Rebel-Rider Skrevet 1. august 2005 Forfatter Del Skrevet 1. august 2005 At motoren har 130hk er ikke så uvanlig, De fleste andre produsentene tar ut 150 hk ut av sine 2 liters motorer, men det er momentet som denne motoren mer av en de andre, jeg har ikke lyktes å finne Euro specs på denne motoren annet en HK seff, momentet er anslått til 185nm+. Den har ikke noe imot å ligge i 50km/t i 5giret, da ligger den på ca 1100rpm, ingen nykking eller tull Hvor mye jeg betalte for den? jeg betalte 5000kr for den Belive it or not nei feiler ikke bilen noe annet en det overnevnte ingen rust og alt det tekniske er i orden, eieren solgte den alt for billig Han kunne fått 15000 for den hadde han bare vasket den skikkelig! og ikke råna den til, cyanidblått panel o.l hever ikke akkurat prisen:P Brukte bare 950kr hos høggern på å få den tilbake til orginal pen stand, men å få den rein var det som tok tid, men som sagt såpevann koster jo fint lite.. Lenke til kommentar
SilentNET Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 Bore: 86mm Strok: 86mm Compression Ratio: 9.8:1 Displacement 2.0L Valve Train:4v/cyl HorsePower : 128hp@5600RPM Torque 179NM@4400RPM Europeiske spesifikasjoner på 3S-FE-motoren i bilen din I original tilstand selvfølgelig. Hvis det er noe mer du lurer på, spytt ut. EDIT: endret Torque fra ..@44 rpm til 4400 rpm, som selvfølgelig er korrekt. Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 2. august 2005 Forfatter Del Skrevet 2. august 2005 En liten sammenligning hadde karnsje vært på sin plass Nissan Primera GT SR20DE Bore: 86mm Stroke: 86mm Compression Ratio: ? Valve Displacement 2.0L Valve Train: 4v/cyl HorsePower : 150@6100rpm Torque: 181@ 4800rpm Toyota Camry XLi 3S-FE Bore: 86mm Strok: 86mm Compression Ratio: 9.8:1 Displacement 2.0L Valve Train: 4v/cyl HorsePower : 128hp@5600RPM Torque 179NM@4400RPM Lar tallene tale for seg selv Lenke til kommentar
PC^2020 Skrevet 22. september 2005 Del Skrevet 22. september 2005 (endret) Hvordan er steroanlegget i bilen slik du har det nå? Med de pioneer høytalerne og slikt..? Endret 22. september 2005 av pc^2004 Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 22. september 2005 Forfatter Del Skrevet 22. september 2005 Joda lyden er kjempegod men de "4 pioneer høytalerene i front er byttet ut med MDS - Fanatic Digital FD 210 og høytalerne i hattehylla blir også å bli byttet ut med ditto MDS i 6" X 9" format, har enda ikke bestemt meg for hvilken type. Lenke til kommentar
PC^2020 Skrevet 24. september 2005 Del Skrevet 24. september 2005 De der så sjuke ut Skal du fylle bagasjerommet med bass høytalere? Håper ikke det.. da blir det bare en evig jallabil. Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 24. september 2005 Forfatter Del Skrevet 24. september 2005 Har ikke noen planer om å lage noe rånebil. Synes det er bedre å bruke pengene på skikkelige høytalere en å kjøpe noe jallamekk slik at jeg i stede kan bruke alle pengene på fylle bagasjerommet med bass, livet handler ikke bare om alt under 25hz liten vits i å spille høyt hvist det høres "ræva" ut. Lenke til kommentar
RiFkinD Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 triller denne bilen i vesteerålområdet? Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 26. september 2005 Forfatter Del Skrevet 26. september 2005 Ja det gjør den Lenke til kommentar
Morten A Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 (endret) ECU boksen Hva i alle dager er dette? Har alle biler en slik ting? Endret 21. oktober 2005 av Morten A Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 22. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2005 Alle nyere biler med elektronisk innsprøytning har en ECU boks, Det den gjør er rett å slett å styre fortenning, drivstoffmengde og andre ting ved å regne seg fram til den beste verdien ved hjelp av div sensorer rundt om i motorern. Min har 8 sensorer som ECU boksen bruker til å styre motoren med: Map sensor, IAC sensor ECT sensor, kamvinkelsensor osv ECU boksene har en viss inteligens og kan dermed tilpasse seg nermest en hver situasjon uten at fører må foreta seg noe feks merker ECU boksen at det er kaldt ute når du skal starte bilen så gjør den de nødvendige justeringene uten at du merker noe som helst, bortsett fra at tomgansturtallet er forhøyet til motoren blir skikkelig varm. ECU boksen er rett å slett styresystemet til motoren. Lenke til kommentar
Morten A Skrevet 22. oktober 2005 Del Skrevet 22. oktober 2005 Å nice, det er vel nesten som hjernen til en bil da. Som kan klokkes ? Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 22. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2005 Den kan omprogrameres ja, for å få mer effekt ut av motoren, å kalle det "overklokking" er ikke riktig da det bare går på prosessorfrekvens og ikke på virkemåten, "chiping" er et bedre ord å bruke. en trenger ikke rare prosessoren for å styre en motor. En ECU boks med prosessorkraften til en Commodore64 er kjapp nok til å gjøre jobben Lenke til kommentar
Mr2mk1_5 Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 Holder på med en tilsvarende Camry selv, og kan vel si at å bygge om til 4x4 går ikke. men, det som går er 3s-gte. celica motor, med ny girkasse går rett nedi. Den camryen eg holder på med er en GLi, (nå GTT), med v6 understell. og GXi interiør. Det er mye så går å gjøre med disse bilene, 3S-GE motor er det enkleste, som nermest er plug-and-play, om du henter motoren fra en celica st162. girkasse og drivakslinger passer rett på. Og trimme noe på den orginale 3S-FE motoren, er vel i grunn bortkastet, juster til 12-14 grader fortenning, kjør på 98 oktan, og gi den litt mere bensintrykk, så har vel den i praksis nådd det som er finansielt lønnsomt å gjere.. Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 24. november 2005 Forfatter Del Skrevet 24. november 2005 Vil ikke påstå at det er bortkastet å bruke tid på en 3S-FE. Turbokonvertering er veldig enkelt på 3S-FE og fullt programerbar EFI ECU (MegaSquirt II) er nesten plug & play og koster bare 410$. Og dessuten liker jeg ikke å måtte sitte å rive i girstanga og ligge på turtallsperra dagen lang, så 3S-GE er utelukket for min del, Da kjøper jeg heller en GXI Lenke til kommentar
Mr2mk1_5 Skrevet 24. november 2005 Del Skrevet 24. november 2005 joda, turbokonvertering kan jo gjøres. men en skal kunne gjøre mye selv, og plukke opp billige deler runt omkring for at det skal bli billigere enn GTE. og med det momentet en gte har, så trenger en ikke å bekymre seg over å gire i vert fall. megasquirt II er jo også ettter hvert et utprøvd sprut, og gir mye futt for penga. Har ikke erfaring med det selv, så vet lite om hvor stabilt det er. GXi, 2.5 v6, det var vel kanskje ikkje den mest geniale motoren toyota laget. Og når det gjelder GE, har prøvd det også i en camry. Merket fint lite forskjell i bunn på turtallet, forskjellen viste seg først over 4300. eneste var at celica girkassen hadde litt annen utveksling. det sammen med mere turtall, gjorde at den dro 65 på første, og 120 på andre gir. Skal se om eg får rotet frem noen bilder i en annen tråd her, siden camry med CS motor kanskje ikke er hverdags. Lenke til kommentar
Demogorgon Skrevet 25. november 2005 Del Skrevet 25. november 2005 (endret) Jasså Zandro, det var denne Audien(?) måtte vike for. ser på en 89' Camry selv om dagen, en Gxi v6'er. pene biler, masse potensiale. kommer nok til å kjøpe den om prisen er rett. noen tanker på hva denne bilens svake sider er? Jeg lurte også på hvor du får tak i all informasjonen om bilen og motor'n? er du serviceelektroniker@bilelektronikk siden du er såpass velbefart på begge områder? kan jeg også få tak i denne informasjonen, eller må du være verkstedsansatt? -Marius Endret 25. november 2005 av Demogorgon Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 26. november 2005 Forfatter Del Skrevet 26. november 2005 Vel ja... Audien endte sine dager hos høggern pga svært alvorlige elektriske problemer. Camry er en evighetsmaskin, motorenene er nesten uslitelig (med unntak av de med 1S-Ci motoren) 2vz-fe (V6) og 3S-FE (I4) er gode motorer som kan bruke forbausende lite bensin, min (I4) bruker så lite som 0,66 på langkjøring. V6`ern kan bruker så lite som 0,75 på langkjøring. Det eneste problemet med disse er stort sett rust i hjulbuene, men dette kommer av stort sett av at camryeiere generelt er ute etter stabil transport og bryr seg ikke med vedlikehold o.l og behandler dem deretter bla: vasker dem ikke ofte nok, ingen tectyl behandling, avfetter dem aldri osv. Pakningene i dørene ha en tendens til å løsne pga en dårlig festeanordning, men smører du pakningene med silikon gjevlig så slipper du dette. Er serviceelektrioniker ja men ikke på bilelektronikk, Har det rett å slett som en hobby å drive på med bil. Har masse bøker og annen literatur om bil som dekker det meste en trenger å vite (eller ikke). Jeg har også noen bekjente på toyota som har mye info som de jeg aller nådigst får låne + at toyotanation.com har mange tråder som inneholder mange gode tips og triks. Lenke til kommentar
Morten A Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 Jaja zandro synes det var lite med updates på camryen din jeg ! å hva skjer? Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 26. november 2005 Forfatter Del Skrevet 26. november 2005 Joda har skjedd en god del, har bla montert tåkelys på bilen og har funnet ut grunnen for den dårlige akksen og laget en midlertidig fiks på det til jeg får tak i en ny "igniter" (elektronisk tenningstyring) skal iaff hive inn noen bilder av bilen /m tåkelys Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg