder at 7800GTX scora dårlig i CSS vet ikke jeg hvilken test du sikter til:

men 7800GTX test

hw.no sin test var jo cpu begrenset og dermed noe verdiløs.

Men i oppløsninger under 1600x1200 uten eycandy klarer du deg fint med X800XL.

Hl2 og Doom er tester som egner seg dårlig til å sammenligne skjermkort da begge to er optimalisert for ATI(Hl2) Nvidia( Doom). Men skal du kun spille feks HL2 er jo ATI korta sine best og da gir du beng i doom resultater.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...