Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

[løst]Showcase: Toyota Camry XLi '87


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

vart sikkert jævli my på ein gang her no, men JA e vil trim den..

kan du lag ett sammendrag av d du har gjort av bilen? =)

villa vært takknemelig for det.. virke ut som du har passe peil t å gjør d "riktig". =)

Lenke til kommentar

Kan du slappe av litt? dette er ikke en IRC kanal men et forum,

og det er regler her som skal følges, det du nettopp gjorde var en

"dobblebump" som er strengt forbudt. I.f reglemanget det skal gå

24 timer mellom hver bump, det er ikke alltid en kan forvente svar

på sek og ivertfall ikke i showcase trådene, folkene bak disse trådene

er ikke tilgjengelig 24/7. Beklager at jeg slamrer døra i aua på deg

men tar du deg tid til å gå igjennom tråden så får du svar på det meste

du ønsker. Det er også en tråd laget av en annen camry eier som lager sitt eget stylingkit som du kan se på.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hvor fikk du tak i den ECU'n din?

 

Lager dem kun ECU til Camry/Toyota, eller kan det være at de har ECU til min 91 Ford Sierra 2.0CL 4x4? Hadde vert morro med litt mere enn de standard 120HK, Er nok oppimot 130hk nå men den gjør ikke mer enn 0-100 på 10sek.

Lenke til kommentar

Den fikk jeg tak i via en toyotamekaniker, kom fra en Camry ment for det japanske markede og er mer aggresivt instillt en den ment for det europeiske markede. Skal gi 140hk med 98okt bensin men effekten

med 95oktan er ca 128-130hk. Den er laget av Denso og fungerer kun

på 3S-FE motoren, med mindre det finnes en sierra som er laget for det

japanske markede så er en Megasquirt ECU det eneste alternativet, men

det krever inngående kunnskaper om hvordan motoren virker.

Lenke til kommentar
Den kommer tidligere hos meg, det vil si rett før 4500rpm  :)

Må fjerne en "dings" og en "pling" før at godlyden kommer frem, det vil si resonatoren (innsugslydemperen) og ha et skikkelig rør fra innsuget

til luftfilteret det orginale er innsnevret og har perforeringer øker turbulensen i innsuget. Har Walker 2,25 eksosanlegg som gir fin lyd bak selv på tomgang

5802402[/snapback]

 

Vet du om dette gjelder for 1gen 3S-GE også?

Lenke til kommentar
Så vidt jeg vet så kom ingen av 3S-GE motorene med resonator. Ønsker du råere lyd så er konfilter veien å gå, du blir straks å merke forskjell spessielt når T-VIS systemet slår inn på 4500rpm.

7046869[/snapback]

 

Okei, har knfilter allerede, man merket veldig godt forskjell da, ble mye råere lyd

Lenke til kommentar

Ekstremt morsom lesing her, selv for en uten noe som helst peiling. Jeg er i det stadiet der jeg leter etter alternativer til førstebil. Og denne bilen virker jo perfekt. Selv om den ikke akkurat ser veldig kul ut, så er den meget pen. Og den går og går som du har skrevet.

 

Er dette et bra valg som førstebil? Noe spessielt jeg bør spørre/se etter om jeg skal se på en engang?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 1 måned senere...
Hva med nye felger, litt senkning?(Skjære av demperene eventuelt viss du ikke har så mye penger;)

Kutter du _DEMPEREN_ er du såpass idiot at du aldri burde nærme deg en bil.

Det samme gjelder iogfor seg fjærene, du bare ødelegger alt.

 

Tilbake til topic.

Skikkelig fin bil, må bare elske de gamle toyotaene.

Personlig ville jeg tatt av hengerfestet om du ikke bruker det, liker ikke sånt.

Hvis du har lyst på en full overhaling av motor med porting og trimming må du bare PM-e meg. :p

4443671[/snapback]

 

kjører bilcross kuter fjøra og sveiser en mutter på demperen 7cm lenger ned og dreier en foring som tres på ovenfra og skrur til!! dete er sukses har gjordt det med hvær forbana bil eg har hat i bilcrossen bilen blir lavere stivere og sykt mye bedre og kjøre :tease:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har du noen anbefalinger på hva jeg kan finne på med min '89 gxi? er det vits å styre på så mye med en V6'er? Bilen er stort sett helt orginal (til og med luftfilteret). Bilen har jeg hatt i 2 år som førstegangsbil, og kunne ikke vært mer fornøgd. Var plaget med rust i bagaserommet, skifte av drivknuter og bærearmsforinger, men thats it.

 

de best investerte 19k jeg noen gang har gjort..

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Du kan putte på et powerfilter, lyden til V6`ern er ganske så dempet så det blir nok å hjelpe på kjøreopplevelsen betraktelig. ellers finnes det ikke så mye å gjøre med en Camry, det er forsvinnende lite "after market" deler til 2gen Camry, finnes bodykit å få tak i men de fleste er regelrett stygge, TUV godkjente senkefjører er vanskelig å få fatt i. Det finnes dog et par lyspunkt, 3S-GE motoren fra Celica GTi (156hk) og 3S-GTE motoren (200-260hk) Celica GT4 går rett nedi en camry uten noen problemer.

Lenke til kommentar

Bilradiospesialisten har endelig fått inn noe jeg har ventet på lenge, en monteringsramme for cdspillern som var standard på de amerikanske camryene men av en eller annen grunn ikke på de japanske. Problemet er at uten den så henger spillern kun i den tynne frontdekselet noe som er ugunstig for både spilleren og frontekselet, den gjør det også mulig å ha en Dobbel Din spiller :cool:

 

Monteringsramme for Toyota Camry

BKTOYK997.jpg

 

Dobbel Din Spiller med Tv og dvd hadde vært noe :love:

5_Large.jpg

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Når du snakker om stereo. ;) Har selv en Camry XLI 87 med en svært så spesiell spiller er cirka 25 cm høy med equalizer, radio og ikke minst en kassetspiller. Ønsker å bytte denne men kontaktet Lyd på hjul i bodø, og de viste ikke hvordan jeg skulle bytte den... Har du kanskje noen tips til hvordan jeg kan bytte den?

Lenke til kommentar

He he. Hadde det bare vært så vel. Skal ta bilde i morgen å legge ut.

Slik spilleren er nå, er det tre separate deler som er koblet separat lengre inn i bilen. Normalt hadde dette ikke vært et problem, hadde det bare vært en normal spiller.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...