Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Showcase, VW Golf 3..


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Pen bil..

Også sinnsykt gode bilder !

Takk for det.. :)

 

Neste mål er å få rett vognkort ut i bilen. Fant ut her om dagen at kjørte med det gamle vognkortet der dekk og senking ikke er godkjent. Hadde blitt en morsom affære dersom jeg hadde blitt stoppa.. :) Mulig jeg har en kontrollseddel liggende jeg kunne klart det med, men. :)

 

Ellers er navigasjon på vei posten, i form av laptop med kart og GPS-sender, sammen med en strøm-ting som gjør at jeg kan kjøre laptopen på sigarettenneren. :) Blir litt bal med plassering og slikt, men det ble en del billigere enn PDA/Bilnavigasjon, så gikk for den løsningen. Ligger på Hamar i omlastningsterminalen nå, så satser på at den kommer hit i morra og at alt stemmer slik at jeg kan få prøvd det ut.

 

 

Og siden jeg liker å ta bilder av bilen, så tok vi en tur til Hamar, og fikk en del bilder derfra. :)

 

En annen ting jeg har tenkt på, er å få gjort noe med skjermene bak. På en ellerannen måte hindre mye av subbingen, enten ved å valse (dyrt kan jeg tenke meg), evt få noen profesjonelle til å varme opp metallet og bruke en gummihammer eller lignende til å slå i en ellerannen retning.. Noen som vet noen triks, evt hvem som kan gjøre slikt for ikke så alt for mye penger..?

Lenke til kommentar

Var på Posten og henta navigasjonspakken isted, og fått opp og prøvd det ut. Morsomme greier, funker flott hittil. Bruker som sagt laptopen, og den er 15,4" widescreen, så det er ganske vanskelig å finne noe bra plassering for den. Prøvde å setet, men da blir det mye hodevriing, samt at i dasgslys er det vanskelig å se skjermen skikkelig. Gulvet var veldig praktisk, da det er mørkt der nede, samt at om man setter vifta i bilen på kaldt og ut på gulvet, så får maskina bra kjøling. Det er faktisk ganske lett og greit å se på skjermen på gulvet der når man sitter normalt i setet. Det mest optimale er selvsagt co-pilot som kan ha den på fanget.. :)

 

Vil prøve forskjellige kartprogrammer, tror ikke Microsoft sitt AutoRoute 2005 har mulighet for å si "Venstre om 300 meter" osv, noe som er ganske kjekt å ha siden jeg ikke kan se på skjermen hele tiden..

 

Bilder finnes her..

Endret av Marvil
Lenke til kommentar

Den A3en der var fet ja. Vant prisen for feteste Audi på det VACN-treffet, pluss en annen premie.. :)

 

Han har sikkert justerbare dempere, men så ikke ut som den hadde noe luft-greier. På gresset der så det ut som den var JÆVLI lav, men når dem kom på asfalten ble den litt høyere. Uansett, den var veldig gjennomført vertfall, tror eieren nylig har anskaffet den (mulig jeg surrer nå).

 

Vurderte A3 jeg også, men prisen er fremdeles litt for høy.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Har fått lakkert noe interiørdetaljer i bilen nå, for å skape litt kontraster, samt lære litt mer om lakkering.. :)

 

Har lakkert knottene til vifteanlegget, samt låseknottene i dørene. Ble fornøyd jeg, selv om det bærer preg av å være litt første-gang-man-lakkerer-jobb.. :p

 

Bilder:

IMG_1252%20copy.jpg

 

IMG_1257%20copy.jpg

 

Flere (arbeids)bilder finnes i galleriet:

http://dev.sparklingblue.net/galleri/index...der=/plastlakk/

Endret av Marvil
Lenke til kommentar
Ble bra  :thumbup: , men lakking av interiørdetaljer skal man være forsiktig med. Lett å drite å på leggen, for å si det slik.  ;)

 

Testet du resultatet i PS først?

5006133[/snapback]

Hehe, så litt bilder og slik på nettet.. Interiøret i Golf/Vento er likt, så surfa istedet for å prøve min i PS.

 

Men jeg tenkte det samma som deg med å være forsiktig. Derfor har jeg bare tatt de hjula og låseknottene. Kjøpte 4 nye vrihjul hos Møller først, slik at om det ble dårlig, så har jeg 3 stk i original svart. Hvert hjul koster 32 kroner, så det var ingen gedigen utgift.. :)

Endret av Marvil
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Skjer fremdeles lite her..

Har fått på vinterdekka og tenkte å bytte en list på sideskjørtet som har sprukket og tar oppi døra i løpet av uka..

 

Det jeg lurte på (og ikke gidder å lage en ny tråd for), er om det er mulig å bruke (Turtle Wax) pusseskinn til å tørke bilen etter man har vasket den..?

Jeg trodde jeg hadde lest det på pakningen at man kunne det, men når jeg leser nå etter å ha kjøpt det, så finner jeg det ikke, så jeg lurer på om jeg blandet med noe annet.. Noen som har noe erfaring med dette, evt andre tips..?

 

Legger ved noen bilder (bombe) av bilen etter at vinterdekka kom på.. :)

 

IMG_1553.jpg

 

IMG_1542.jpg

 

IMG_1554.jpg

 

 

Flere bilder ligge her . :)

Lenke til kommentar

Møller (AS Bil på Gjøvik) har da gått fra å være relativt ubrukelige til totalt ubrukelige i mine øyne (mulig jeg ser litt rart).

 

Ene lista som ligger på de originale "sideskjørta" på bilen var sprukket, og tok borti døren når jeg åpna den. Gikk på Møller og bestilte ny, og spurte av nyskjerrighet hva de skulle ha for å montere den, samt om det var mye jobb å gjøre det selv. De skulle ikke ha så veldig mye (noen hundre lapper), samt fikk se en tegning jeg ikke skjønte all verdens av, så jeg sa de kunne gjøre det. En annen grunn var at det høljeregna og ikke hadde lyst å sitte ute i regnet og bytte den selv.

 

Leverte bilen inn idag, og fikk telefon om at den var klar. Gikk for å hente den, og gikk tilfeldigvis bortom den før jeg gikk inn for å se på den. Da ser jeg at på "sideskjørtet under" så mangler det en del lakk der den nye er lagt over, et synlig svart område på kanskje 20cm i bredden og 1-2cm i høyden. Helvette tenkte jeg.

 

Gikk inn, og sa jeg skulle hente bilen uten å nevne noe for å se om de ga noe beskjed om det. Det gjorde dem ikke, så jeg nevnte det. Hun dama ante ingenting, og fikk snakke med han som hadde bytta den. Har igrunn hatt mistanke om at den er relativt dårlig lakkert, men det er egentlig ikke grunnen til at jeg blir irritert. Det var mer det at jeg ikke fikk beskjed om det, samt alle grunnene de hadde til det.

 

1. Jeg fikk ikke beskjed om det, noe som hadde vært kjekt. Bare en opplysning om at lakken var løs og falt av under montering.

 

2. Først hadde lakken falt av når lista ble tatt av.

 

3. Så fant de ut at den hadde falt av når han blåse med luft på.

 

4. Så fant de ut at den hadde falt av når han hadde vaska med ei fille.

 

5. Området der var ikke ment til lakkering. Det mener jeg er feil, noen utgaver kommer vel med disse ferdig lakkert..? Uansett, det er vel vanlig plastikk som kan lakkes med plastgrunning..? "Nei, området er svart" fikk jeg som svar når jeg sa at jeg mente det kunne lakkes, og at det var samma greia som ei frontleppe.

 

6. Han mente jeg visste om at lakken var løs. For pokker, hadde jeg visst om det, så måtte jeg ha tatt av lista selv, og hadde jeg visst åssen man gjør det, så hadde jeg for fan ikke betalt Møller for å gjøre samma jobben. Så mye til overs har jeg ikke for dem.

 

Godt mulig at den var dårlig lakka, det skal jeg ikke nekte for, men å ikke gi beskjed om det, og så komme med så mange rare ting etterpå for å forklare det, gjør at jeg syns kundeservicen er elendig. Også mulig at han ikke formulerte seg noe godt, men da bør han heller ikke være den som forklarer meg det.

 

Så jeg syns lappen de hadde lagt i forsetet mitt med "Takk for at du valgte oss" var relativt bortkasta, jeg kan vertfall vedde mye på at det skal være noe seriøst galt med bilen min får de får sjangsen til å legge en tilsvarende lapp der.

 

Så jeg gikk derfra litt mer hissig enn når jeg kom. Fikk spørsmål om å snakke med sjefen, og spurte hva det hjalp for og fikk som svar at "nei, si det". Menmen, ny list har jeg fått på, døra kan åpnes, og det gjør vel bare saken sterkere at jeg kanskje går for sideskjørt til sommerin igjen (dersom bilen overlever vintern). :)

Endret av Marvil
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...