Morten A Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 Kjipt det da har du noen fler bilder av bilen noen sted? Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 26. november 2005 Forfatter Del Skrevet 26. november 2005 Hehe ikke så mye å ta bilde av har ikke noe fancy anlegg, fine felger eller bodykit som er verdt å ta bilde av Lenke til kommentar
Demogorgon Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 hehe, vel serviceelektroniker her og, eller en gang i fremtiden om ikke annet. jeg skal se etter på camryen om hjulbuene er i orden, om de ikke er ser jeg ikke det som noen stor sak og fikse. noen tanker på hvor langt motoren er villig til å gå? den jeg ser på har rusla 320k, temmelig mye, men da igjen, det er jo toyota. noen deler jeg bør skifte? noe jeg kan utbedre? setter stor pris på svar (kan sikkert ta det via PM siden det er litt off topic.. your call) -Marius Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 26. november 2005 Forfatter Del Skrevet 26. november 2005 En camry kan runde tellerverket hvist den får god behandling men de fleste ender sine liv på rundt 430.000-650.000km stort sett pga rust , men det er stort sett eierene selv som er skyld i dette. Når det gjeller ting som bør sjekkes så er det vesker og filter: Servo-olje, bremseveske, Koblingsveske, motorolje, luftfilter og bensinfilter, jeg tok ingen sjanser og byttet alt på min, mest pga førsteintrykket var veldig dårlig pga tillstanden og utseende på bilen og de forrige eierene som ikke akkurat hadde gitt den god behandling. Slitte bremsesko/bremsebelegg er også noe som går igjen men det både enkelt og billig å bytte. Regelmessig vask veldig lurt siden dette forhindrer rust. Ellers er det fint lite du må tenke på Lenke til kommentar
Demogorgon Skrevet 1. desember 2005 Del Skrevet 1. desember 2005 (endret) høres bra ut bremsene blir vel uansett noe av det første som går tenker jeg. brembo og greenstuff. hehe, må ikke tro jeg kjøper bil for å KJØRE! det blir akkuratt som med moppedene mine. noe å helle pengene mine på, for så å få det frastjælt. Endret 1. desember 2005 av Demogorgon Lenke til kommentar
Mammuten Skrevet 2. desember 2005 Del Skrevet 2. desember 2005 Når det gjeller ting som bør sjekkes så er det vesker og filter: Koblingsveske 5212937[/snapback] Fortell meg hva koblingsveske er ? Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 2. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2005 Siden bilen har hydraulisk kobling med egen beholder så må nesten vesken som sirkulerer være i god stand. Vesken som brukes er ganske enkelt å greit ordinær bremseveske, den får langt i fra samme "slitasjen" som den gjør i et bremsesystem men må byttes i ny og ned for at koblinga skal fungere riktig, ellers kan du få merkelige symptomer som egentlig skulle tyde på slitt clutch men som egentlig er veskerelatert. Lenke til kommentar
Surre Sprett Skrevet 31. desember 2005 Del Skrevet 31. desember 2005 Siden bilen har hydraulisk kobling med egen beholder så må nesten vesken som sirkulerer være i god stand. Vesken som brukes er ganske enkelt å greit ordinær bremseveske, den får langt i fra samme "slitasjen" som den gjør i et bremsesystem men må byttes i ny og ned for at koblinga skal fungere riktig, ellers kan du få merkelige symptomer som egentlig skulle tyde på slitt clutch men som egentlig er veskerelatert. 5242929[/snapback] Jaså? Har en 88/89 Camry GLi 4WD med 3S-FE motor selv, og har merket at clutchen har en tendens til å slure i høye gir. Mener du at det kan hjelpe å bare bytte vesken? Ellers lider den av de samme problemene som andre, at den har rust i hjulbuene bak og noen små oljelekkasjer på motoren.. Hvordan er det å bytte motor i denne til f.eks en 3S-GTE, regner med at det kan bli et problem med å få girkassen til å passe? Eller tar jeg feil? Og til slutt: Vet noen av ny bakaksel/deler til bakakselen? Har en ulyd + slakke i denne.. Takk for svar, og sorry for off-topic. Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 1. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2006 Girkassa går rett på en 3S-GTE men den blir aldri å tåle motoreffekten, så skal det funke så må 3S-FE kassa byttes ut med en fra en Celica GT4, ellers blir det girkassehavari ganske snart. Når det gjeller veska så må den være i orden ellers føles det ut som at koblinga er utslitt, kjør ny bremseveske igjennom koblinga og luft skikkelig, det kan være så enkelt, funker ikke det så er nok koblinga moden for bytting Lenke til kommentar
Surre Sprett Skrevet 1. januar 2006 Del Skrevet 1. januar 2006 Om jeg skulle bytte til en fra GT4, hvordan blir det da med videre drift til bakhjulene? Senterdiffen? Aner lite om systemet på denne bilen, men hadde trodd at senterdiffen satt i girkassa, evt. rett ved siden av.. Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 2. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2006 Den er i selve girkassa og dessuten er en GT4 også en 4WD, men har bare sett 2wd Camry 3S-GTE konverteringer har ikke hørt om noen som har gjort en Camry 4wd 3S-GTE konvertering, girkassa passer og forhjulene får du drift på uten problemer men hvordan det blir med overføringen bakover er jeg usikker på, kan hende du må forkorte akslingen bakover eller få forlenget den, GT4 kassa har jeg aldri sett så hvordan den er i forhold til den orginale 4wd kassa til camry kan jeg ikke si noe sikkert om. Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 8. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2006 På tide med en update karnsje? Kjøpte meg Nye JBL 6X9 høytalere til hattehylla for å erstatte de mild sagt bedritne Sony Xplod høytalerene som ble flyttet over fra gammelbilen. Da ble det også nødvendig med et bytte av 4" høytalerene i front da disse ikke lengre kunne holde følge med de bak så kjøpte et par 4" MSD FD-210 som jeg nå har erstattet Pioneer høytalerene med. De gamle er til høyre og de nye er til venstre Fram Bak Lenke til kommentar
zyrex Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 Littegranne bedre spesifikasjoner ja.. hehe.. Håpe de spiller like bra som de ser ut.. Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 Er det en grunn til at de er forma som en dynamovifte bak? Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 8. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2006 (endret) Joda de ser fancy ut og tåler mye effekt men oppdaget et problem da jeg skulle teste dem, dehøytalerene som jeg bestillte fra pioneer var spesiallaget for camry, derfor er det en forhøyet ring som du kan se på bildet med et spor i, dette sporet skal nedi en ring som er under høytaleren, og når en da skrur til høytaleren så presses den ned mot denne ringen og sitter bom fast. til min forargelse så manglet MSD høytalerene denne ringen noe som førte til store vibrasjoner når jeg spiller musikk, så de "gammle" pioneer høytalerene skal tilbake igjen i morra. Skikkelig surt, kan ikke sende MDS`ene dem tilbake heller siden jeg har klippet bort 2 av "ørene" siden høytalerene festes med 2 skruer. Så nå må jeg finne på noe lurt for å begrense effekten til pioneer høytalerene eller så må jeg finne noen nye som er spesiallaget til camry som tåler mer... Endret 8. februar 2006 av zandro Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 Kan du ikke lage en sånn "ring" da? Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 8. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2006 (endret) Joda tenkte på tanken men MDS høytalerene har en mye tynnere kant en det pioneer høytalerene har så jeg sitter i saksa uansett Måtte jo bli uheldig en gang jeg også... en erfaring rikere og 700kr fattigere Edit. Pioneer er de eneste som har laget høytalere som var tilpasset Camry gen1 (83-86) og gen2 (87-91), den siste de laget var TS-1018 og de er gått ut av produksjon, så karnsje jeg må slenge på et delefilter i stede Endret 9. februar 2006 av zandro Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 11. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2006 På tide med en Update: Har nå montert delefilter på høytalerene fremme. Satte delefrekvensen til 70 hz noe som høytalerene trives veldig godt med siden frekvensresponsen går fra 70-18000hz, og la også til ca2db demping for at bakl og front høytalerene skulle ha samme lydnivå. Har også byttet dynamoreima, har vært plaget av en metallisk gnisselyd en stund og etter litt lytting så kom det fra selve reima tok den av og sjekket den og gummien var blitt steinhard og helt oppsprukket, den kunne ikke ha vært byttet på minst 7år.. Gikk grundig over resten av motoren for å se om det var flere "skjeletter i skaper" joda etter litt leting så fant jeg ut at Pluggledningene er de orginale i fra fabrikken! mao de er 19år gamle! nytt sett pluggledninger/fordelerlokk er bestilt fra NGK (400kr) var på toyota å sjekket de skulle ha 1400kr! for pluggledninger/fordelerlokk (Denso) Lenke til kommentar
kremt Skrevet 11. mars 2006 Del Skrevet 11. mars 2006 Høres bra ut Ble lyden bedre da? Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 11. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2006 Joda lydbildet i bilen ble mye bedre, forsåvidt lyden fra fronthøytalerene også, trenger ikke å justere ned bassen for å spare fronthøytalerene siden de har et delefilter som "runder av" ved 70hz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg