Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

[løst]Showcase: Toyota Camry XLi '87

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...

Takk Takk :)

Joda har fått i nymotoren, men har ikke tatt noen bilder av nymotoren

enda.

Her er noen bilder fra bytteprosessen

Ut med den ødelagte (nei karen på bildet er ikke meg, men Mr. X (aka pappa) som hjelper til med motorbyttet.)

556.jpg

Alt ute nå

64346.jpg

Gammelmotoren på betong gulvet

64464.jpg

Nymotoren. (merk forskjellen på eksosmanifoilen)

4633.jpg

Har vært slapp med å oppdatere, må bare beklager det :)

Endret av zandro
Lenke til kommentar
Åh, for en sexy motor.  :dribble:

*fniiiis*

Jeg vil ha flere bilder av menn som jobber med bilen sin. At de er med på bildet og jobber altså. Hihi

6456976[/snapback]

Takk takk :p

Hehe er ikke meg som er på det første bildet (se biledteks for forklaring), men du kan se en blå flekk på det andre bildet (tror det er skulda mi elns. jepp liker å holde en lav profil :p ) uansett er det vanskelig å holde kameraet ta bilde av seg selv og arbeide samtidig. Nye bilder kommer snart (av bilen/motoren).

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Vel hadde du levd et slik liv som denne bilen har hatt så hadde

du være 3 fot under torva for lenge siden. Selv en Toyota må

gi opp om den blir misshandlet nok, kjøpte bilen vel vitende om

at den hadde vært rævkjørt/misshandlet og at et gammelt lik eller 2 kunne dette ut av skapet sån etter hvert.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Interessant tråd. Ny her...

Har samme bil, bare med en god del rust! Kjøpte bilen i god tro av en mekaniker. Det var litt rust da vi kjøpte den, men to mnd etter var det utrolig mye verre. Har prøvd å ta knekken på noe, men uten peil er ikke det så lett!

Dette er en utrolig fet bil i rette tilstand! Personlig liker jeg ikke helt formen på den, men med rette styling blir det også en bil man kan se på :D Vi kjøpte lekre felger på vår, det gjorde bilen mye mye bedre...

Det jeg tenker når jeg ser din bil, er at den ville gjort seg bedre i en annen farge? Er det uaktuelt å bytte den? Dyrt, men det ser ut til at du har litt peiling og kontakter selv?

Du har i allefall interessert deg i rette bil etter min mening. Drømmen min er å kjøpe samme bil, bare uten rust, og style den skikkelig ;) (Men som jente uten peil blir det nok med drømmen...)

Her har man en bil som går godt, bruker lite drivstoff og er billig! Jeg elsker den... :love:

Lenke til kommentar

Er ikke hver dag ei jente kikker innom her (eller folk generellt for den del) så velkommen skal du være :)

Fargen er noe "grumsete" ja (burgunder metallic), men det finnes en mye finere og friskere rødfarge som jeg heller ville hatt, men har ingen planer om å gjøre noe med det. Egentlig dypt inne så banker hjertet

for Audi (men kun et fåtall modeller (80/100/A6 92-97mod) men

valget fallt på Camry da Audi 80`en takket for seg, pga billig forsikring,

flott motor, god plass og ikke minst at den er kjempelett å mekke på

sammenlignet med Audi. Det er mange ganger jeg kunne tenkt meg å

hatt en mer spennende/stligere bil men å ha en bil en kan stole på

er gull verdt når en selv i ekstreme værforhold kan vri om nøkkelen

og vet at bilen starter med en gang, synes det er flott at jenter også

kan verdsette slike ting ved biler. Er det noe du lurer på så er det bare

å spørre, skal godt gjøres at jeg ikke har et svar på lur ;)

Lenke til kommentar

Min starter også uansett vær! Deilig... Mulig jeg ber om tips i høst, da tenker jeg det blir litt mekking på egen hånd! Hjelp...

Hadde Camry sett bedre ut, ville det vært en perfekt bil etter min mening. Fant komplett styling-sett på nettet til camry 88-91mod. Helt utrolig rått! Sånn utenom den, er jeg enig i at Audi er noe bedre å se på :) hehe... Men som du sa, en bil er mye mer enn et pent ytre.

Stikker innom igjen når jeg sitter med olje i håret, tårer på kinnet å bilen står jeg!

Lenke til kommentar

Denne motoren er egentlig en hybrid laget av deler fra den

nye og den gamle motoren. Blokk og topp er fra en 90mod

og innsuget, injektorer osv er fra orginalmotoren. måtte bygge

om venstre motorfeste siden det var helt anneledes og dynamoen

måtte jeg lage ny brakett til, fjerne EGR systemet og noen andre

småting, eneste jeg har igjen å fikse er en ny o-ring til fordeleren

slik at ikke motorolje kan komme inn i fordelerlokket

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Fikk endelig nye pluggledninger + fordelerlokk og rotor, alle problemene

forsvant umiddelbart, jeg hadde bestilt NGK "tenningsett" til bilen men det kom aldri så jeg fikk fra Biltema i stede, det viste seg at de

solgte orginalt tenningsett fra IIA for 327kr, nå går bilen som ei klokke.

Har/huskar du art.nr på pluggledningane? Fekk nokon til å kjøpe til meg på det eg trudde var rett art.nr, men desse var visst ikkje til 3S-FE motor.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...