Seph20 Skrevet 26. juli 2002 Del Skrevet 26. juli 2002 Jeg bestilte fastip med subnett hos NGT som jeg håpte at skulle hjelpe på problemene mine siden da er Nat funksjonen i ruteren blir slått av. Jeg har sittet opp nettverket slik: ADSL----Server Pc----100 Mbits Switsj----Klient (8 Stk) Deling av internettet gikk smurt med xp men får ikke ftp server eller få andre progs (eks. DC) i aktive mode. Noen forslag eller programmer som kan hjelpe meg? PS. Er ikke helt erfaren på nettverk så info må mates enkelt inn. Lenke til kommentar
Howard Skrevet 26. juli 2002 Del Skrevet 26. juli 2002 Du må nok inn i routeren/modemet og konfigurere (åpne opp porter). Ta en titt på denne artikkelen, hvis du har Netopia-modemet. Lenke til kommentar
Seph20 Skrevet 26. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2002 Har til dags dato Cisco ruter men man trenger ikke kofinguere den når Nat funksjonen er slått av og har fått 4 faste ip adresser vell? Lenke til kommentar
Howard Skrevet 26. juli 2002 Del Skrevet 26. juli 2002 Quote: Den 2002-07-26 19:04, Seph20 skrev:Har til dags dato Cisco ruter men man trenger ikke kofinguere den når Nat funksjonen er slått av og har fått 4 faste ip adresser vell? De faste IP-adresssene har vel ingenting å si, sålenge firewallen i routeren sperrer visse porter. Siden du har Cisco-routeren (Cisco 667?), ta en titt her. Lenke til kommentar
Seph20 Skrevet 28. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2002 Ruteren er låst til NGT etter konfigen. Men jeg tok en tlf. til de og fant ut at server maskinen trenger et program som har Nat funksjon. Finnes det til Winxp pro eller må jeg over til Linux?? Lenke til kommentar
Instigator Skrevet 29. juli 2002 Del Skrevet 29. juli 2002 Hvorfor trenger den det? Syns dette høres rart ut. Siden du har et subnett, og du holder deg til det, skulle det ikke bli noe problem. Det er nok noe feil med access-lister. I så fall hva skulle nat funksjonen nat'e adressa fra serveren til? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå