Gå til innhold

Billigst mulig spill-PC

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du var litt uklar, så jeg gir deg to oppsett jeg, det første som overlever kravene dine (ja, 6600GT klarer BF2 på maks, men jo bedre GPU, jo finere.), har ikke lagt opp til klokking, men er ellers en gaming PC til en veldig billig penge. + ok lcd med 12ms som funker til formålet. (VGA-singnal skal ikke være så dumt til fps-spill har Øyvind Dahle sagt, så siden VGA-lcd er såpass billig, og spill blir det eneste formålet, så ville jeg gått for en slik en ;)

Ellers på denne pcen, så går også ann å oppgradere småting i framtiden. (Derfor ikke s754). :D

Konklusjon: godt valg for den smarte gjerrige ;)

Og så har vi det andre oppsettet som jeg har satt opp etter budsjettet ditt, og håper med det at du lærer deg klokking. (Ikke vanskelig) ;)

handlevogn 1 6930,- alt du sa, kunne gått enda billigere, men vil ikke gå helt av skaftet (du får NCQ-harddisk o.l) Men håper dog du er litt mer spandasjen, særlig når det gjelder optisk enhet (DVD brenner) og tastatur. (musen er dødsbillig, men god til gaming!)

handlevogn 2 Jobbet lenge med denne. Klarte ikke presse prisen lengre ned enn 10150, men de ekstra 200,- lønner seg, og for å få alt i tipp-topp stand til formålet, må det til.

Det er en kraftig gaming maskin out of the box, og blir et gaming-monster etter klokking.

Jeg tok Dahles utfordring, og mener dette siste alternativet er bedre enn Netshop pcen for den som klokker.

Lykke til :thumbup:

Edit: la til litt snakk og Leif var innom her og der ;)

Edit2: fikset link-problem.

Endret av Deuz
Lenke til kommentar

Der skulle linkene stemme ;)

Ja, det gjelder å samle alt til færrest mulig webshops p.g.a frakt, men det kan lønne seg med 2 webshops i visse tilfeller. Det gjelder å samle de "viktigste delene" (HK, CPU, GPU), og finne ut hvor de er billigst. Har den aktuelle webshoppen priset restende produkter til værs\mangler produkter, så kan en som regel fint bytte dem ut med tilsvarende.

Endret av Deuz
Lenke til kommentar

Chieftec Case Midi ATX Tower 360W PFC Silver, BX-01SL-SL-SL

pic%5CS102592.jpg

Asus Mainboard S-939 nForce4 HT800 mATX Audio LAN Raid 1394 SATA Bulk, A8NE-FM

AMD CPU Athlon-64 3000+ S-939 1.8GHz 512kB Boxed, ADA3000BPBOX

WD Harddisk 120.0GB 7200RPM SATA 3.5" 8MB, WD1200JD

Connect3d VGA-Card Radeon X800XL 256MB PCI-E DVI TV-Out-Out Video-In Retail

2 X Geil 512MB DDR PC3200 400MHz Ultra Platinum CL2 5nS 2.55-2.95V Thermometer, GL5123200UP

Nec DVD Recorder ND-3540A 16X Black Dual Layer DVD R / RW Bulk, ND-3540A/B

7550,-

Skikkelig kabbis, LL-minne, bra GFX

EDIT: Fra PSData

Skjerm finner du selv

Endret av Okay
Lenke til kommentar

Skal du ha mus og tastatur? La det nå til i 10k-handlevognen uansett. ;)

Edit: merkelig, ser ut til at handlevognen ikke oppdaterer seg etter endringer... Tar kanskje bare litt tid. Du får si ifra hva du lander på. ;)

Endret av Deuz
Lenke til kommentar

Hvis man ser gjennom alle oppsettene som er foreslått i denne tråden,så blir faktisk Netshop pc'en det beste valget! Da er den til og med ferdig satt sammen og OS følger med.

Man kan fjerne web-cam,høyttalere,OS,velge en mindre harddisk og settet inn et X800XL. Prisen blir da 10400 kr.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...