Gå til innhold

Pentium 5? :hmm:

Anbefalte innlegg

Jeg tror at hvis du hadde gått på gata å spurt folk:

-Goddag, jeg gir bort en pc i dag, men du må velge: Intel Pentium 4, 2.5 GHz eller AMD X2 4400, 2.2GHz, hvem vil du da?

jeg tror faktisk du hadde blitt kvitt flere intel pcer enn AMD.

Mannen på gata går nok for Intel`en, fordi den har høyest tall. Den som er lur derimot, spør om resten av maskina også, da kunne jeg vurdert det ;)

Men du har et godt poeng der

Endret av sigen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
For den gjennomsnittlige bruker betyr Pentium-navnet at er en prosessor inni maskinen, Amd & Intel har ikke folk peiling på.

Vel, vi er jo ikke gjennomsnittlige brukere her heller ;)

Men jeg tror nok at "alle" vet at det må være en prosessor inni en maskin for at den skal funke, og at de har gjort seg opp en mening (på den ene eller andre måten) hvilken av de to produsentene de liker (AMD eller Intel)

Hvis du skulle ha en tube med lim, hadde du brydd deg om hvilken produsent det var? 1. prioriet er at det faktisk limer sammen det du skulle trenge det til. Så var det ett merke i hylla du kanskje hadde hørt eller sett på en reklame, lykkelig uvitende om det kanskje finnes et annet merke på markedet. Ikke at du bryr deg, for du skulle bare ha et lim som funka. Slik er det når man ser på PC som et verktøy, ikke som en hobby.

Endret av HeRbie
Lenke til kommentar

Vel, dårlig sammeligning, for hvis jeg var litt usikker (eller ikke hadde erfaringer) så hadde jeg spurt folk som kunne det (f.eks. i butikken)

Dårlig sammeligning fra min side her også ser jeg nå, ikke noen god idè å stikke inn på Elkjøp å spør, der får du ikke skikkelige eller vettuge svar :no:

Men jeg tror vi alle vet hva som menes med de siste innleggene, så jeg sier bare; Point taken ;)

Lenke til kommentar

En god emnetittel er en tittel som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese tittelen. Emnetittelen i denne tråden er ikke god nok, om ikke dette blir endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden omhandler vil denne bli stengt! Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Vennligst ikke kommenter dette innlegget.)

Da emnefeltet enda ikke er endret stenges tråden

Endret av am3k
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...