trrunde Skrevet 2. juli 2005 Del Skrevet 2. juli 2005 Hvordan kan jeg lese innholdet i en fil? jeg har prøvd dette: $Fil=fOpen('fil', 'rb'); $Innhold=fread($Fil, filesize($Fil)); fclose($Fil); Men da får jeg disse feilmeldingene: Warning: fread(): supplied argument is not a valid stream resource in e:\trrunde's web\kalender\kalender.php on line 17 Warning: fclose(): supplied argument is not a valid stream resource in e:\trrunde's web\kalender\kalender.php on line 18 Lenke til kommentar
Peter Skrevet 2. juli 2005 Del Skrevet 2. juli 2005 fopen, ikke fOpen. Dessuten virker det som at filen ikke eksisterer... Dessuten så tar filesize() et filnavn som argument, ikke en "handle". Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 2. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2005 (endret) Her er hele koden, har rettet på det du sa men det hjalp ikke noe. <? $DatoIdag=gmDate('d m y'); $DatoIdag=str_replace(' ', '', $Dato); $Tittel=$_POST['hendelse']; if ($Tittel!=''){ //Noen har lagt til en hendelse $DatoHendelse=$_POST['dato']; $TidHendelse=$_POST['klokke']; $Beskrivelse=$_POST['beskrivelse']; //Åpne en tekst fil for å lagre hendelsene $Fil=fopen($DatoHendelse, 'ab'); fwrite($Fil, $Tittel . '§' . $TidHendelse . '§' . $Beskrivelse); fclose($Fil); //Skriv ut alle hendelsene $Fil=fopen($DatoIdag, 'rb'); $iDag=fread($Fil, filesize($DatoIdag)); fclose($Fil); echo $iDag; } else{ //Du skal bare vise hendelsene åpne en fil som hendelsene ligger lagret i //$Fil=fOpen($DatoIdag, 'rb'); //fClose($Fil); echo $_POST['hendelse']; }; ?> <html> <head><title>Kalender</title></head> <body> </body> </html> Edit: ser den blei litt rotete når eg kopierte å limte inn Endret 2. juli 2005 av trrunde Lenke til kommentar
Christian_ Skrevet 2. juli 2005 Del Skrevet 2. juli 2005 Skriv gjerne hva som var feilen også, så andre kanskje kan få hjelp hvis de har samme problem Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 2. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2005 Jeg brukte filnavnet $DatoIdag men helt oppe i koden fjernet jeg mellomrom på DatoIdag, men jeg hadde skrevet feil slik at DatoIdag ble tomt, ergo prøvde å åpne en fil som het *blankt* Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå