Gå til innhold

*LØST* Maskinen er treig etter dvalemodus

Anbefalte innlegg

Når jeg skal sette maskinen i dvalemodus tar det litt tid (mer enn vanlig). Men greit nok det, problemet er at når jeg starter den igjen (etter å ha hatt den i dvalemodus) så er den utrolig treig. Noen som har en løsning på problemet?

Takker :)

Endret av yrjan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Litt snodig det der egentlig. Det eneste dvalemodus gjør er å skrive innholdet i RAM over på et dedikert område på harddisken, for så å legge dette tilbake i RAM når maskinen starter igjen, den skulle den bli i nøyaktig samme tilstand som før dvalemodusen. Men det kan jo kanskje tenkes at Windows må søke opp nettverket/IP-adresse på nytt igjen, og at som du foreslår - dette kan ta tid. Kanskje du skal forsøke å dra ut nettverkskontakten din mens maskinen er i dvalemodus, for på den måten finne ut om det er nettverket som er synderen...

Lenke til kommentar
Kanskje du skal forsøke å dra ut nettverkskontakten din mens maskinen er i dvalemodus, for på den måten finne ut om det er nettverket som er synderen...

Bruker ikke kabel, men trådløst nettverk. Skal prøve å ta ut det trådløste nettverkskortet mens maskinen er i dvalemodus.

EDIT: Tror også jeg skal prøve å oppdatere BIOS.

Endret av yrjan
Lenke til kommentar
Kanskje du skal forsøke å dra ut nettverkskontakten din mens maskinen er i dvalemodus, for på den måten finne ut om det er nettverket som er synderen...

Bruker ikke kabel, men trådløst nettverk. Skal prøve å ta ut det trådløste nettverkskortet mens maskinen er i dvalemodus.

EDIT: Tror også jeg skal prøve å oppdatere BIOS.

Ja jeg skjønte det. Men å "dra ut nettverkskortet" var vel mer en metafor for å stenge nettverket av midlertidig, for på den måten se om det var noen endringer i ytelsen. Selv om du har trådløst, så må det jo likevel være et komponent som fysisk sender signalene inn i maskinen. Det var vel denne jeg tenkte på da

Lenke til kommentar
Prøvde å sette maskinen i dvalemodus en siste gang før jeg prøvde forslaget til pmarius og da fungerte alt fint. Skjønner ikke hvorfor men...

:):D

Dataens verden er uransakelig. Eller Computers works in mysterious ways, som det heter på engelsk ;) Neida, det må jo være en grunn til at det bedret seg. Kan jo hende at nettverkskortet ditt sitter litt løst eller noe. Vanskelig å si når jeg vet så lite. Men hvis problemet løste seg er det jo fint :)

Lenke til kommentar
Neida, det må jo være en grunn til at det bedret seg. Kan jo hende at nettverkskortet ditt sitter litt løst eller noe. Vanskelig å si når jeg vet så lite.

Nettverkskortet sitter fint det. Har ikke tatt på det engang. Bare prøvde å sette den i dvalemodus en siste gang og da fungerte alt fint. Vet ikke hvorfor :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...