dopus Skrevet 2. juli 2005 Del Skrevet 2. juli 2005 Har for tiden et nforce 2 hovedkort og et stk 512 samsung cas3 brikke og 2*256 twinmos cas2,5. Skal i løpet av høsten eller sensommeren gå over til socet 939 og har tenkt å klokke litt. Det jeg lurer på er egentlig enkelt. med et budsjett mellom rundt 1500-1700 kr hva skal jeg gå for? 2*1024 ram brikker med standard hastighet og høyere timing eller 2*512 i samme prisklasse men med veldig lav timing og god hastighet? hva gir best utbytte på socet A og eventuelt kommende socket 939? Regner med at overklokking på socet 939 kan gjøres slikt at jeg kan får kjørt rammen på standard hastighet gjennom en passende divider. Setter pris på alle forslag og eventuelt brikker som er verd å satse på, både 1024 og2048 opsettet. Lenke til kommentar
dopus Skrevet 3. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2005 ingen som har linker til noen sammenligninger eller tester? Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 6. juli 2005 Del Skrevet 6. juli 2005 Jeg ville heller satset på kjappe 2x512 brikker, uten tvil. Det spørs selvfølgelig på hva du bruker dataen til, men 1gb er fortsatt mer enn nok i de fleste tilfeller. Dessuten får du mer bruk for bedre timings enn du får av så mye kvantum. Lenke til kommentar
Selvbyggern Skrevet 6. juli 2005 Del Skrevet 6. juli 2005 Skal du spille Battlefield 2, ville jeg gått for 2gb Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå