Gå til innhold

Er det noen kloke sjeler her? Kanskje p4?

Anbefalte innlegg

Rett uti august vil jeg ha et overskudd på 5-6000. Og overskudd er noe som datanerder :razz: ikke kan ha. Skal ikke ha et øre igjen. (ikke seriøst ment)

Anyway tenkte jeg å oppgradere maskinen min, og selv om jeg klarer dette selv føler jeg på meg dere elsker dette (å sette opp maskiner).

Tenker litt på en p4 oppgradering, men vet ikke helt. Ønsker meg en stabil, rask, og stille maskin. (skal brukes til desktop. 3d redigering, videoredigering og spilling (vil ha alt på max.)

Jeg komme til å bygge på denne maskinen:

- MSI k7T turbo

- Athlon T-bird 1,33ghz

- 384 MB ram

- 100GB HDD (40GB + 60GB)

- ATI radeon 64ddr vivo

- Sony 10X4X32 CD-brenner

- Pioneer DVD-rom

- MS intelli explorer v3 mus

- 19' skjerm

- Diskettstasjon (:p)

- 3COM nettverkskort

- Camo Firewire card

- Abit Hotrod 100 raidkort

Tror det var nok informasjon om drittmaskinen til at dere kan finne på en god oppgradering. Hadde vert fint om den kunne vert under 5K, men som sagt kan den strekke seg til 6K. Kan kanskje selge noe av det gamle? Det er vel egntlig ikke verdt noe nå?

Mvh

A. Lyse

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Klokking er noe jeg ikke gidder.

Enten ender det opp i ødelagt cpu. Ellers kan maskinen bli ustabil (noe som er drit om jeg rendererer en animasjon i 3d MAX og pluterlig reboot) Og det blir mer støy med større vifte. mao. uakseptabelt.

Mvh

A. Lyse

Lenke til kommentar

Husk forresten også å kjøpe 128MB versjonen av Geforce 4. Den har litt lavere klokkefrekvens men dersom du skal spille DOOM 3 feks som kommer til å ha teksturer over 64MB så er det en fordel. Går selvsagt fint med 64MB også, men jo mer du kan lage på skjermkortet jo bedre.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-26 21:26, Avale skrev:

Nesten samme maskin som meg det :smile:

Jeg ville kjøpt en XP 2000, den kan du bruke dersom du oppgraderer til siste BIOS.

Geforce 4 4200 hadde også vært fint sammen med RAM og harddisk.

hmmm.

Athlon XP2000+ 1272,-

Asus GF4 4200 1650,-

Asys GF4 4400 2266,- (er det stor forskjell som kompeserer prisen?)

Hvilke type ram er smartest. Vet en skal bruke SDRAM, men en kamerat av meg fikk veldig høy poengsum i sisoft på rammen sin i forhold til meg...???

Uansett dette ligger på 3538 m gf4-4400 eller 2922,-

Da har jeg ca. 2000 til litt ram...

Vil det evt. bli en vesentlig bedre maskin da? Hvordan er prosessoren i forhold til en p4?

Mvh

A. Lyse

Lenke til kommentar

Med det hovedkortet så kan du ikke bruke noe annet enn SDRAM. Det er litt dumt.

Prosessoren er vel like rask som en P4 2GHz den. Mer enn rask nok.

Den billigste løsningen for deg vil være å gjøre som jeg foreslo, men har du litt ekstra penger å bruke kan du jo bytte ut hovedkortet, cpu og skjermkort. Og så har du jo nesten en maskin til som du kan sette opp som Linux boks feks..

Lenke til kommentar

- 3COM nettverkskort

kan anbefale deg å droppe det og heller kjøpe et 10100 sak til 99,- :smile: det funker like bra.

jeg har 4 nic hjemme og det er bare et 3 com kort som jeg kjøpte for 2 år siden med pex walk on lan, boot on lan.. +++ mye som du aldri får bruk for dersom du ikke bruke ris og parralell installasjoner osv..

ehh.. jo 3 com kortet er det eneste som ikke funker..

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-26 22:18, tivolieselet skrev:

- 3COM nettverkskort

kan anbefale deg å droppe det og heller kjøpe et 10100 sak til 99,- :smile: det funker like bra.

jeg har 4 nic hjemme og det er bare et 3 com kort som jeg kjøpte for 2 år siden med pex walk on lan, boot on lan.. +++ mye som du aldri får bruk for dersom du ikke bruke ris og parralell installasjoner osv..

ehh.. jo 3 com kortet er det eneste som ikke funker..

Unex til 99 er dårlige !! Dersom man er på nett med flere i et LAN feks, så stopper maskinen nesten opp når folk henter fra deg. CPU bruken er latterlig.

Men 99 kroner er jo billig så man får det man betaler for. 3com og Unex kan ikke sammenlignes.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...