Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Showcase, VW Golf 3..


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
er det ikke en stor jobb og bytte?

7222280[/snapback]

Tja, ikke spesielt..

Panser; 10minutter ca, kanskje litt jobb å tilpasse det som monteres. :)

 

Frontleppe; VR6-leppa kan dras rett av siden den er to-delt, den andre må gjøres litt mer forsiktig siden den er hel, pluss at festeklipsa er overdimensjonerte. Derfor er det lettere å ta av fangeren, men den er tatt av på 5 minutter, samma med montering igjen. :)

Lenke til kommentar

Hvor kjøpte du det røret du bruker for å få opp kaldluft..?

Har ikke lett allverdens, men de jeg har funnet er en smule overdimensjonerte til mitt formål.. :)

 

Forøvrig en pen Polo, du får opprette en tråd så vi får se mer.. :)

 

 

 

Tromler er kjedelig, ja, men det ble litt bedre når de ble sølv, og ikke rustfarga lenger.. :)

Endret av Marvil
Lenke til kommentar
Jeg også synes at Golfen jeg hadde gikk greit i begynnelsen. Men det var før jeg kjørte en Touran 140HK TDI.

 

Det finnes jo biler som fort får Touran'en din til å gå sakte også.

 

Når det gjelder styling&trim er det vel prioritering det går på.

Trim er generelt dyrere enn styling. Hvertfall om man skal gjøre det lovlig også.

 

 

(litt dumt å bruke tråden til Marvil på dette også egentlig..)

Lenke til kommentar
Hvorfor legge alle pengene i styling/annlegg/senking/felger osv..osv... når motoren er på laterlige 90 hester.??

 

Jeg ville da først lagt pengene i en bil med større motor. Jeg snakker ikke om en monstermotor... men feks. en med turbo. Feks. en VR6? Så ville jeg heller spart litt i etterkant for og få råd til styling og slike ting.

 

Bilen ser jo ut som om den skulle gjøre null til hundre på under 8 sek., men i virkeligheten blir man forbikjørt av en 60'åring i en Citroen Xantia.

 

Selv så skal jeg kjøpe meg en VW Touran 2.0 TDI med DSG-kasse og 170 HK. (Varebil) sef. koster denne bilen en del mer, så jeg skal ikke sammenligne. Men det jeg vil si er at jeg har hatt en Golf 1,6 (105 HK.) 2002 mod. Og den går så latterlig dårlig at jeg blir kvalm.

 

Da tenker jeg på din bil som har 90 HK. Uff og UFF...

 

Altså... jeg bare lurer. Er ikke meningen å lage kvalme her. Vil bare ha svar.

7281576[/snapback]

For det første, så er hovedgrunnen til at jeg bruker penger på utseende foran effekt, av den grunn at jeg ikke har spesielt behov for 200 hester. Jeg syns det er morsommere å se på pene biler, enn bil som ser ut som den like gjerne kunne vært eid av bestemora til naboen, selv om den måtte ha grom motor. Sleeper er morro det, men ikke helt min greie enda.

En annen viktig grunn, er økonomien. F.eks en VR6 er dyrere i innkjøp, vedlikehold, bensin, forsikring, osv. Jeg er student, har ikke jobb utenom, ergo forsvinner det nok penger som det er, om jeg ikke måtte tredobla alle utgifter også.

 

Nå skal det sies at en 1,8 90 hester har omtrent samma prestanda som en 1,6 100 hester, regner dog med at din var en 16V, som gjør den noe vassere.

Dessuten, hestekrefter er bare en av delene som gjør bilen kjørbar.

 

Setter man på en henger på denne bilen og drar på ferie, så skal jeg love deg at ferien blir så og si spolert.

7281840[/snapback]

Igjen, jeg er 21 år og student, jeg har demontert hengerfestet, jeg har absolutt ingen plan om å dra på ferie med henger. :)

 

Jeg snakker altså om helheten her... En Golf av denne typen er sikkert en fin fin bil til og vise frem i byen eller til å ragge rundt med. Golf er så absolutt en fin bil. Men den fortjener en større motor enn denne 1,6 literen.

 

Hva er egentlig vitsen med å blodsenke bilen, putte på store felger, brede dekk, osv osv. Når bilen alikevel ikke kommer til og gå så sinnsykt at den kommer til og kjøre av veien? Hvis du skjønner hva jeg mener?

7282020[/snapback]

Som du sier, den er finfin til å vise frem i byen eller å ragge rundt med. Det er stort sett det den blir brukt med, og jeg syns det er artig at folk snur seg når jeg passerer.. :)

 

Vitsen med senk/felg/dekk er primært utseende. Å ha noe som skiller seg ut. I tillegg får jeg bedre kjøreegenskaper, og slipper at det føles som bilen velter hver gang jeg vrir på rattet. Det er ikke bare i 140km/h+ man merker fordelen med å ha lav/stiv bil, samt ikke ha ballongdekk.

 

Men selvsagt skulle jeg ønske jeg hadde hatt vassere motor. Til daglig fungerer den jeg har nå greit, siden det består mest av bykjøring, men f.eks på lengre turer over fjelloverganger savner jeg det. Men det er dessverre ikke verdt 20.000 for meg enda.

Og i mitt tilfelle betyr mer motor høyere fart, ergo blir det både mer skummelt og farlig. Å tape 3 sekunder fra 50-90 i bratte bakker får jeg heller leve med.

Lenke til kommentar

Hehe, tja, til rett pris er alt til salgs.. :mrgreen:

Var ute og fikk prøvekjørt en kamerat sin nye A4 1,8Turbo i går, og skal si det frista litt.. :)

I tillegg var det en annen innom med sin nye S3, det frista også.. 280hester og Quattro.. :mrgreen:

Men så var det den økonomiske biten det stopper litt på, da.. :)

 

Bilen har straks rullet 152000km, EU-godkjent i går, med eneste feil at ene skiltlyspæra var gåen (enerfeil, dvs godkjent). :)

Endret av Marvil
Lenke til kommentar
Hehe, tja, til rett pris er alt til salgs.. :mrgreen:

Var ute og fikk prøvekjørt en kamerat sin nye A4 1,8Turbo i går, og skal si det frista litt.. :)

I tillegg var det en annen innom med sin nye S3, det frista også.. 280hester og Quattro.. :mrgreen:

Men så var det den økonomiske biten det stopper litt på, da.. :)

 

Bilen har straks rullet 152000km, EU-godkjent i går, med eneste feil at ene skiltlyspæra var gåen (enerfeil, dvs godkjent). :)

7296517[/snapback]

Audi A4 1.8 Turbo høres jo fornuftig ut da... Helt grei bil med flott motor uten at den river bilen i to.

 

S4 blir litt voldsomt igjen spør du meg. Men sikkert morro.. :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...