dc-15 Skrevet 18. mars 2006 Del Skrevet 18. mars 2006 (endret) da du monterte sportsfilter,, fikk du en "sugelyd" når du passerte 5000omdreininger? det fikk ihvertfall jeg når jeg satte på ett konfilter på camryen til en kamerat. 2,0 twincam motor. rå lyd Endret 18. mars 2006 av dc-15 Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 23. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2006 (endret) Den kommer tidligere hos meg, det vil si rett før 4500rpm Må fjerne en "dings" og en "pling" før at godlyden kommer frem, det vil si resonatoren (innsugslydemperen) og ha et skikkelig rør fra innsuget til luftfilteret det orginale er innsnevret og har perforeringer øker turbulensen i innsuget. Har Walker 2,25 eksosanlegg som gir fin lyd bak selv på tomgang Endret 23. mars 2006 av zandro Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 30. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2006 (endret) På tide med en update: Jeg har vært plaget med ustabil tomgang og "jokking" når gasspedalen ble sluppet ved nedgiring siden jeg kjøpte bilen, men etter lang tids feilsøking så fant jeg ut at pluggledingene/rotor/fordelerlokk hadde skylden for dette, rotoren var nedslitt, en av pluggledningene hadde et "nesten brudd" som ikke ble oppdaget før jeg begynte å bøye på ledningen + at isolasjonen var blitt så dårlig at det ble krypestrøm på satmlige ledninger, fordelerlokket hadde nesten usynlige striper i plasten som ikke ble oppdaget før jeg belyste det med UV lys. Fikk endelig nye pluggledninger + fordelerlokk og rotor, alle problemene forsvant umiddelbart, jeg hadde bestilt NGK "tenningsett" til bilen men det kom aldri så jeg fikk fra Biltema i stede, det viste seg at de solgte orginalt tenningsett fra IIA for 327kr, nå går bilen som ei klokke. Dog en litt funky farge på støvhettene Endret 10. april 2006 av zandro Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 17. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2006 (endret) På tide med en liten update: Har nå gått til anskaffelse av en delebil. Bilen er en Toyota Camry XL med en 1S-CI (1.8) på hele 90hk, den har tilbakelagt ca 372.00km, ganske mye rust på den, men var EU godkjent i 05 så i fullt kjørbar stand, den har helt nye dempere, motoren funker som den skal (ingen blårøyk/oljeforbruk) bortsett fra at automatchoken lever sitt eget liv noe som gjør at den soter en del og bruker mye bensin, men det fikser jeg på et øyeblikk. Bilen kjøpte jeg for 2000kr, et røverkjøp siden det er helt nye dempere på bilen og jeg faktisk trenger nye på min egen, bra at Toyota har et slikt genialt system som gjør at en kan ta av hele fjærbeinett ved skru av 5 bolter (3 oppe og 2 nede) bremsene og fjærbeinet er adskilt, så ingen tidskrevnede tull med drivaksler og slikt. ellers blir jeg å bytte diverse paneler og annet småplukk mellom delebilen og min egen. Slik ser det ut når fjærbeinet er skrudd av (bildet er gammelt bare så det er sagt) Det er samme systemet forran og bak så å bytte fjærbein er en lek. Bilder av delebilen. Bakfra (ikke mye å si her) Motoren (en motorvask hadde gjort seg, ellers i forbausende god stand) Har skrudd av ganske mye allerede, merk slitasjen på rattet :!: Endret 17. mai 2006 av zandro Lenke til kommentar
hghuns Skrevet 3. juni 2006 Del Skrevet 3. juni 2006 (endret) Bedre å fjerne den da. Endret 4. juni 2006 av hghuns Lenke til kommentar
Melvin Snerken Skrevet 3. juni 2006 Del Skrevet 3. juni 2006 Hva med en worklog/showcase? Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 4. juni 2006 Del Skrevet 4. juni 2006 Hiver meg på tråden her Man hiver seg ikke plutselig på en annens showcase/worklog Ser du er ny på forumet Men lag deg en egen! Lenke til kommentar
lundvegard Skrevet 5. juni 2006 Del Skrevet 5. juni 2006 Du skrev at du handlet tennings sett fra biltema? Jeg sendte mail til biltema , og de kunne fortelle at de hadde sluttet å sende varer. Man måtte handle fra ett varehus.Er det feilinfo? Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 5. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2006 Nei det er ikke feilinfo, siden det ikke er Biltemabutikker her nord så måtte jeg få en kjenning i bergen til å kjøpe et sett og sende nordover i stede. Lenke til kommentar
lundvegard Skrevet 5. juni 2006 Del Skrevet 5. juni 2006 Oja, d var jo lurt. Har foresten en toyota corolla 1,6 dx -85 som jeg nettopp var å fikk justert tenninga på. Før så brukte den 0,77 på "stripa" kjøring, nå fikk jeg den ned i 0,59 på mila hehe På langkjøring så får jeg den sikkert da ned i under halvlitern . Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 7. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2006 Ser ut til at jeg desverre er kommet til veis ende med min Camry. For noen dager siden begynte en ventil å tikke etter jeg hadde kjørt med tilhenger, det tiltok på veien hjem og var blitt om til en grusom kakkling når jeg endelig var hjemme igjen, det ser meget mørkt ut for øyeblikket siden å få renovert topper er meget dyrt og omfattende arbeid. Skal se om jeg greier å få fikset det på egen hånd men har ikke mye håp. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 7. juni 2006 Del Skrevet 7. juni 2006 Motoren fra delebilen da, er den aktuell? Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 7. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2006 Det er en 1.8 forgasser på 90hk med 378.000km på tellern, Selv om den har de samme motorfestene så må det mange kabler og vakumslanger som må ordnes på og mye mekking som må til for å få "hjertetransplantasjonen" til å bli vellykket. Tror jeg heller statser på å få fikset ventilløfteren slik at den beveger seg som den skal (den har mest sansynlig fått et asfaltbelegg som gjør at den henger igjen) men det vet jeg ikke for sikkert før jeg får sjekket det nærmere. Håper på at det ikke er noe alvorlig. Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 13. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2006 Motoren er offisielt død. Må se meg etter ny motor nå. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 Motoren er offisielt død. Må se meg etter ny motor nå. 6303115[/snapback] Lenke til kommentar
SilentNET Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 Motoren er offisielt død. Må se meg etter ny motor nå. 6303115[/snapback] Du får prøve en 3S-GE nå da Eller en 1.6 kompressor fra AE101 eller AE111 (husker ikke hvem av dem som kom med 1.6 kompressor). Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 14. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2006 Hehe 4AG-ZE (1,6 kompressor) går ikke ann å bruke men en 3S-GE har gått rett neddi, noe ledningsarbeid hadde dog vært påkrevd for å få det til å funke. Men det blir nok en ny 3S-FE motor, målet er å få bilen på veien igjen så fort som mulig. Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 Bra du fortsetter på bilen Begynte å lure på om du hadde gitt den opp etter så mange timer for å få den sånn du har fått den (Fin!!) En "hjertetransplantasjon" er jo ikke noe stress om de rette følesene er der Lenke til kommentar
kremt Skrevet 14. juni 2006 Del Skrevet 14. juni 2006 Fabrikkny motor eller? Koster for slikt da? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg