Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

asus wl500g ustabilitet

Anbefalte innlegg

Jeg er lite fornøyd med wireless routeren min siden den har store problemer med å holde seg oppe.

Først ble den slått ut gang på gang fordi noen i nærheten opererte på samme channel. fikk endret den da :)

Men nå som jeg kjører en oppkobling mot laptoppen der, det er bittrorrent som går med tre nedlastninger. Jeg måtte begrense den til 100 kb på nedlastning, siden den vil gå på 200 kbs hvis jeg ikke gjør noe. Med 200 kbs på nedlastning bittorrent så greier jeg ikke å få routeren til å gi meg access til internett. Derfor må jeg skru hastigheten ned. utrolig dårlig , det skal jo være nok båndbredde til begge pcene nå, men det er utrolig treg responstid fra routeren. det virker som det blir for mye og håndtere på en gang. asus... :thumbdown: ellers er det jeg som ikke har satt opp ting riktig... :blush:

Mens jeg skrev dette måtte jeg nullstille modemt mot routeren to ganger. Kan det være noe feil på routeren, jeg har hatt kvalitets produkter fra linksys før og kjøpte denne fordi den hadde fått god omtale. men dette er slitsomt...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Mens jeg skrev dette måtte jeg nullstille modemt mot routeren to ganger. Kan det være noe feil på routeren, jeg har hatt kvalitets produkter fra linksys før og kjøpte denne fordi den hadde fått god omtale. men dette er slitsomt...

Nyeste firmware?

Lenke til kommentar

Opplastning hastigheten er ikke sånn all verden fra chello. men det er ikke der problem ligger, jeg har bandwidth management på den får spise 15 kbs opp.

Jeg legger med et bilde her, jeg er ikke sikker på hva en skal se etter men det illustrer problemet.

Lenke til kommentar

Har samme ruter som deg og opplevde de samme problemene. Løsningen for meg ble å oppgradere til firmware 1.9.4.0 og manuellt sette ip (ip config/dhcp server)på pc'ene som er tilkoblet (en trådløst, en m. kabel). Oppgraderte telenor linja omtrendt samtidig, så det er godt mulig at fordi båndbredden ble større en hva bittorrent benytter 90% av tiden så tar ikke bittorrent hele linja slik at andre progs & prosesser ikke blir skviset/mister kontakt med router. Har uansett ikke hatt noen problemer den siste måneden, begge pcene kommer på nett uten problemer selv om bittorrent benytter mye av linja.

Endret av Dr.Gonzo
Lenke til kommentar
jeg har bandwidth management på den

Bandwith management, er det et eget program for å regulere hastigheten på linja?

Jeg brukte noe lignende (DU Super Controler), og hadde omtrent de samme problemene som deg.

Avinstallerte programmet, og vips var problemene borte.

Så kan være noe der.

Lenke til kommentar

Hvis en pc belaster ut linja 100% Ut, så får både den maskinen og alle andre tregere respons på nettet. Er jo en kjent "feature" ved adsl. Er jo likt ellers også, det er bare mye vanskeligere å mette en 2mbit shdsl eller mere.

Lenke til kommentar

På denne treaden ligger mye

wl 500g problemer

Dette er ikke bra, alle har omtrent samme kompatilitetsproblemer. Jeg har 512 kbits ut så hvis jeg kjører bittorrent med Netlimiter med 15kbs opp på bittorrent skulle det være nok. Jeg skal downgrade firmware nå siden den ikke var så stabil. Tvi tvi. Og til dere som vet dere bruker bittorrent o.l. STAY AWAY, dette er ikke et bra produkt .... :mad::no:

Lenke til kommentar

Funker greit hos meg. Kjører firmware **-5a fra samme sted. Vær klar over at brannmuren du kjører ofte er årsak til problemene da router gjerne sender ut en annen adresse enn normalt (192.168.1.0) når den initieres rundt midnatt alt avhengig av hvilken oppetid som er satt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...