Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Showcase, VW Golf 3..

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Pass opp for taksnøen  :ohmy:

Men, store bilder av motorrom, hadde det gått an?  :innocent:

5769059[/snapback]

Hehe, fikk ikke noe taksnø på bilen, så det gikk greit..

Motorrommet ser ikke ut, så noe bilde vil du ikke se.. :p

En vanlig 1,8 liter med mye skitt og lort..

Leker litt med planer fremover, siste ide er carbonpanser (muligens med lakkering av tak til svart i samma slengen)..

29zt.jpg

Kommentarer..? :)

Endret av Marvil
Lenke til kommentar

Vekta er uintressant igrunn, men liker kontrasten det gir.. :p

Er selvsagt et (billigere) alternativ å bare lakkere tak og panser i en svartfarge, men blir stiligere med carbon..

Koster gjør det også, så driver og ser på muligheter i utlandet..

Lenke til kommentar

Jeg vet at det finnes carbon-look vinyls til en billig penge rundt omkring i verden!! det er jo et alternativ hvis du mangler penger!!

Golfen din er fin!! er golf-fantast selv!! sparer til en golf 3 som du har. Men jeg ville lakkert den i en sterkere farge, som smaragd-grønn metallic eller noe sånt. Men det er svindyrt regner jeg med!!

Keep up the good work!! :thumbup::thumbup::thumbs:

Endret av TKV
Lenke til kommentar
Jeg vet at det finnes carbon-look vinyls til en billig penge rundt omkring i verden!! det er jo et alternativ hvis du mangler penger!!

Golfen din er fin!! er golf-fantast selv!! sparer til en golf 3 som du har. Men jeg ville lakkert den i en sterkere farge, som smaragd-grønn metallic eller noe sånt. Men det ersvindyrt regner jeg med!!

Keep up the good work!! :thumbup:  :thumbup:  :thumbs:

5801063[/snapback]

Skal det være carbon, så skal det være ekte.. :p

Har funnet noen som kan levere nå, så driver og forhører meg. Er ganske lang leveringstid.

Takk for det, du får spare så du får kjøpt deg G3 du også.. :)

Syns sølv Golf 3 er ganske pent, det blir en del mørke slike på veiene, enten blå, svarte eller grønne. Sølv skiller seg litt mer ut, selv om de finnes de også.

Pris på lakkering kommer an på hvem man kjenner. :)

Sparer du 30kg på Carbonpanser?

Trudde ikke mitt veide så mye engang..?

Med fare for å gjenta meg selv, så sier jeg at jeg aldri har likt Golf generelt, men jeg må innrømme at jeg digger Golfen til Marvil

Sparer nok ikke 30kg, det orignale veier nok ikke så mye en gang. Sparer vel noen kilo, men som sagt, vekta har lite med saken å gjøre, har ikke noe å hente på lettere bil med en 1,8 liter.

Bra noen liker bilen vertfall. :)

Lenke til kommentar
Hvordan ligger det an med forbruket på denne bilen din, Marvil?

Er den av de snillere, tenker litt på helt vanlig kjøring og slikt, hva vil den ha da?

5805746[/snapback]

Hehe, litt usikker på akkurat det punktet, men du spør egentlig på rett tidspunkt for jeg driver og måler nå.. Fylte tanken i går, og skrudde tellern på 0 for å så hvor langt jeg kommer på en tank med blanda kjøring. Syns jeg fyller ofte, men det kan ha noe med at bilen blir brukt litt.. :p

Ellers skal jeg prøve å få snakka med en lakkerer som skal lakkere noe greier som skal på, venter bare på at snøen skal forvinne (ser ikke lyst) ut, slik at jeg kanskje kan finne frem igjen sommerdekka.. :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Angående forbruk, har målt litt nå..

Litt usikker på mattekunnskapene mine, men har kjørt 42mil på 33 liter bensin. Dvs (33/42)=0,8l/mil..?

Dette er på variert kjøring (by + langkjøring), samt noen timer på tomgang som ikke telles med på antall km, så forbruket blir vel litt lavere..

Så rundt 0,75-0,8 på blandet kjøring, er det mye, eller rundt normalt (1,8liter på 90 hester)..?

Lenke til kommentar

Har kjørt langtur med min Honda Accord 37 mil og fyllte da opp tanken til det ikke var mulig å få i mer. Fikk da i 30 liter. Bør vel kalles langkjøring selvom det ble endel forbikjøringer i 100 sona ved drammen. Lå somregel i 120.

EDIT: Hadde selvsagt full tank da jeg startet også.

30/37=0.81 liter pr mil.

Utenom 100 sona gikk det så og si kun på fartsgrensene oppover. Denne bilen har en 2 liter på 125 hk. Vekta er vel omtrent som en golf (1100) kg. Vet ikke eksakte vekta på golf 3. Så vil si at det bilen din bruker er ganske så normalt.

Endret av underground
Lenke til kommentar
Angående forbruk, har målt litt nå..

Litt usikker på mattekunnskapene mine, men har kjørt 42mil på 33 liter bensin. Dvs (33/42)=0,8l/mil..?

Dette er på variert kjøring (by + langkjøring), samt noen timer på tomgang som ikke telles med på antall km, så forbruket blir vel litt lavere..

Så rundt 0,75-0,8 på blandet kjøring, er det mye, eller rundt normalt (1,8liter på 90 hester)..?

5856677[/snapback]

Er nok rimelig normalt det. Vet ikke om du kjører på piggdekk da, men på min merket jeg rimelig stor forskjell da jeg gikk fra sommerdekka til piggdekkene. Lå på rundt 0,69 i snitt med sommerdekkene, men i vinter med piggdekk har den vel ligge på 0,82 i snitt, men kan vel ha endel med at det er kaldere også. Dette er da en 1.7 på 120hk med turbo, vekta er vel som golfen ca, 1150 kg.

Endret av trondbue
Lenke til kommentar

Takk for det.. :)

Har tenkt på nye instrumentskiver, og i samma slengen bytte alt lys i dashen til blått.. De på Autospar der er til GTI/VR6 (speedo til 260), så de passer nok ikke.

Får se det litt an. Innvendig er ikke så prioritert enda.. Har ikke hatt dashbordlys siden jeg kjøpte bilen i juli 2005, så har funnet ut at det ikke er så nøye.. :p Har 2stk små blå neon-lyskastere til sigarettenner som jeg bruker om jeg kjører mye på natta. Kan hive opp bilde av dem etterpå.. :)

Lenke til kommentar

Vanlige leds funker ikke noe spess godt i instrumentpanel

de er alt for svak til å gi nok lysstyrke, spredningen på lyset er

også ganske dårlig på de fleste leds (sån ca 60 grader) som gjør

at du får en slaks lyskastereffekt, mao mye lys der lysdioden lyser

og nesten ingenting rundt. Ja jeg har prøvd på min egen bil, 200kr

rett i dass spør du meg. og disse var ferdiglaget med rett sokkel og det hele.

Prøvde disse i Parklysa også, ble bare måneskinn pga at reflektorene ikke

ble belyst i det hele tatt, så sitter med 4 ubrukelige dioder til 200 spenn

De ser slik ut bare med hvit sokkel i stede for blå (5W5). (indikerer fargen på lyset)

84_1_b.JPG

Endret av zandro
Lenke til kommentar

Går vel an å kjøpe pærehetter, eller bytte ut de originale pærene med noen blå. Må vel fjerne den grønne filmen som ligger der også..

Er sikkert ikke så mye jobb, men har lite peil på elektrisk, så med mindre noe er plug and play, så nøler jeg litt med å begynne.. :p

Dessuten forsvinner det nok penger på den for tiden, så må nedprioritere diverse ting.. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...