Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

[løst]Showcase: Toyota Camry XLi '87


Anbefalte innlegg

da du monterte sportsfilter,, fikk du en "sugelyd" når du passerte 5000omdreininger? :p:)

 

det fikk ihvertfall jeg når jeg satte på ett konfilter på camryen til en kamerat. 2,0 twincam motor. rå lyd :D

Endret av dc-15
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den kommer tidligere hos meg, det vil si rett før 4500rpm :)

Må fjerne en "dings" og en "pling" før at godlyden kommer frem, det vil si resonatoren (innsugslydemperen) og ha et skikkelig rør fra innsuget

til luftfilteret det orginale er innsnevret og har perforeringer øker turbulensen i innsuget. Har Walker 2,25 eksosanlegg som gir fin lyd bak selv på tomgang

Endret av zandro
Lenke til kommentar

På tide med en update:

 

Jeg har vært plaget med ustabil tomgang og "jokking" når gasspedalen

ble sluppet ved nedgiring siden jeg kjøpte bilen, men etter lang tids

feilsøking så fant jeg ut at pluggledingene/rotor/fordelerlokk hadde

skylden for dette, rotoren var nedslitt, en av pluggledningene

hadde et "nesten brudd" som ikke ble oppdaget før jeg begynte å bøye

på ledningen + at isolasjonen var blitt så dårlig at det ble krypestrøm

på satmlige ledninger, fordelerlokket hadde nesten usynlige striper

i plasten som ikke ble oppdaget før jeg belyste det med UV lys.

Fikk endelig nye pluggledninger + fordelerlokk og rotor, alle problemene

forsvant umiddelbart, jeg hadde bestilt NGK "tenningsett" til bilen men det kom aldri så jeg fikk fra Biltema i stede, det viste seg at de

solgte orginalt tenningsett fra IIA for 327kr, nå går bilen som ei klokke.

 

Dog en litt funky farge på støvhettene :tease:

fgnfgn.jpg

Endret av zandro
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 1 måned senere...

På tide med en liten update:

 

Har nå gått til anskaffelse av en delebil.

 

Bilen er en Toyota Camry XL med en 1S-CI (1.8) på hele 90hk, den har

tilbakelagt ca 372.00km, ganske mye rust på den, men var EU godkjent i 05

så i fullt kjørbar stand, den har helt nye dempere, motoren funker som

den skal (ingen blårøyk/oljeforbruk) bortsett fra at automatchoken lever sitt eget liv noe som gjør at den soter en del og bruker mye bensin, men det fikser jeg på et øyeblikk. Bilen kjøpte jeg for 2000kr, et røverkjøp siden det er helt nye dempere på bilen og jeg faktisk trenger nye på min egen, bra at Toyota har et slikt genialt system som gjør at en kan ta av hele fjærbeinett ved skru av 5 bolter (3 oppe og 2 nede) bremsene og fjærbeinet er adskilt, så ingen tidskrevnede tull med drivaksler og slikt. ellers blir jeg å bytte diverse paneler og annet småplukk mellom delebilen og min egen.

 

Slik ser det ut når fjærbeinet er skrudd av (bildet er gammelt bare så det er sagt)

Det er samme systemet forran og bak så å bytte fjærbein er en lek.

Kollisjon005.jpg

 

 

Bilder av delebilen.

 

Bakfra (ikke mye å si her)

skrap002.jpg

 

Motoren (en motorvask hadde gjort seg, ellers i forbausende god stand)

skrap003.jpg

 

Har skrudd av ganske mye allerede, merk slitasjen på rattet :!:

skrap004.jpg

Endret av zandro
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Oja, d var jo lurt.

Har foresten en toyota corolla 1,6 dx -85 som jeg nettopp var å fikk justert tenninga på.

Før så brukte den 0,77 på "stripa" kjøring, nå fikk jeg den ned i 0,59 på mila hehe :D

På langkjøring så får jeg den sikkert da ned i under halvlitern .

Lenke til kommentar

Ser ut til at jeg desverre er kommet til veis ende med min Camry.

For noen dager siden begynte en ventil å tikke etter jeg hadde kjørt

med tilhenger, det tiltok på veien hjem og var blitt om til en grusom

kakkling når jeg endelig var hjemme igjen, det ser meget mørkt ut for

øyeblikket siden å få renovert topper er meget dyrt og omfattende arbeid. Skal se om jeg greier å få fikset det på egen hånd men har

ikke mye håp.

Lenke til kommentar

Det er en 1.8 forgasser på 90hk med 378.000km på tellern,

Selv om den har de samme motorfestene så må det mange

kabler og vakumslanger som må ordnes på og mye mekking som

må til for å få "hjertetransplantasjonen" til å bli vellykket. Tror jeg

heller statser på å få fikset ventilløfteren slik at den beveger seg som den skal (den har mest sansynlig fått et asfaltbelegg som gjør at den henger igjen) men det vet jeg ikke for sikkert før jeg får sjekket det nærmere. Håper på at det ikke er noe alvorlig.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...