Gå til innhold

Billigst mulig spill-PC

Anbefalte innlegg

Har en laptop fra før av som jeg bruker til det meste, alt fra surfing til mekking av musikk og sånt.. Men har funnet ut at jeg trenger en spill-pc siden laptopen min ikke er helt kurrant å spille på.

Trenger litt hjelp til å sette sammen en pc siden det er lenge siden jeg har vært noe særlig inne i hardware markedet selv.

Kriteriene mine er at CPU'en bør være 64-bit, og skal koste så lite som mulig, under 10k i allefall. Og jeg har ingenting imot å slenge på en fin flatskjerm.

Bortsett fra dette er det bare å komme med forslag... og den skal være kraftig nok til å holde en stund, og kunne kjøre f.eks battlefield 2 på maks ;)

Takk på forhånd for alle svar...

Endret av Bornslip
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kriteriene mine er at CPU'en bør være 64-bit, og helt skal den koste så lite som mulig, under 10k i allefall.

Skal hele maskinen koste under 10k,eller er det cpu som skal koste undre 10 k?

Nei altså, hele pc'en skal koste under 10k...

Lenke til kommentar

http://www.netshop.no/aspx/cart/konfig.aspx?plid=7080

Hvis du har operativsystem fra før kan du fjerne det, samme gjelder Tastatur, Mus Høytalere osv.

Kan også gå ned til en 3000+ istedet for en 3500+

Mange måter å spare kroner :)

Edit: pengene som blir til overs på det du sparer inn, kan du altids legge i et kraftigere skjermkort. Feks et X800PRO eller X800XL.

Endret av gsn
Lenke til kommentar
Meker et oppsett til deg, men lurer på; kan du klokke? Sparer nemlig mye på det.

Nå vil jeg ikke si at å kunne kjøre "bf2 på maks" er en billigst mulig spill-PC, men mye for pengene skal du få  :thumbup:

Jeg har ikke nevneverdig erfaring med å klokke akkurat, men kan alltids lære meg det da, men orker ikke en pc som bråker med enn støvsugern ;)

Når det gjelder HD trenger den ikke være stor... 80-100GB kanskje, skal bare bruke pc'en til spilling, null niks annet...

Endret av Bornslip
Lenke til kommentar
Her har du et oppsett.

Hva synes du om det? Blir det for dyrt?

Det var vanskelig å oppfylle alle kriteriene dine med det budsjettet du har.

Ser greit ut dette faktisk, men ville kanskje bytta ut skjermen med en 19"...

De hadde visst en ganske grei og billig BenQ 19" skjerm på netshop til litt over 2k :D

og til Marius90; jeg har alt jeg trenger bortsett fra selve maskinen og skjerm..

Takker for all respons, keep it coming :D

Lenke til kommentar

Til dels enig med oivind_dahle, ville gått ned til en 3000+ prosessor, fjernet mus, tastatur, høytalere og OS (siden du hadde alt untatt maskin og skjerm) og byttet ut 6600gt skjermkort med det billigste x800xl de har der.

Lenke til kommentar

han skal ha maskin til under 10k og med flatskjerm. Lykke til med å sette opp noe bedre. Her sitter alle webshops å konkurerer om å bygge det desidert beste for under 10k. Og kutter litt her og der for å¨få det til.

Gleder meg se ditt oppsett, som knuser dette :D FOr ikke å snakke om en PC som drar BF2 på maks til under 10k. En slik vil jeg og ha

Lenke til kommentar

Hvis ingen kommer med noen bedre forslag i løpet av helgen tror jeg at jeg vil gå for den Netshop pc'en flere har foreslått her, fjerne alt av OS, mus, tastatur og høytalere, og bytte ut 6600 med et X800XL kort... (og heller jobbe et par dager ekstra neste mnd) :p

Lenke til kommentar
han skal ha maskin til under 10k og med flatskjerm. Lykke til med å sette opp noe bedre. Her sitter alle webshops å konkurerer om å bygge det desidert beste for under 10k. Og kutter litt her og der for å¨få det til.

Gleder meg se ditt oppsett, som knuser dette :D FOr ikke å snakke om en PC som drar BF2 på maks til under 10k. En slik vil jeg og ha

det som du kjøper fra webshops er ikke alltid best, får mange ganger bygd bedre pc til samme prisen som en på en netshop, å hvis han bytter ut det 6600gt kortet med et x800xl så klarer den maskinen bf2 på maks, å pc'n er så vidt litt over 10k ;)

Endret av marius90
Lenke til kommentar

Hvis man tar bort alt "dilldall" og setter inn et Powercolor X800XL blir prisen 10400 kr.

Er enig med deg i at det blir vanskelig å oppfylle alle kriteriene til trådstarter med et budsjett på bare 10k. :)

Endret av Morten K
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...