Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Showcase, VW Golf 3..


Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

GTI er jo alltid morro. Satt på med en GTI 150 hester på lørdag, den sparker ganske bra, og regner med 115hesteren også går greit.

Denne ville jeg sjekka eierhistorikk og tatt en NAF-test på vertfall, siden den er senka, har effektanlegg og har KN-filter. Ikke at det er negativt, men det viser at det er noen som liker bil og morro som har hatt den. Og om det er en 18-åring som har kjørt den, så kan det tekniske være så som så. Men den kan også være topp stand.. :) Pen kilometerstand hadde den også, ikke er det import heller..

 

Den svarte var ikke heller så verst. Får bare sett bildene, så aner ikke hva annonsen sier. Svenskesotinga bør revurderes vertfall (at siderutene bak er sota. Ikke så veldig pent om man ikke har 3-dørs eller har sotinga helt frem). Større felger og senkesett så er du godt på vei, så kan du ta resten etterhvert..

 

 

Den røde 96-modellen så jo strøken ut, selger har vertfall vært flink med plast/vinylfornyeren før han tok bilder.. :) Potensiale har den, felger (svære hvite) og senk, på samma måte som den svarte.

 

Den siste ligna litt på min. Gjelder samma som de over, pluss lakkering av resten av de svarte detaljene slik som er gjort på min. Pass på hvordan dette er gjort, og ikke end opp slik som på min der mye er lakkert dårlig og lakken bobler og sprekker og faller av..

 

Det var 4 greie biler med potensiale om du vil ha det lille ekstra. GTIen hadde vært morsom om du ønsker motor i tillegg til utseende, men forsikringa stiger også med denne. NAF-test bør du uansett ta, da får du en liten pekepinn på hvordan det står til med bilen. Prutegrunnlag får du også her.

 

Hvorvidt du vil kjøre bilene i originalstand vet jeg ikke, men om ikke, så skal det ikke så mye til for å forbedre dem og la dem skille seg litt ut. Det gjelder som sagt felger, senkesett, emblemfri grill, lakkerte detaljer, andre lykter, osv.. :)

Lenke til kommentar
Er vell ikke noen lov mot effektanlegg eller kn-filter her i norge..?

5156217[/snapback]

Nopes.

Det det kan hindre på, er standstøyen fra bilen, samt effektøkning. Man godtar vel 15% økning av effekt før det må godkjennes/betales engangsavgift, dessuten har KN-filter/effektanlegg så liten effekt på de fleste biler at det omtrent bare er lyden man merker det på. Tviler f.eks på at jeg hadde fått 13,5hester i min bil om jeg hadde montert det.. :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Lenge siden det har skjedd noe her, så da kan vi oppdatere litt;

 

Utført;

» DEFA Motor- og Kupevarmer (1400W) er montert. Rått på vinteren!

» Eksosen falt halvveis av, så det er sveisa nytt feste.

» Fått nye sideblinkers, så og si like som de gamle.

» Nye hovedlykter er montert. Angel Eyes,i sort utførelse, se bilder under.

 

Planer;

» Har kjøpt emblemfri grill, samt panserforlenger, må bare få det til lakkering før montering.

 

Har som sagt fått på nye hovedlykter, var en morsom fornøyelse i 8 kuldegrader, men ble bra til slutt.. :)

 

Grill demontert..

IMG_1616.jpg

 

Gamle lykter demontert..

IMG_1621.jpg

 

Montert og i bruk..

IMG_1627.jpg

 

Close-up..

IMG_1630.jpg

 

Ble bra syns jeg..

IMG_1661.jpg

 

Close-up avskrudd..

IMG_1674.jpg

 

Syns det ble bra, angrer vertfall ikke på at jeg valgte svart isteden for chome..

Mulig det må en lysjusteringskontroll til, men syns dem lyser greit vertfall, men noe må man forvente når man har svindyre H7-pærer.. :)

Lenke til kommentar
KROM blinklyssett BLÅTT parklys m/kjørelys kunne vel karnsje vært noe?

 

12223_2.jpg

5308268[/snapback]

Hehe, ja det er planen ja. Skulle egentlig bestille, men NBS hadde ikke på lager, men ventet det inn. I tillegg gikk bilbudsjettet litt til helvette når eksosen falt av og motor- og kupevarmer ble satt inn. Bare der forsvant det over 5.000.. :)

 

Men vet ikke om det blir NBS sine, eller noen andre. Har fått tilbud om noen andre av en som importerer selv, så skal se på det når jeg kommer så langt.

Men er enig i at det trengs ja, er jo til og med forskjell på blinklysglassa i fangern min nå, samt dogg.. :)

Lenke til kommentar
Du har et blind deksel mellom blink og kjørelyset i fanger

der parklyset bruker å være, eller tar jeg feil?

5308455[/snapback]

Blinklys ytterst

Blinddeksel i midten

Tåke/kurvelys innerst

 

Parklys ligger vel i hovedlyktenheten, dvs ringene hos meg.

 

Bak blinddekselet i midten ligger slepekrokfestet.

 

Så du har rett der, ja.. :)

Lenke til kommentar

Hehe.. :)

 

Etter hva jeg har skjønt, så er vel blinklysglasset dobbelt så bredt som normalt og går over der blinddekselet egentlig skal være, med en chromma bakgrunn slik at blinklyset også går ut dit..?

 

Har som sagt jævli lyst på, men må fordele utgiftene litt og heller se om bilen går fremover.. :)

Lenke til kommentar
Si ifra neste gang du suser forbi Gjøvik a!

Det er altfor mange stygge golfer her på Gjøvik!

Trenger en bil med stil, synes du kler det veldig godt med Golf`en din!

- Stå på!  :w00t:

5321072[/snapback]

Hehe, jeg bor her store deler av året, gitt.. :)

Studerer på HiG, så bilen har verfall susa rundt omkring i området her dette halvåret, vertfall.. :)

 

Er vel noen Golfer her, ja, selv om de fleste er stort sett originale. Har noen kommentarer på noen av dem, men ingen direkte stygge som jeg har sett.. :p

Knall at du liker min vertfall.. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...