nettis Skrevet 26. juli 2002 Del Skrevet 26. juli 2002 Jeg trenger virkelig hjelp nå, og ikke bare hjelp, men veiledning også: Jeg skal koble opp 10 elevmaskiner av gml type i nettverk med OS win 3.11 installert. Har PC m win 2000server progr ferdig innstallert m adm program ++, 512 Ram/20gb hd - m Office xp + router m internett. Elevmaskinene finner ikke serveren ved pålogging. Jeg trenger hjelp/veileding til konfig av elevmaskinene + andre gode tips. Det kunne være greit om noen sendte priv melding slik at jeg kunne kontakte deg direkte etter avtale, og når jeg er på arb plassen. Lenke til kommentar
engkje Skrevet 26. juli 2002 Del Skrevet 26. juli 2002 Hei, Har du satt opp domene og det som må til?? Du kan sikkert kontakte meg på [email protected] så skal vi se hva vi får til! har selv satt opp nextgentel nettverk med 10 pcer og en linuxserver. Lenke til kommentar
nettis Skrevet 26. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2002 Quote: Den 2002-07-26 19:50, engkje skrev:Hei,Har du satt opp domene og det som må til??Du kan sikkert kontakte meg på [email protected] så skal vi se hva vi får til! har selv satt opp nextgentel nettverk med 10 pcer og en linuxserver. Takk "engkje" - jeg vil ta kontakt med deg iløpet av denne weekend'en ! Men flere henvendelser tas imot med STOR TAKK! Lenke til kommentar
Borf Skrevet 26. juli 2002 Del Skrevet 26. juli 2002 har du lagt til det domen i dns server, på win2k servern. og lagt til den dns på arbeids stasjonene? Lenke til kommentar
tivolieselet Skrevet 26. juli 2002 Del Skrevet 26. juli 2002 win 3.11 har vel ikke tcpip installert.. bare nettbeos (den før nettbios) så det kan være at det er der problemet ditt ligger.. skjekk at den win 2k serveren din opperer med nettbios og du kan oxo stikke på http://www.microsoft.com og downe det som du trenger for å få de win 3.11 maskinene dine oprative på nettet.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå