Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

[løst]Showcase: Toyota Camry XLi '87


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hehe, vel serviceelektroniker her og, eller en gang i fremtiden om ikke annet.

 

jeg skal se etter på camryen om hjulbuene er i orden, om de ikke er ser jeg ikke det som noen stor sak og fikse.

 

noen tanker på hvor langt motoren er villig til å gå?

den jeg ser på har rusla 320k, temmelig mye, men da igjen, det er jo toyota.

noen deler jeg bør skifte? noe jeg kan utbedre?

 

setter stor pris på svar :)

(kan sikkert ta det via PM siden det er litt off topic.. your call)

 

-Marius

Lenke til kommentar

En camry kan runde tellerverket hvist den får god behandling

men de fleste ender sine liv på rundt 430.000-650.000km

stort sett pga rust , men det er stort sett eierene selv som er

skyld i dette.

 

Når det gjeller ting som bør sjekkes så er det vesker og filter:

Servo-olje, bremseveske, Koblingsveske, motorolje, luftfilter

og bensinfilter, jeg tok ingen sjanser og byttet alt på min,

mest pga førsteintrykket var veldig dårlig pga tillstanden

og utseende på bilen og de forrige eierene som ikke akkurat

hadde gitt den god behandling. Slitte bremsesko/bremsebelegg

er også noe som går igjen men det både enkelt og billig å bytte.

Regelmessig vask veldig lurt siden dette forhindrer rust.

Ellers er det fint lite du må tenke på

Lenke til kommentar

høres bra ut :)

 

bremsene blir vel uansett noe av det første som går tenker jeg.

brembo og greenstuff. :green:

 

hehe, må ikke tro jeg kjøper bil for å KJØRE! :p

det blir akkuratt som med moppedene mine. noe å helle pengene mine på, for så å få det frastjælt.

Endret av Demogorgon
Lenke til kommentar

Siden bilen har hydraulisk kobling med egen beholder

så må nesten vesken som sirkulerer være i god stand.

Vesken som brukes er ganske enkelt å greit ordinær

bremseveske, den får langt i fra samme "slitasjen"

som den gjør i et bremsesystem men må byttes i ny

og ned for at koblinga skal fungere riktig, ellers kan du få

merkelige symptomer som egentlig skulle tyde på slitt

clutch men som egentlig er veskerelatert.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Siden bilen har hydraulisk kobling med egen beholder

så må nesten vesken som sirkulerer være i god stand.

Vesken som brukes er ganske enkelt å greit ordinær

bremseveske, den får langt i fra samme "slitasjen"

som den gjør i et bremsesystem men må byttes i ny

og ned for at koblinga skal fungere riktig, ellers kan du få

merkelige symptomer som egentlig skulle tyde på slitt

clutch men som egentlig er veskerelatert.

5242929[/snapback]

 

Jaså?

 

Har en 88/89 Camry GLi 4WD med 3S-FE motor selv, og har merket at clutchen har en tendens til å slure i høye gir.

Mener du at det kan hjelpe å bare bytte vesken?

 

Ellers lider den av de samme problemene som andre, at den har rust i hjulbuene bak og noen små oljelekkasjer på motoren..

 

Hvordan er det å bytte motor i denne til f.eks en 3S-GTE, regner med at det kan bli et problem med å få girkassen til å passe? Eller tar jeg feil?

 

Og til slutt: Vet noen av ny bakaksel/deler til bakakselen? Har en ulyd + slakke i denne..

 

Takk for svar, og sorry for off-topic.

Lenke til kommentar

Girkassa går rett på en 3S-GTE men den blir aldri å

tåle motoreffekten, så skal det funke så må 3S-FE kassa

byttes ut med en fra en Celica GT4, ellers blir det girkassehavari

ganske snart.

 

Når det gjeller veska så må den være i orden ellers føles det

ut som at koblinga er utslitt, kjør ny bremseveske igjennom

koblinga og luft skikkelig, det kan være så enkelt, funker ikke

det så er nok koblinga moden for bytting

Lenke til kommentar

Den er i selve girkassa og dessuten er en GT4 også

en 4WD, men har bare sett 2wd Camry 3S-GTE konverteringer

har ikke hørt om noen som har gjort en Camry 4wd 3S-GTE

konvertering, girkassa passer og forhjulene får du drift

på uten problemer men hvordan det blir med overføringen

bakover er jeg usikker på, kan hende du må forkorte

akslingen bakover eller få forlenget den, GT4 kassa har

jeg aldri sett så hvordan den er i forhold til den orginale

4wd kassa til camry kan jeg ikke si noe sikkert om.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

På tide med en update karnsje? :p

 

Kjøpte meg Nye JBL 6X9 høytalere til hattehylla for å erstatte

de mild sagt bedritne Sony Xplod høytalerene som ble flyttet

over fra gammelbilen. Da ble det også nødvendig med et

bytte av 4" høytalerene i front da disse ikke lengre kunne holde

følge med de bak så kjøpte et par 4" MSD FD-210 som jeg nå

har erstattet Pioneer høytalerene med.

 

De gamle er til høyre og de nye er til venstre

drg.jpg

 

Fram

i9.jpg

 

Bak

huk002.jpg

Lenke til kommentar

Joda de ser fancy ut og tåler mye effekt men oppdaget et problem

da jeg skulle teste dem, dehøytalerene som jeg bestillte fra

pioneer var spesiallaget for camry, derfor er det en forhøyet ring

som du kan se på bildet med et spor i, dette sporet skal nedi en

ring som er under høytaleren, og når en da skrur til høytaleren

så presses den ned mot denne ringen og sitter bom fast. til min

forargelse så manglet MSD høytalerene denne ringen noe som førte

til store vibrasjoner når jeg spiller musikk, så de "gammle" pioneer

høytalerene skal tilbake igjen i morra. Skikkelig surt, kan ikke sende MDS`ene

dem tilbake heller siden jeg har klippet bort 2 av "ørene" siden høytalerene festes med 2 skruer. Så nå må jeg finne på noe lurt for å begrense effekten til pioneer høytalerene eller så må jeg finne noen nye som er spesiallaget til camry som tåler mer... :hrm:

Endret av zandro
Lenke til kommentar

Joda tenkte på tanken men MDS høytalerene har en mye

tynnere kant en det pioneer høytalerene har så jeg sitter

i saksa uansett :(

Måtte jo bli uheldig en gang jeg også... en erfaring rikere

og 700kr fattigere :p

 

Edit. Pioneer er de eneste som har laget høytalere som var tilpasset

Camry gen1 (83-86) og gen2 (87-91), den siste de laget var TS-1018 og de er gått ut av produksjon,

så karnsje jeg må slenge på et delefilter i stede

Endret av zandro
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

På tide med en Update:

 

Har nå montert delefilter på høytalerene fremme.

Satte delefrekvensen til 70 hz noe som høytalerene

trives veldig godt med siden frekvensresponsen

går fra 70-18000hz, og la også til ca2db demping

for at bakl og front høytalerene skulle ha samme

lydnivå.

 

Har også byttet dynamoreima, har vært plaget

av en metallisk gnisselyd en stund og etter litt

lytting så kom det fra selve reima tok den av

og sjekket den og gummien var blitt steinhard

og helt oppsprukket, den kunne ikke ha vært byttet

på minst 7år..

Gikk grundig over resten av motoren for å se om det

var flere "skjeletter i skaper" joda etter litt leting så

fant jeg ut at Pluggledningene er de orginale i fra fabrikken!

mao de er 19år gamle! nytt sett pluggledninger/fordelerlokk

er bestilt fra NGK (400kr) var på toyota å sjekket de skulle

ha 1400kr! for pluggledninger/fordelerlokk (Denso)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...