Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Showcase, VW Golf 3..


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

@Pluggen: Hehe, ok. Når det gjelder de små skiltene, snakker du om erstatningsskilt (dvs at du har skilt fra før), eller på en nyregistrering (nybil, import osv)..? Litt forskjellig pris der, siden nyskilt er lagervare.. Tlfkø er også et velkjent problem ja.. :(

 

Soting av bakrute mener jeg lovlig. Å ha film på frontrute og frontsideruter er derimot ikke lov, slik som Billy Bob nevnte. Originalsotede ruter fra fabrikk (ikke film) er lov.

 

@Opus: Takk for tipset.. :) Får børste litt og se an hvordan det blir derfra. :)

Hva er svenske-soting..? :blush:

Lenke til kommentar

Ang. tectyl på tromlene, så gjorde jeg det på min 1.3 Kadett, som helt sikkert ikke rekker å reagere engang, så noe fare for varme tror jeg ikke det er der :p

Men med tanke på at dette er en 1.8 så er det nok lurt å gjøre det noe anderledes ja :!:

Tenkte ikke så langt jeg :blush:

 

Svenskesoting er nok bakre siderutene (noe som er litt harry spør du meg, men på en Kadett så er jo det lov..)

 

Hold oss oppdatert da ;)

Lenke til kommentar

Noen som vet hva det koster å kopiere nøkler til en slik bil..? Er vel startsperre, så en vanlig nøkkelkopi funker vel dårlig (tror forrige eier hadde prøvd det :p )..

 

Bestilte hovedservice idag, ca 3500 spenn.. :(

 

Edit; Nye skilt er montert, selv om det var et helvette å få på. Bak hadde de gummiknottene som skruene festes i løsnet, så kunne dra av hele skiltplata og knottene.. Knipsa det på plass igjen, men får vel prøve å skaffe noen nye slike knotter. Gjorde seg forøvrig med nye typen skilt.. :)

Endret av Marvil
Lenke til kommentar
Du kan jo sote bakre siderutene også da ;)

Men hva skal til for å få soting av bakrute godkjent? Ser du har det på Golfen din..

Det er bare frontrute og sideruter foran som ikke kan "sotes". Resten kan du gjøre hva du vil med (100% toning også). Kravet er at du skal klare å oppdage en ambulanse, brannbil eller annet utrykningskjøretøy som kommer bakfra (høy musikk som gjør at du ikke hører sirener er heller ikke lov!).

 

Ruter som kommer ferdig tonet er lov uansett hvor på bilen dem er da disse allerede er godkjent av produsenten. Her finnes det dog sikkert unntak for importerte biler..

 

 

Frontruten er ekstra streng. Her har du ikke lov til å klistre, lime, tone, farge eller plassere ting som hindrer sikten ut av ruten. Det er i følge loven ikke engang lov med slike små klistremerker som er populært plassert i venstre hjørne hvor det står når du skal skifte olje/service neste gang, eller eventuelle parkeringsbevis som er klistret i høyre eller venstre hjørne (nede). Det er dog veldig få som gidder å bry seg med sistnevnte ting.

 

Opplysninger er som før, innhentet fra Biltilsynet i Kristiansund.

Lenke til kommentar
Noen som vet hva det koster å kopiere nøkler til en slik bil..? Er vel startsperre, så en vanlig nøkkelkopi funker vel dårlig (tror forrige eier hadde prøvd det :p )..

Stikk til nærmeste forhandler av VW og hør, de bestiller opp nøkkelsett med riktig "programmering".

 

Hvorfor postet jeg dette? Du har vel tenkt på det uansett. :p

Endret av fredrikrb
Lenke til kommentar
Noen som vet hva det koster å kopiere nøkler til en slik bil..? Er vel startsperre, så en vanlig nøkkelkopi funker vel dårlig (tror forrige eier hadde prøvd det :p )..

Stikk til nærmeste forhandler av VW og hør, de bestiller opp nøkkelsett med riktig "programmering".

 

Hvorfor postet jeg dette? Du har vel tenkt på det uansett. :p

Hehe.

 

Jobber vegg i vegg med Møller, så tok en tur bortom idag. De skulle ha rundt 1000 spenn for jobben med en nøkkel, så 300,- per nøkkel i tillegg.

 

Spurte om hovedservice også, de skulle bare ha 3060 for jobben, mens et umerkeverksted (MECA) skulle ha 3500. Møller sin var dog uten bremseveskeskift, så prøver å finne ut om dette var med på MECA sin. Det alene koster rundt 800 spenn.

Lenke til kommentar
Takktakk.. :)

Måtte ut med 57.000, men det inkluderte NAF-test til 1500 og ny registerreim (1800 tror jeg)..

 

Bakruta er forøvrig sota, det glemte jeg å ta med.

Damn det var billigt for skifting av registerreim må jeg si. Var det på et kjennemerke verksted eller?

 

Gralla med bilen, ser fin ut denne. Til å være en 19 år gammel man må du være stolt av deg selv pga den bilen er det ikke mange 19 åringer som har skal jeg si deg, med mindre du har fast jobb.

Endret av Wooho
Lenke til kommentar

Hehe. Prisen der fikk jeg av Møller, men registerreima ble bytta av en privatperson som tidligere jobbet for Ford. Ikke mulig å oppdrive noe verkstedtime de dagene jeg ville for å få hentet bilen. Mener NAF sjekket om den var byttet skikkelig, så håper på det. Bærekulene eller hva det heter ble forøvrig også byttet.

 

Er dog 20 år, men stolt for det.. :p Har jobbet og spart en del år, så alt er betalt med egentjente midler, det er litt morsomt også.. :)

Lenke til kommentar

He he selvsagt 1985, da er du selvølgelig 20 år, my bad.(like gammel som meg da)

 

Godt å høre, må nok skifte registerreim på min bil snart tenker jeg. Og fader som service koster, Men mange ting kan du jo gjøre selv da, som er meget enkle:

 

Skifte motorolje, og oljefilter, luftfilter osv. Ting som krever at hendene blir skitne men som sparer deg for penger. Pluss du nevner at du har noen lakkskader, og spesielt hvis det er lakkskader på selveste metalet er det veldig viktigt å pusse dette vekk og spesielt hvis det har utviklet seg til rust at du først rustbeskytter dette før du legger på lakken. :)

Endret av Wooho
Lenke til kommentar
Spurte om hovedservice også, de skulle bare ha 3060 for jobben, mens et umerkeverksted (MECA) skulle ha 3500. Møller sin var dog uten bremseveskeskift, så prøver å finne ut om dette var med på MECA sin. Det alene koster rundt 800 spenn.

Helt vill pris imo.

 

Bremsevæska klarer du nok å skifte selv, trenger ikke være rakettforsker for å få det til. Blir 100,- i bremsevæske. :yes:

Lenke til kommentar

Hm, av en ellerannen grunn så er det ikke mulig å åpne høyre framdør fra innsiden, bare fra utsiden. :( Fungerte helt fint fram til i går, så plutselig ville den ikke åpne seg. Først ville den ikke åpne seg fra utsiden heller, men så plutselig gikk det..

 

Noen som har noen forslag til hva som gjør dette..?

Lenke til kommentar
Hm, ok. Får prøve og se om jeg får fjerna trekket på innsiden av døra da..

 

Noen som vet hvor skruene er plassert..?

 

*burde hatt en Haynes-bok*

Du burde se dem, de er ofte litt lurt plassert. Husk at det er plastikk på innsiden du ikke må skade.

 

På en bil vi hadde inne på autoen var det nesten ikke skruer heller, bare noen få. Resten var noe plastikk tull.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...